In vizor

Strategia de marketing pentru 2014-2020 a Clujului: observator statistic, asistenta pentru relocare si birou de promovare

Strategia municipiului Cluj-Napoca pentru perioada 2014-2020 pare sa se contureze, asta in conditiile in care mai este o luna si jumatate pana la finalul anului, cand si strategia ar trebui sa fie gata. Echipa care se ocupa de partea de marketing din strategie a publicat pe site prioritatile si recomandarile pentru urmatorii sase ani.  Astfel Rodica M. Candea, cercetator al Universitatii Tehnice, alaturi de Andrei Tiganas de la Vitrina Advertising, sociologul Ioan Hosu si lectorul dr. Radu Cocean de la Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor a Universitatii Babes-Bolyai sunt cei care au elaborat masurile pentru imbunatatirea marketingului teritorial al Clujului.

Documentul, aflat inca in faza de lucru, prezinta trei masuri menite sa creasca forta de munca si numarul de turisti- practic infiintarea unor noi structuri in subordinea Primariei, cu buget propriu si experti angajati, care sa deruleze studii si proiecte  in fiecare an.

Pentru ca nu exista date si studii relevante referitoare la turisti sau investitori se propune in strategie crearea unui Observator Statistic Municipal, o structura specializata cu scopul de “colectarea de date si generarea de  analize si studii relevante pentru politicile publice locale in domeniul marketingului teritorial”.

“Turismul in municipiu – evolutii si tendinte – colectie de rapoarte specializate pe trimestre si ani si forme de turism; Masurarea impactului turismului asupra economiei locale; sau Barometrul satisfactiei turistilor care viziteaza municipiul”, sunt doar cateva exemple pe care Observatorul le-ar putea realiza.

De asemenea pentru imbunatatirea serviciilor oferite potentialilor rezidenti se propune infiintarea Serviciului de Asistenta pentru Relocare, destinat celor care ar vrea sa se mute in Cluj. Practic cei care isi gasesc un job la Cluj si vor sa se mute, ar beneficia de asistenta si ar primi o locuinta temporara din fondul locativ public, sau chiar un stimulent financiar pentru relocare.

“Astfel, in categoria acestor servicii ar putea intra: Oferirea in chirie, din fondul locativ public, a unei locuinte temporare, pentru o perioada de pana la doua luni, pana cand persoana si familia sa reuseste sa isi gaseasca propriul spatiu de locuit; Oferirea de stimulente financiare pentru relocare (de exemplu, plata unei subventii temporare, pentru o perioada de pana la doua luni, membrilor familiei persoanei in cauza, pana cand acestia isi gasesc propriile locuri de munca); Oferirea de asistenta si consultanta pentru solutionarea tuturor aspectelor administrative, atat pentru specialistul respectiv (ex. permis de munca, viza de flotant, permis de sedere etc.), cat si pentru membrii familiei si apartinatori (de exemplu: inscrierea copiilor la gradinita, inscrierea la un medic de familie etc.”, se arata in strategie.

Un alt serviciu, “pentru calitate in turism” ar mai trebui infiintat, in conceptia autorilor ca sa se implementeze un sistem de etichete de calitate cu denumirea de International Tourist Friendly. In final  se mai propune crearea unui Birou de Promovare a Municipiului.

“Exemple de proiecte ce ar urma sa fie implementate in perioada de program: Participarea cu stand propriu la targuri internationale specializate; Stabilirea de reprezentanti / reprezentante in comunitatile vizate; Derularea de campanii media clasice sau de guerilla pentru promovarea municipiului; Clujul mobil – dezvoltarea de aplicatii mobile legate de turismul in Cluj – calendare de evenimente, harti tematice interactive, aplicatii de interacțiune in timp real cu turistul”, se mai arata in document.

Grupul de lucru estimeaza ca pana in luna decembrie sa aiba o varianta finala, care sa poata fi inclusa in Strategia de Dezvoltare a Municipiului pentru 2014-2020.

Foto: www.inromania.info

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *