In vizor

TOPUL pe PROFIT (cine are) al celor mai frumoase branduri clujene din zona de alimentatie publica in masa: PANEMAR, MOLDOVAN, MARIFLOR, LA CASA

Le stiti, le iubiti, intrati zilnic in magazinele lor. Sunt cele mai frumoase branduri din zona de mass-food a Clujului. Au crescut de la zero si au devenit afaceri in toata regula. 3 dintre ele – Panemar, Mariflor, Moldovan – au devenit ceea ce sunt si datorita inteligentei patronilor lor, care au avut curaj sa bage bani in branding, in design de magazin, in marketing. La Casa este un brand mai nou pe piata clujeana, s-a extins repede datorita cash-ului investit de proprietar, insa nu reuseste de la infiintare si pana azi sa treaca pe profit, din contra se afunda in pierderi.

Astazi, o sa discutam despre bani, mai ales ca s-au publicat financiarele la 2018. Sa vedem cum s-au descurcat aceste branduri.

 

Panemar este primul din brandurile prafuite ce vegetau la inceputul anilor 2000 in mediocritatea chioscurilor comuniste din plastic care s-a trezit din letargie si a investit in rebranding. An cu an, patronul Panemar si-a urmat planul de extindere si consolidare si asta se vede dupa cifra de afaceri care creste de ani de zile in salturi de cate 3-4 milioane de euro pe an. Panemar se apropie bine de tot de 100 de milioane de lei pe an. Dar nu asta e cel mai important, ci profitul. Fiindca Nicolae Chiorean, artizanul acestui succes, a marcat in 2018 un profit de 7 639 879 lei, cel mai mare dintre toate brandurile, cel mai mare din istoria Panemar. Foarte interesant de vazut daca Chiorean, mai clasic in gandire, va avea curaj sa francizeze brandul. Panemar e un concept ce ar reusi oriunde in Romania.

 

Moldovan Carmangerie: A urcat vertiginos ca cifra de afaceri, insa Cosmin Moldovan, patronul conceptului, are o problema mare in a-si declara profitul real in fata Fiscului. Este imposibil sa crezi ca, la 20 de milioane de dolari cifra de afaceri, profitul nu este nici macar 500 000 de euro. Insa conceptul este o reusita. Desi nu e ieftin, Moldovan place clientilor sai.

Magazinele Moldovan sunt gandite astfel încat să ofere o experiență culinară specială, ca urmare, în afara zonei clasice de vânzare, au o zonă de tip bistro unde clienții pot consuma preparate calde, gătite pe loc. 

 

Mariflor: Familia Muresan din Gherla inainteaza incet si sigur, „ca un Cadillac”, vorba cantecului. Rebrandingul Mariflor este foarte misto si iese din cliseele vizuale ale lui Cosmin Todor, care a „desenat” Panemar si Moldovan. Insa fanii brandului Mariflor vin aici in special pentru produse, pentru carnea de calitate si variatia foarte mare a sortimentelor. Gospodinele care stiu ce inseamna carnea curata, dar si amatorii de preaparate gustoase, stiu cine este Mariflor. Va mai facem o previziune: cifra de afaceri a Mariflor va exploda in urmatorul an. Proprietarii termina niste investitii mari si serioase in facilitatile de productie si altfel vor discuta cu piata in perioada urmatoare.

La Casa: A intrat mai tarziu pe piata dintr-o ambitie ciudata a omului de afaceri Dorel Goia, unul dintre cei mai bine cotati din Cluj. Goia a luat-o metodic cu investitiile, dezvoltand un adevarat sanctuar de productie culinara, un soi de creier gastronomic de unde pleaca produsele spre 46 de magazine si restaurante din 13 orase mari din Romania. 

La Casa are un portofoliu bogat de produse care include 4 secțiuni: cofetărie, patiserie, panificație și gastronomie.

Un lucru interesant este ca Goia si-a facut casa cu La Casa in cele mai importante cladiri de business din Cluj, avantaj perfect pentru a cuceri targetul de clienti cu bani care lucreaza in IT sau la marile multinationale. 

Cifra de afaceri a crescut in 5 ani de 6 ori, insa, cumva, Goia nu reuseste sa intre pe profit cu La Casa. Pierderile de la infiintare si pana azi sunt de 20 de milioane de euro. Insa cei care il cunosc pe omul de afaceri stiu si ca acesta are mereu un plan. Plus ca nu sta rau cu banii, alte afaceri pe care le detine, cum ar fi Teraplast Group, fiind o plasa de siguranta suficienta pentru a sustine dezvoltarea La Casa.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *