Sport

Surpriză pentru fanii "Şepcilor Roşii". Cel mai important meci al "Centenarului U Cluj" intră sub umbrela Sports Festival 2019. Cu ce echipe sunt în tratative organizatorii

Meciul de gală din cadrul „Centenarului U Cluj” va fi inclus în ediţia 2019 a Sports Festival. Parteneriatul a fost semnat la începutul acestei săptămâni, iar ProSport a aflat detaliile noului proiect de la Patrick Ciorcilă şi Mirel Alexa, doi dintre oamenii care se ocupă de organizarea celui mai important ”Festival al sportului” din România.

La Sports Festival ne vom ocupa de organizarea celui mai important meci din cadrul Centenarului FC Universitatea Cluj. Nu va fi un meci de old-boys, ci un adevărat spectacol. Vom aduce o echipă de afară, în prezent tratăm cu 4-5 nume din străinătate. Nu vorbim de legende, din acest motiv am dus meciul de fotbal şi festivalul în luna iulie, deoarece în iunie ei sunt în vacanţă, toţi. Avem în minte echipe din Turcia, Austria, Grecia, Germania, toate echipe de tradiţie”, anunţă Mirel Alexa, care oferă ca exemple Galatasaray sau Fenerbahce, păstrând totodată suspansul.

Patrick Ciorcilă afirmă că, în acest moment, „România nu este pregătită pentru aducerea unei echipe din Vest, a unei legende gen Milan, Liverpool sau Barcelona, din punct de vedere financiar. Costul este între 1 şi 2 milioane de euro, doar onorariul lor, pe lângă toate costurile de cazare, pretenţii”, iar partenerul său, Mirel Alexa explică:  „Am făcut un calcul relativ simplu, pentru ce înseamnă să aduci o astfel echipă. Prin parteneri poţi susţine doar până la un punct, o mare parte trebuie susţinută de spectatori. Gândind preţul biletului raportat la preţul cerut de echipă, rezultă un preţ pe bilet pe care, din punctul nostru de vedere, România nu are cum să îl plătească, oricât de mare ar fi echipa despre care vorbim, oricât de mare ar fi pasiunea pentru fotbal a oamenilor”.

„În colaborare cu U Cluj, înaintea meciului-vedetă vom avea şi un meci de legende, U-Cluj cu legendele unei alte echipe, posibil Dinamo, pentru că echipele sunt înfrăţite. Vrem să fie, per total, un show. Nu este doar un meci. Cu un duel al legendelor, poate un concert, vrem să oferim un eveniment foarte mare de Centenar pentru U Cluj”, mai punctează fostul tenismen, devenit manager şi om de business la doar 20 de ani.

Sports Festival se extinde, acoperind trei luni, în loc de patru zile

„Schimbăm puţin structura faţă de 2018. Îl vom extinde la trei evenimente punctuale. Sunt evenimente faine în sport, în destule oraşe, dar sunt foarte disipate. Cel puţin aşa se vede. Ai un maraton X, îţi spui  – wow, foarte fain! O săptămână se vorbeşte despre el, dar, apoi… Aşteptăm următorul maraton sau următorul eveniment. Sau ne rugăm – Dă, Doamne să se califice nu ştiu cine, să joace echipa nu ştiu care! De aceea, noi am împărţit evenimentul în trei etape, ca toată expunerea să dureze mai mult şi să vorbim din martie până în septembrie despre sport, mişcare şi evenimente. Este o continuitate benefică. Vom avea 4 luni sau 5 luni să vorbim despre sport, în general, la Cluj. Şi Sports Festival, desigur! Avem noroc cu muzica, iar pe sport începem să ne mişcăm şi trebuie să se vorbească despre asta în următorii ani. Schimbăm puţin cutumele”, spune Mirel Alexa.

Cum va arăta Sports Festival 2019:

  • 15 iunie, la o săptămână după Roland Garros, un meci demonstrativ de tenis, „cu o componentă românească”
  • la jumătatea lunii iulie, patru zile de Sports Festival, în care va fi inclus meciul de fotbal din cadrul Centenarului U Cluj, pe Cluj Arena
  • în luna septembrie – un meci sau meciuri de baschet în mini-turneu, în care obiectivul este de a aduce o echipă cel puţin de nivelul lui Panatinaikos (2018).

„Una dintre misiunile sau valorile Sports Festival este aceea ca, prin noi, cât mai multă lume să facă sport. De aici pornim. Obiectivul nostru principal este de a aduce cât mai multă lume să facă mişcare şi deci îi ajutăm să încerce cât mai multe sporturi în mod gratuit. Cu meciurile demonstrative, vrem să ‘educăm publicul’, să se obişnuiască cu meciuri de tip show. Nu sunt foarte multe la noi, dar afară e plin! De regulă, lumea vine la stadion, sau la o sală să vadă doar dacă este o miză foarte mare. Vedem cazul Fed Cup, meciurile de handbal, mai puţin la baschet sau la fotbal”, afirmă Alexa.

„Ne-a dat putere faptul că la fotbal am avut 25.000 de oameni, pentru două echipe de Old Boys. Nu a fost niciun fel de miză, dar, e drept, Generaţia de Aur nu se mai reunise de nişte mulţi, mulţi ani. Am avut şi Barça Legends. Când se strâng 25.000 de oameni e ceva. Am setat ştacheta destul de sus, ca aşteptări şi record de audienţă. Asta va fi provocarea pe care o vom avea an de an, să alegem evenimentele potrivite, care să fie şi fezabile, dar şi interesante pentru public, la o anumită anvergură”.

„Evenimentul este împărţit pe partea de main-event, cu staruri, şi partea de masă, în care promovăm sporturi. În 2019, vom avea 30 de sporturi, după ce la ediţia precedentă am avut 20. Zece în plus. Scopul este să creem o legătură, care e cam ruptă, între asociaţii sportive, cluburi sportive şi pepinieră – oamenii tineri, copiii, care să vină să facă sport”, mai spun cei doi, pentru ProSport.

Marea ambiţie Sports Festival 2019 este de a avea un trial de moto. „E la nivel de dorinţă, de wishlist. Cine vine, vrem să poată oferi un nivel de calitate. Vrem să aducem profesionişti care să arate maximul ce se poate face în acel sport. Trial de bike, tir cu arcul în parc, skateboarding şi role”, spune Ciorcilă. În condiţiile în care parcurile din Cluj au deja infrastructura, provocarea va fi aceea de a aduce totul în Parcul Central, în ceea ce va fi gândit ca o zonă de showroom în centrul Clujului, pe esplanada dintre Sala Polivalentă şi Cluj Arena, „pentru că este mult mai uşor să treci pe la cât mai multe sporturi. Sperăm ca ei să înveţe regulile. Este un must pe care îl cerem specialiştilor cu care lucrăm. Mulţi nu ştiu regulile, mai ales la sporturile ‘exotice'”.

Goana după ambasadori

Planul Sports Festival a prins deja contur, cu negocieri la Bucureşti şi Cluj.

Mirel Alexa și Patrik Ciorcilă

 

„Vom avea mai mult entertainment decât data trecută, o zonă de food, o zonă de shop cu suveniruri de la echipele invitate – baschet, fotbal. Iar un alt element la care vom lucra mai mult – să aducem mai mulţi ambasadori. Ghiţă Mureşan, pe care l-am avut anul trecut, a prins extraordinar. Este o oportunitate de a share-ui din knowledge, să ne dea exemple. Vom avea zonă de discursuri motivaţionale în zona sportivă. Anul acesta a fost un succes, alegând o modalitate sobră, sub un cort, unde am introdus între 30 şi 50 de oameni. Este o provocare să găseşti ambasadori cunoscuţi la unele sporturi – uneori nici nu poţi aduce un ambasador, pentru că, cinstiţi fiind, publicul larg nu ştie pe nimeni. Am avut o surpriză anul trecut, cu kendama. Nu am crezut că avem atât de mulţi adepţi! La bicicletă, toată lumea îl ştie pe Edi Novak. Încercăm să aducem şi alte sporturi mai aproape de ei, pentru că un tânăr sau un copil care este pasionat de bicicletă şi îl vede pe Edi Novak, stă de vorbă cu el, s-ar putea să fie motivat să meargă mai departe. La urma urmei, şi Nadia a început de undeva, şi Hagi, şi Simona la fel. Aici trebuie lucrat în România şi îmi dau seama că aici nu prea s-a lucrat în ultimii ani. Încercăm să dăm o mică-mare mână de ajutor cu evenimentul ăsta”, pledează Mirel Alexa.

„Ne dorim ca promenada dintre Sala Polivalentă şi Cluj Arena să devină un loc în care să poţi veni în fiecare weekend şi unde să ai o activitate, oamenii să înveţe despre sport. Dacă se face mişcare, e un lucru bun. Haideţi să staţi de vorbă cu un specialist, vedeţi ce şi cum, apoi mergeţi mai departe pe malul Someşului. Asta e ideea”, a declarat Patrick Ciorcilă

Sports Festival, în comunitate. Goana după sponsori

„Sports Festival este un eveniment de sport, dar şi un eveniment de masă, pus sub umbrela cuvântului festival. De fapt, o multitudine de evenimente de sport. Ca şi muzica, unde Untold-ul a făcut treabă incredibilă, şi sportul, în egală măsură, uneşte toate categoriile de persoane. Astfel, companiile sunt receptive. Dacă o companie are target de comunicare – noi îl avem la fel – copii, tineri, familii. Noi ne adresăm către principalul public-target. Este un avantaj şi, de aceea, multe companii rezonează”, explică Patrick Ciorcilă.

Gândit ca o parte a industriei show-ului, festivalul nu s-a poticnit în probleme legislative, spun cei doi organizatori pentru ProSport. „Am reuşit să trecem peste anumite probleme în hăţişul acesta legislativ. În momentul de faţă nu am simţit că nu se poate răzbate. Noi nu avem un portofoliu sportiv. Scopul este acela de a crea o umbrelă mare, să aducem nişte sportivi, nişte oameni, cărora noi le punem la dispoziţie numai cadrul, încât să dea ce au mai bun la festival. În Cluj, suntem nişte norocoşi. Avem infrastructură, autorităţile ne susţin şi se vede că se investeşte în zona asta, de show, există dorinţă în continuare ca evenimente de genul ăsta să se întâmple  şi să fie în Cluj.

Investiţia a fost sută la sută privată, dar Primăria ne-a susţinut cu promovare şi cu orice legat de asta, dar nu financiar. Poate în anii următori ne gândim să facem un dosar de finanţare şi să aplicăm, cum fac toate evenimentele, printr-o procedură publică, pentru componenta socială. Vom vedea. Este un gând, o posibilitate de viitor. Însă acesta nu este elementul care să facă diferenţa între a face sau a nu face la un anumit nivel festivalul”, punctează Mirel Alexa.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *