Din oras

Sponsorii UNTOLD, cifre URIASE: Kaufland – 1.000.000 euro, TELEKOM – 1.000 000 euro, URSUS – 1.000.000 euro, BT – 500.000 euro. Boc e sponsor si el: in 2016, i-a dat ORASUL lui Buta pentru 8000 de euro (Parcul Central) si 20 000 euro (Polivalenta)

Intotdeauna am avut surse bune in interiorul UNTOLD, langa Bogdan Buta. Si in acest an suntem in masura sa va furnizam exclusivitati adevarate despre acest baiat destept al banului public, care si-a construit UNTOLD pe marafetii clujenilor, iar apoi a dat-o pe privat, facand milioane de euro pe firma lui.

Din partea sponsorilor, dar si a operatorilor HORECA ce negociau la inceputul anului 2017 cu Buta, ne-au parvenit constant aceleasi pareri: „Buta e nesimtit, cere sume exorbitante”, ne spuneau sponsorii; „Buta e mega tupeist, ne-a marit comisionul de smecher pentru ce vom vinde mancare si bautura in interior”, ne-au spus proprietarii de restaurante.

Insa presiunea pusa de Buta a functionat, si din cauza succesului avut la a doua editie de UNTOLD. In mod inimaginabil si in premiera pentru orice fel de sponsorship din istoria evenimentelor post revolutionare, anul acesta s-a ajuns la milionul de euro per sponsor. Per industrii, Buta a plusat cu concurenta: Kaufland a fost amenintat cu LIDL, Telekom cu Orange, BT cu BCR sau Raiffeisen. Astfel, sponsorii de anul trecut au fost oarecum obligati de imaginea din piata sa continue sa ii dea lui Buta cat cere. Insa sumele la care s-a ajuns… sunt de domeniul fantasticului.

Surse foarte bine informate din apropierea lui Buta ne-au spus in aceasta seara si sumele pentru fiecare brand din topul sponsorilor.

Kaufland – 1.000.000 euro,

TELEKOM – 1.000 000 euro,

URSUS – 1.000.000 euro,

BT – 500.000 euro.

Asadar, FARA BILETELE VANDUTE, Bogdan Buta, prin entitatile sale – SRL-uri si ONG-uri – a incasat 3,5 milioane de euro.

Sumele sunt socante, fiindca nimeni din industria de publicitate nu intelege care este cu adevarat ROI-ul pentru fiecare brand.

„O campanie buna de tot pe televiziuni, campanie care inca ramane extrem de eficienta, duce un brand la cheltuieli de 70 000 de euro pe luna. Daca ai cash sa negociezi pe un an cu media, faci campanii foarte bune si la 50 000 de euro. Este incredibil sa aud despre astfeld e cifre. Unii directori de marketing si aici ma refer in special la cei de la Kaufland si Ursus s-au tampit de cap. Pai, hai sa intelegi mai bine dimensiunile. La rebrandingul Cosmote in Telekom, campanie uriasa ca incarcatura si miza, s-au tocat 2,2 milioane de euro. Iar Telekom a spart 1 milion pentru 4 zile. Oricat mi-ar explica oricine, sunt bani aruncati pe geam”, ne-a declarat unul dintre liderii agentiilor de media-buying din Bucuresti sub anonimat.

 

SOC: Cel putin doi sponsori nu vor mai continua cu UNTOLD anul viitor

 

Iar asta este o informatie foarte interesanta. Se pare ca boardurile de conducere a cel putin doua branduri din top au ajuns la concluzia ca Buta a ridicat prea sus stacheta pretentiilor financiare.

„Este si o chestie de incredere. In principiu, problemele sunt legate de cum si ce inregistreaza Bogdan, de fundatiile pe care le foloseste si mai ales de Asociatia Untold (ONG paralel cu SRL-ul UNTOLD), care incaseaza sponsorizari masive si plateste cheltuieli legate de eveniment. Daca ar veni Fiscul peste el, ar gasi mari nereguli, toate cheltuielile legate de eveniment ar trebui sa fie de pe firma. Dar cum sa vina Fiscul sau procurorii sau Politia peste Buta, cand toate institutiile au avut sute de invitatii date ca spaga pentru neamuri, catei si purcei, nu il intreaba nimeni pe Buta, pentru ca toti ciugulesc din placinta”, ne-a declarat o doamna cu putere de decizie in cadrul unuia dintre marii sponsori ai evenimentului UNTOLD.

 

Tot o exclusivitate: incasarile de anul asta de pe operatorii Horeca din interior – 21 milioane lei

 

Anul acesta, Buta a smantanit bine si din banii munciti de restaurantele si operatorii Horeca din interiorul festivalului. Suntem in masura sa va dam si cifra finala a celor 4 zile de festival. Incasarile au crescut fata de anul trecut cand Buta a marcat cam 15 000 000, anul acesta a ajuns la 21 000 000 lei! Comisionul de „smecher” al lui Buta este in medie de 23 %. Adica tot ce vinde un restaurant 4 zile este vamuit de Buta cu aproape un sfert. Asta inseamna ca, anul acesta, numai din incasarile de saptamana trecuta, Buta si-a tras un comision gras de 1,1 milioane de euro!

 

Emil Boc si Primaria, sponsori babani, dar neoficiali

 

In afara de marile branduri ale Romaniei, Bogdan Buta a fost sprijinit masiv si din plan local, domnul primar Emil Boc punandu-i lui Buta la dispozitie tot orasul. Asa cum s-a aflat azi dimineata, pentru 2016 (fiindca pe 2017, Boc nu catadicseste sa ne spuna), Buta a platit o suma INFIMA – 28 000 de euro pentru a folosi nestingherit averea orasului. 8000 de euro a dat pentru chiria Parcului Central si 20 000 de euro pentru inchirierea Polivalentei. Adaugati la asta si ajutorul lui Boc din 2014-2015, cand Buta a primit doua transe de 450 000 de euro pentru inceputurile UNTOLD, si va dati seama ca nu gresim deloc cand il asezam pe domnul primar Emil Boc la loc de cinste intre adevaratii sposnori ai UNTOLD. 

Si, ca sa nu ramaneti dezabuzati, haideti sa facem niste calcule impreuna, poate mai grosiere, dar deloc departate de realitate, pentru 2017:

– incasari din bilete – minim 8 milioane euro

– incasari din sponsorii mari – minim 3,5 milioane euro

– incasari din sponsorii mici – minim 1 000 000 euro (sponsori precum Supradyn, Visa, Absolut Vodka)

– incasari din vanzarea de mancare si bautura in locatie – 4,7 milioane euro (castig Buta direct 1,1 milioane euro)

TOTAL – 17,2 MILIOANE euro din care Buta „intoarce” orasului 28 000 euro, adica 0,16 la suta!

Deci, cum e aia, dragi adulatori ai lui Emil Boc, cum e aia cu „a pus Clujul pe harta lumii”, „Untold aduce zeci de milioane de euro orasului”??? 

Nu, UNTOLD aduce aproape 20 de milioane de euro firmelor si asociatiilor lui Bogdan Buta, persoana privata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *