Din oras

Transportul in comun de pe Edgar Quinet mai are de asteptat. Abia dupa ce s-au pus indicatoarele si s-au facut statiile de autobuz, Primaria a initiat dezbaterea publica

Nu e prima data cand in Cluj promisiunile raman promisiuni si mor inainte de a deveni fapt, sau faptele care urmeaza promisiunilor sunt simple surogate, un fel de „da’ las’ ca merge si asa”. Cel mai clar exemplu il avem pe Edgar Quinet, cartierul-strada din Manastur care a fost transformat in subiect de proimisuni electorale inca inainte de alegeri.

Promisiunile electorale

Primele promisiuni electorale in ceea ce priveste strada Edgar Quinet, au inceput in 2012, la doi ani dupa ce s-a adopatat HCL-ul care reglementa procedurile de donatie a drumurilor private catre Primarie. Potrivit reprezentantilor Biroului de Presa al Primariei, aceste proceduri ii obliga pe proprietari sa se ocupe de toata documentatia donarii drumului si sa suporte cheltuielile aferente.

Intre timp, au trecut multi ani si strada nu a fost donata, spre disperarea locuitorilor care traiau si traiesc in continuare in conditii precare, fara iluminat public, trotuare sau transport in comun. Si pentru ca orice ciclu electoral si campanie  e un motiv in plus pentru amagirea cetatenilor, in ultima saptamana de campanie din anul acesta, dupa multe tergiversari, strada Edgar Quinet a fost preluata de Primarie. La vremea respectiva, entuziasmat nevoie mare, Primarul Emil Boc le promitea locuitorilor de pe strada ca aceasta va fi modernizata in cel mai scurt timp cu putinta, lucrarile aferente fiind in valoare de 3.1 milioane de euro.

Uite drumu’, nu e drumu’, la lucrari sa le dam drumu’!

Dupa alegeri, surprize-surprize, angajatii RADP au intrat cu mic cu mare pe strada sa o asfalteze. Toate bune si frumoase, doar ca lucrarile au fost facute in cel mai superficial mod cu putinta. Fara o decopertare totala a betonului, fara fundatie, fara canalizari adecvate sau cabluri puse in subteran. Motivatia lucrarilor atat de superficiale a fost graba de a arata ca administratia publica locala chiar se tine de ceea ce a promis. Mai mult, nu doar ca lucrarile au fost facute de mantuiala dar, pe alocuri ele au fost demarate in batjocura, dupa cum se poate observa din imaginile colegilor de la „Buletin de Manastur” care au sesizat faptul ca asfaltarea s-a facut pe langa ghenele de gunoi amplasate ilegal, fara ca acestea sa fie mutate macar cat sa nu se toarne asfalt in batjocura pe langa ele. Despre „ghena” in sine stim ca ea era „pe vremuri” folosita drept lada de nisip pentru perioada de iarna si ca, ulterior, a fost transformata in tomberon de catre cei care lucreaza la blocul in constructie de vis-a-vis de asa zisa „ghena”. In timpul campaniei electorale, reprezentantii Primariei au declarat ca lucrarile de modernizare vor incepe abia in 2017 si ca e nevoie de licitatie. Ulterior, cand s-au grabit sa asfalteze fara licitatie, au declarat ca acum doar se peticeste drumul pentru a introduce de urgenta transport in comun in zona.

De la alegeri au trecut doua luni si transportul in comun exista, dar inca lipseste cu desavarsire. Totusi, din cand in cand, incep sa se miste lucrurile si pe Strada Edgar Quinet. S-au montat semnele de circulatie, s-au facut traseele pentru linia de autobuz scurt, s-au facut statiile – lucrurile pareau ca intra pe ultima suta de metrii, urmand ca in data de 25 iulie sa intre si binemeritatul transport pe strada. Lucru care inca nu s-a intamplat. Cat despre banii pusi pana acum in asfaltarile demne de Stan si Bran in unele locuri, inca nu stim nimic, dar vom intreba Primaria sa ne spuna din ce bani s-au facut aceste lucrari.

Se mai asteapta nitel dupa transportul in comun

Dupa data de 25 iulie, a urmat o saptamana de pauza. Chiar daca locuitorii de pe strada ar fi trebuit sa beneficieze de transport in comun, se pare ca noile modificari in ceea ce priveste regimul de circulatie in zona, au deranjat cativa locuitori de pe strada Negoiu care ar urma sa devina sens unic asa incat autobuzul scurt sa poata intra pe strada ingusta. De frica ca raman fara locuri de parcare, locuitorii din zona au facut solicitari catre Primarie ca acest transport sa nu fie introdus pe strada. Practic, pentru cateva locuri de parcare, sute de cetateni de pe strada Edgar Quinet urmeaza sa ramana fara transport in comun – asta asa, ca sa vedem cat de solidari sunt clujenii unii cu altii cand interesul le poarta fesul. Nici cei de la Primarie nu au fost mai breji. S-au adaptat, ca de obicei, din mers. Abia dupa ce au vazut ca risca o mica razmerita in cartierul Manastur, au demarat o dezbatere publica pentru a vedea cati vor transport in comun si cati nu – asta dupa ce au cheltuit bani pentru indicatoare, semnalizari si statii de autobuz, doar nu erau banii lor. Ce au sa faca daca „inving” cei de pe Negoiu – desfac ceea ce au facut? Banii de unde se recupereaza? Si e greu de crezut ca aceasta dezbatere publica va avea o finalitate, in conditiile in care, oricum am lua-o, tot vor fi cetateni nemultumiti de decizie.

E interesant, totusi, de vazut cum va proceda Primaria in acest caz. Ii va lasa deoparte pe cei de pe Negoiu sau ii va amagii la infinit pe cei de pe Edgar Quinet? Inca nu se stie nimic. In comunicatul emis de Primaria Cluj-Napoca, nu se mentioneaza cand e data limita de depunere a sesizarilor si a observatiilor.

Ne intrebam, retoric, cam cat mai suporta locuitorii de pe strada Edgar Quinet proasta organizare a administratiei locale?

 

Sursa foto: facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *