Primarul Emil Boc are ambiții mari legate de Sopor – vrea să îl facă un cartier de dimensiunile Mănășturului, cu de toate (drumuri cu mai multe benzi, școală, grădiniță, centru de cartier). Cum va rezolva însă haosul din trafic care se va crea după ce Cluj-Napoca va mai avea un cartier cu 50.000 – 100.000 de locuitori? Pe de altă parte, să nu uităm că șefii orașului au promis multe de-a lungul anilor și au făcut puține. Un alt aspect de luat în seamă – investitorii privați construiesc blocuri pe bandă rulantă, nu mai așteaptă PUZ-ul pe care în promite conducerea Primăriei, dar pentru care nu are niciun termen de finalizare.
Mai bine de 20 de ani, zona Sopor a fost ignorată de toți primarii care s-au perindat la conducerea orașului. Degeaba oamenii au insistat cu petiții, cereri și proteste. Nu au fost luați în seamă și s-au ales doar cu promisiuni neonorate. În fiecare an, la împărțirea bugetului, pe listă se afla și modernizarea străzii Soporului, dar proiectul s-a pierdut de fiecare dată pe drum. Așa că, oamenii circulă și acum cum pot pe un drum care arată mai rău decât multe drumuri de la țară.
În ciuda stării proaste a drumului și a inexistenței unui PUZ integrat pentru această zonă, la intrarea în zona Sopor se construiește masiv. Investitorii privați ridică blocuri după blocuri într-un ritm foarte alert. Chiar dacă va mai dura un an sau doi ani până la apariția acelui PUZ, tot există riscul să se construiască haotic, la fel ca în Bună Ziua. Și după cum toată lumea știe, Primăria va da autorizații de construcție cu sau fără existența respectivului PUZ.
După atâția ani de vorbe goale, conducerea Primăriei Cluj-Napoca vine cu alt proiect, mult mai ambițios decât simpla modernizare a străzii – vrea să facă din Sopor cel mai nou cartier din oraș. Cu alte cuvinte, se va organiza un concurs de soluții, împreună cu Ordinul Arhitecților, pentru stabilirea unui PUZ mare în zonă. După ce a dat-o în bară cu cartierul Bună Ziua, Boc nu mai vrea să facă la fel și în Sopor. Iată ce declara la sfârșitul lui iunie:
„Soporul, toată zona pe care o avem în Cluj, este un cartier de dimensiunea Mănășturului. Nu numai artera Soporului, ci tot ce înseamnă zona respectivă ca dimensiune, ca suprafață, este comparabilă cu Mănășturul. Și atunci am dispus în felul următor: Primăria trebuie să-și asume să facă un plan urbanistic integrat în parteneriat cu Ordinul Arhitecților, prin concurs de soluții, în care acum, când cartierul nu este constituit încă, să stabilim unde este drumul de patru benzi, cu servituțile existent, unde este centrul de cartier, unde sunt străzile care conectează diverse părți, unde e școala, unde e grădinița, unde e supermarketul, unde e spitalul sau centrul medical, unde e parcul și locul de joacă pentru copii, pentru că dacă lăsăm numai privații să-și facă PUZ-uri individuale ei pierd din ansamblu pădurea. Fiecare își vede copacul, dar nu vede pădurea. Obligația de a da o formă mare cartierului revine municipalității. Și de aceea acum am dat drumul la acest PUZ mare al Soporului care să stabilească foarte clar toate aceste dimensiuni și să se construiască după un plan prestabilit”.
Dacă Sopor va deveni un cartier la fel de mare ca și Mănășturul, aceasta înseamnă că traficul va fi dat peste cap și mai tare decât este acum. După crearea unui cartier de o asemenea dimensiune, cu o populație de 50.000 – 100.000 locuitori, ce soluții va aduce Primăria ca să nu aglomereze traficul din oraș și mai mult? Sau Sopor va deveni un cartier dormitor așa cum este Floreștiul?
Trebuie menționat faptul că Primăria nu a reușit încă să facă nici măcar benzi dedicate pentru autobuze pe toată lungimea străzii Calea Moților, deși acest lucru se dorește de cel puțin un an. Ca să nu mai vorbim despre un studiu coerent de trafic care să aducă soluții pentru decongestionarea traficului din oraș. O altă problemă în acest caz este ritmul lent în care se lucrează. Să nu uităm că Primăria Cluj-Napoca a mai promis un cartier de locuințe în Lomb, cartierul Tineretului și un cartier pentru tineri în Borhanci, dar niciunul nu a văzut lumina zilei.