Din oras

Taximetria, în moarte clinică în Cluj-Napoca din cauza pandemiei. Comenzile au scăzut cu 95%

Odată cu instituirea stării de urgență, comenzile la transportul cu taxiul au scăzut cu 95% în Cluj-Napoca. O parte din sectoarele economice s-au închis temporar, o parte din angajatori și-au trimis angajații să muncească de acasă, iar cei care încă mai merg la birou folosesc fie autoturismul propriu, fie Uber sau mersul pe jos. Astfel s-a ajuns la situația în care majoritatea taximetriștilor stau acasă din lipsă de comenzi.

Ioan Pugna, vicepreședinte al Asociației Taxi Transilvania declară că nu mai sunt comenzi la taxi aproape deloc.

„Pur și simplu am murit, au scăzut comenzile cu 95%. Deocamdată nu am încercat să discutăm cu autoritățile, respectiv cu Primăria pentru că încă nu se pot cuantifica pagubele. În martie au mai fost comenzi pentru că mai circulau și avioanele și transportam călători de la și spre aeroport, dar acum deja e gata, sunt tot mai multe zone roșii în Europa, toată lumea stă acasă. Situația este foarte dificilă, se duce în jos o întreagă industrie și odată ce e jos e foarte greu să o repornești”, afirmă Ioan Pugna.

Taximetriștii spun că cel mai sigur ajutor va veni din partea clienților, dacă vor reîncepe să circule cu taxiul odată cu ridicarea restricțiilor. Aceștia spun că măsurile de protecție pe care le-a luat Guvernul sunt nule pentru acest segment economic.

„Din păcate șomajul tehnic nu e o soluție pentru activitatea noastră iar măsurile de protecție asigurate de guvern sunt nule pe acest sector. Avem colegi care sunt singura sursă de venit din familie, avem colegi care au rate sau leasinguri care nu sunt amânate! Situația, cu particularitățile de rigoare, impune unora să presteze! Suntem absolut convinși că nu o fac de fun sau din lipsă de grijă pentru familie”, au precizat reprezentanții Asociației Taximetriștilor Cluj.

Uber, concurența taximetriștilor stă, de asemenea, prost la capitolul comenzi. În plină criză cauzată de pandemia de coronavirus, compania americană a anunțat că va investi 10 milioane de dolari într-un program prin care anumite categorii de persoane (inclusiv vârstnici) şi angajaţi afectaţi de COVID-19 vor putea beneficia de comenzi şi călătorii gratuite. Până acum, programul era valabil în Marea Britanie pentru angajații din sistemul sanitar. De asemenea, compania ia în calcul să transporte inclusiv echipamente și materiale sanitare.

Acest program a fost anunțat în contextul în care comenzile au scăzut în unele orașe până la 70%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version