In vizor

TOP firme aflate în subordinea Consiliului Județean. Tișe & Co. țin la secret veniturile și cheltuielile

Societățile Consiliului Județean, finanțate din bani publici, fac publice bugetele de venituri și cheltuieli doar când dorește mușchiul conducerii județului. La ultima ședință de Consiliu Județean, a fost discutată o „informare privind execuția Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe trimestrul II 2019 la întreprinderile publice aflate sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj”. BVC-urile celor șase societăți ale Consiliului Județean nu au fost făcute publice însă, deși sunt firme susținute din banii clujenilor. Conducerea forului județean a invocat Legea 544/2001 în momentul în care a decis să nu facă publice aceste date.

„Datele şi informaţiile cuprinse în anexele la informările consiliului judeţean care au ca obiect execuția bugetară la operatorii economici la care acesta este acţionar unic ori majoritar au caracter confidenţial şi se încadrează în prevederile art. 12 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001, actualizată, privind liberul acces la informaţiile de interes public, respectiv conţin informaţii privind activităţi comerciale sau financiare, iar publicitatea acestora ar aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, precum şi principiului concurenţei loiale, potrivit legii”, scrie în nota conducerii Consiliului Județean.

De ce au decis Alin Tișe & Co. să nu facă totuși publice aceste date din moment ce toată lumea știe că Aeroportul Avram Iancu este una dintre cele mai profitabile societatăți ale Consiliului Județean în ciuda faptului că nu a mai fost susținută de câțiva ani de către conducerea județului, iar Pază și Protecție este firma care este tot pe minus încă de acum șase ani. Care este rostul acestei secretomanii?

Am aflat cât sunt de profitabile societățile Consiliului Județean și vă prezentăm mai jos topul acestora:

1. Compania de Apă Someș SA, înființată în anul 1991, are ca obiect de activitate captarea, tratarea și distribuția apei. În 2018, a avut o cifră de afaceri de aproape 186 milioane lei, un profit net de 8,9 milioane lei și un număr mediu de 1982 angajați. Cu un an înainte, compania avea o cifră de afaceri de 175,6 milioane lei, un profit net de 7,6 milioane lei și un număr mediu de 1969 de angajați.

2. Aeroportul Internațional Avram Iancu, societate înființată în 1992, are ca obiect de activitate activități de servicii anexe transporturilor aeriene. Anul trecut, societatea a avut o cifră de afaceri de 90,7 milioane lei, un profit net de 13,9 milioane lei și un număr mediu de 331 de angajați. În anul 2017, Aeroportul Avram Iancu a avut o cifră de afaceri de aproape 82 milioane lei, un profit net de aproape 28 milioane lei și un număr mediu de 299 de angajați.

3. Univers T, înființată în anul 1992, are ca obiect de activitate restaurante. Anul trecut, a declarat o cifră de afaceri de aproape 32 milioane lei, un profit net de aproape 3,6 milioane lei și un număr mediu de 60 de angajați. În urmă cu doi ani, societatea Consiliului Județean a avut o cifră de afaceri de 29,7 milioane lei, un profit net de 2,9 milioane lei și un număr mediu de 58 de angajați.

4. Tetarom SA, înființată în 2001, are ca obiect de activitate administrarea imobilelor pe bază de comision sau contract. În 2018, a avut o cifră de afaceri de 37 milioane lei, un profit net de aproape 1,9 milioane lei și un număr mediu de 66 de angajați. În urmă cu doi ani, cifra de afaceri a fost mai mică, de 23,3 milioane lei, profitul net declarat a fost tot în valoare de aproximativ 1,9 milioane lei, iar numărul mediu de angajați a fost de 60.

5. Centrul Agro Transilvania, înființat în 2004, are ca obiect de activitate intermedieri în comerțul cu materii prime agricole, animale vii, materii prime textile și cu semifabricate. În 2018, a avut cifra de afaceri de 3,7 milioane lei, un profit net de 642.000 lei și un număr mediu de 33 de angajați. În anul 2017, Centrul Agro Transilvania a avut o cifră de afaceri de 3 milioane lei, un profit net de 609.000 lei și un număr mediu de 31 de angajați.

6. Pază și Protecție Cluj, înființată în 2010, are ca obiect de activitate activități de protecție și gardă. Anul trecut, firma a declarat o cifră de afaceri de 2,1 milioane lei, pierderi de aproape 500.000 lei și un număr mediu de 88 de angajați. În anul 2017, Pază și Protecție Cluj a avut o cifră de afaceri de aproape 2,4 milioane lei, pierderi în valoare de 673.000 lei și un număr mediu de 120 de angajați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *