Daca efectele activitatii de deszapezire nu se vad atunci cand ar fi nevoie si orasul ramane ore in sir cu traficul blocat la cea mai mica ninsoare, odata cu trecerea iernii deszapezirea din Cluj-Napoca isi arata eficienta. In fiecare primavara nisipul folosit pe post de antiderapant troneaza falnic pe marginea strazilor, iar transformandu-se in praf ajunge sa polueze aerul.
Situatia se repeta an de an in tot orasul. Chiar si in zona centrala, cartea de vizita a orasului ce se vrea Capitala Culturala Europeana, nisipul sta adunat la marginea bordurilor.
“Orasul e din cale-afara de murdar. Dupa un drum dintr-un capat in altul poti sa mergi linistit la spalatorie”, s-a plans un sofer clujean.
Nu doar carosabilul este extraordinar de murdar ci si trotuarele si pietonalele orasului.
Pe de alta parte municipalitatea sustine ca strazile “sunt spalate conform programului”.
Mai mult, acestia arata intr-un comunicat de presa ca au aplicat amenzi pentru murdarirea carosabilului de utilajele de pe santiere, “factorul negativ cu ponderea cea mai mare de influenta asupra curateniei stradale”.
“Politistii locali din cadrul Serviciului Control Protectia Mediului au monitorizat zilnic, de la inceputul acestui an si pâna in prezent, peste 35 de zone ale municipiului in care exista organizari de santier functionale. in aceasta perioada, iesirea pe carosabil a autovehiculelor cu rotile murdare din organizarile de santier este factorul negativ cu ponderea cea mai mare de influenta asupra curateniei stradale.Asfel, au fost sanctionate 29 de firme de constructii din cauza nerespectarii masurilor privind existenta filtrelor sau rampei de curatire a masinilor la iesirea din santier, lipsa incheierii unui contract cu o firma de salubritate, precum si din cauza murdaririi carosabilului in zona santierului. Amenzile sunt cuprinse intre 1000-2500 lei si au fost aplicate in conformitate cu HCL 191/2009”, au aratat reprezentantii municipalitatii.