Reportaj

Sistemul de bike-sharing, total nefunctional. Aventura unui clujean care a dorit sa ajunga la serviciu cu o bicicleta inchiriata

Sistemul de bike sharing continua sa creeze probleme locuitorilor din Cluj-Napoca. Bicicletele europene trebuiau sa circule in orasul comoara inca din august 2013 insa nici pana in prezent in cadrul proiectului nu sunt functionale toate statiile de inchiriere, mai mult atat si acele statii functionale din oras dau batai de cap cetatenilor. Un clujean a povestit aventura nefericita  de care a avut parte folosind sistemul de inchiriere al bicicletelor din Cluj-Napoca. 

De intretinerea retelei de bike-sharing este responsbila firma brasoveana Wind Technologies care a castigat licitatia organizata de catre primaria Cluj-Napoca pentru aceste servicii. Pretul platit de municipalitate pentru mentenanta este de 7,2 milioane de lei insa pentru aceasta suma sistemul este in continuare deficitar. Un clujean a povestit aventura de care a avut parte utilizand sistemul imperfect de bike sharing. 

“Sistemul de inchiriere biciclete este nefunctional. Am ridicat in 23 mai 2016 o bicicleta de la statia din piata Agarbicianu, singura bicicleta din acea statie, pentru a merege la lucru pe strada Baritiu. Am vazut si pe totem,ceea ce vazusem si pe site, ca harta nu functioneaza. M-am gandit ca, oricum, una din statiile din centru va avea o poarta libera.GRESIT!!! Am incercat prima data in Piata Mihai Viteazu  era plin. M-am dus pe Dragalina, plin. M-am dus pe Pavlov plin. M-am dus la Primarie plin si acolo. Am incercat la statia de langa Scoala Bob, plin. De acolo am sunat indelung la numarul pentru asistenta, unde in cele din urma mi-au spus sa ma duc pe Brancusi. Deci, dupa aproape o ora, m-am intors aproape de unde am plecat. Am lasat bicicleta si m-am dus pe jos la servici intarziind o ora si jumatate. Este evident faptul ca firma care gestioneaza sistemul nu face primenirea statiilor atunci cand ar trebui facuta! Nu sunt puse in functiune statii importante precum statia de pe Titulescu care sta nefunctionala de cand s-a repus in functiune bike sharing-ul desi in perioada de proba a functionat. Statia din Piata Mihai Viteazu sta dezasamblata de cand s-au refacut trotuarele terminate de multa vreme. Harta de pe site nu functioneaza de multa vreme si nu se remediaza acest lucru nici acum. Este evident ca ar trebui primenite statiile pentru ca dimineata fluxul este dinspre cartiere spre centru. Acest lucru NU SE FACE, sau daca se face, se face la ore gresite”, a afirmat Marius Macicasan pe site-ul domnuleprimar.ro

Proiectul de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. Proiectul prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete. In prezent sistemul este functional doar in Cluj-Napoca desi responsabilii de proiect trebuiau sa faca legatura si cu cele doua comune.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *