In vizor

TOT PE LOC, PE LOC, PE LOC, SĂ N-AVEM PROIECT DELOC: Legătura Clujului la Autostrada Transilvania „bate pasul pe loc”

În lipsa acordului de mediu, studiul de fezabilitate pentru realizarea drumului de legătură între Cluj-Napoca și Autostrada Transilvani, prin Tureni, este blocat de peste opt luni, arată deputatul Viorel Băltărețu (USR PLUS). Acordul de mediu  nu se poate emite din cauza lipsei avizului de gospodărire a apelor.

„Studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres A3 (Turda) – DN1 (Tureni) e blocat de opt luni în cercul vicios al avizelor.

Situația pe larg: Studiul de fezabilitate a fost depus la beneficiar în iunie 2021. Avizarea de către CNAIR a fost amânată până în luna decembrie 2021, din cauza lipsei acordului de mediu. Acesta din urmă nu se poate emite din cauza lipsei avizului de gospodărire a apelor. Ca în multe alte asemenea proiecte, acest aviz de gospodărire a apelor e condiționat de cadastrarea cursurilor de apă, care, la rândul ei, depinde, în unele cazuri, de expropierea terenurilor aparținând unor persoane fizice.

Dacă această cadastrare există, se trece la realizarea unui protocol între ANAR și CNAIR, prin care prima instituție predă către CNAIR terenul necesar în diverse proiecte de infrastrctură. În cazul Drumului Expres A3-DN1 mai există o problemă suplimentară ce ține de relocarea cursului de apă prin deschiderea 3 sub pasaj, în condițiile în care CNAIR nu deține acest teren.

Rezultă blocaj de 8 luni. Rezultă neîncadrarea în programele de finanțare, lipsa absorbției banilor europeni”, a arătat Viorel Băltărețu.

Potrivit deputatului, pentru ca proiectul drumului expres de la Tureni să poată merge mai departe, este nevoie de o ordonanță de urgență de la Guvern pentru emiterea avizului de gospodărire a apelor. „Punctual, pentru Drumul Expres A3-DN1, se așteaptă o OUG pe baza căreia să se poată emite avizul de gospodărire a apelor, apoi acordul de mediu și a restul avizărilor”.

Viorel Băltărețu a propus Ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, niște măsuri pentru deblocarea proiectului:

1. Emiterea unei OUG aplicabile în cazul tuturor obiectivelor de interes național, având același scop ca OUG pentru Drumul Expres A3-DN1;

2. Modificări legislative care să prevadă obligația pentru Beneficiar de a gestiona situația juridică pe parcursul implementării proiectelor de interes național/ județean/ local, în baza HG de expropiere.

Drumul va avea o lungime de 4,9 km, fiind prevăzute două noduri rutiere. În ceea ce privește costurile, valoarea totală estimată este de 750.451.019,34 lei cu TVA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *