In vizor

Sistemului de bike sharing inaugurat in urma cu o saptamana ii lipsesc bicicletele. Mai putin de o treime din numarul total anuntat pot fi folosite de clujeni

Sistemul de bike sharing inaugurat in urma cu o saptamana, dupa o intarziere de aproape doi ani, de insusi primarul Emil Boc, da in continuare batai de cap celor care doresc sa foloseasca mijloacele pe doua roti in Cluj-Napoca. Din cele 42 de statii de inchiriere functioneaza in prezent doar 26, majoritatea in zona centrala a orasului, iar din totalul de 540 de biciclete prevazute in proiect doar 127 sunt operationale in trafic, la o saptamana de la punerea in functiune a sistemului de bike sharing. 

Pe site-ul http://portal.clujbike.eu clujenii pot urmari numarul de biciclete, al statiilor si al functionalitatii acestora pe parcursul unei zile. Prin urmare, mai multi cetateni care din curiozitate au vizualizat site-ul respectiv au sesizat ca realitatea din teren este diferita de cea anuntata de Emil Boc la inaugurarea sistemului de bike sharing. Astfel, din cele 470 de biciclete puse in trafic pentru a deservi clujenii sunt doar 127, iar din cele 42 de statii de inchiriere sunt functionale doar 26.

Potrivit reprezentantilor Primariei, in prima zi de la darea in folosinta pentru sistemul de bike sharing s-au eliberat 200 de carduri, iar in prima saptamana numarul total al clujenilor care au obtinut un card ce le permite sa folosesca sistemul de bike sharing a ajuns la 581 de persoane. 

“In prima saptamana de la darea in folosinta a sistemului de bike sharing au fost eliberate 581 de carduri. In prima zi dupa, inaugurare a fost nebunie la biroul de la primarie, unde, pe durata zilei, au fost eliberate nu mai putin de 200 de carduri. In ceea ce priveste numarul bicicletelor aflate in uz sau de functionalitatea statiilor de inchiriere nu putem sa spunem nimic pentru ca de acest lucru se ocupa firma Wind Technologies SRL in urma licitatiei adjudecate”, a afirmat Oana Buzatu, purtatoarea de cuvant a Primariei Cluj-Napoca.

Principala scuza a municipalitatii pentru statiile nefunctionale din oras sunt lucrarile la trama stradala din vecinatatea acestor puncte de inchiriere, motiv pentru care acestea nu au fost introduse in sistem. Una dintre cele mai importante locatii de inchiriat biciclete nefunctionala este cea din Piata Garii unde amenajarea pietei realizata de catre asocierea de firme Diferit Kiat este in mare intarziere. 

“In prezent se executa lucrari pentru reabilitarea tramei stradale si in multe puncte acele statii nu pot fi functionale. Dupa ce vor fi finalizate lucrarile cu siguranta vor fi puse si acele statii in functiune ”, au declarat reprezentantii Primariei. 

De intretinerea sistemului de bike sharing se ocupa firma Wind Technlogies SRL din Brasov care si-a adjudecat prestarea de servicii in urma unei licitatii controversate, licitatie in urma careia castigatorul initial a fost declarat Regia Autonoma a Domeniului Public ( RADP), aflata in subordinea Primariei Cluj Napoca. Pentru o perioada de patru ani Wind Technlogies va incasa pentru a intretine sistemul de bike sharing functional nu mai putin de 7.205.647 lei fara TVA. Valoarea totala a proiectului „Retea de statii self-service de inchiriere biciclete” este de 14.422.085,74 lei, din care 98% reprezinta valoarea nerambursabila din fonduri europene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *