Biletele de călătorie pe mijloacele de transport în comun se vor scumpi, de luna viitoare, în Cluj-Napoca. Ultima scumpire la prețul biletelor, abonamentelor și cardurilor de călătorie ale CTP a fost în 2018. n fond armata de amici ai eternificatiului în funcție director al CTP, Liviu Neag, trebuie plătită din ceva, iar gratitățile pentru ”armata” de pensionari ai lui Boc cu bai se țin. Singurul lucru ”gratuit” este câștigul de imagine al lui Boc pe banii clujenilor.
CITEȘTE: ”Caracatița” din interiorul CTP Cluj – Ungureanu: „Este dominată de clanuri…” VIDEO
Compania perge pe pierdere, dar salariile directorilor se umflă, iar Boc vede ”performanță”, peste tot, ”numai performanță” și ”calitate”:
Consilierii locali (mașinăria de vot a lui Boc) vor decide, marți, 7 iunie, creșterea prețurilor practicate de Compania de Transport Public (CTP) la biletele și abonamentele de călătorie. Tot atunci, se va decide și încetarea aplicării taxei speciale de transport public local. Această taxă specială a fost introdusă de Primăria municipiului Cluj-Napoca în 2013, pentru a finanța modernizarea flotei de transport public în comun.
- În prezent, un bilet pentru o călătorie costă 2,5 lei, iar de la 1 iulie acesta va costa 3 lei. Pentru două călătorii, clujenii plătesc 5 lei, iar peste o lună aceștia vor trebui să scoată din buzunar 6 lei. Și biletul pentru transportul de noapte se scumpește, de la 4 lei, cât e în prezent, la 5 lei. Un bilet urban de 30 de minute va costa 3 lei de la 1 iulie față de 2,5 lei cât e în prezent, iar cel de 60 de minute va costa 6 lei. În prezent, biletul urban de 60 de minute costă 5 lei. Și abonamentele CTP se vor scumpi începând cu 1 iulie 2022. Astfel, un abonament pentru o zi pe toate liniile va costa 20 de lei față de 14 lei cât e în prezent. Pentru un abonament pentru trei zile, toate liniile, va trebui să plătiți 33 de lei față de 23 de lei cât e în prezent. Un abonament lunar pe o linie va costa 90 de lei. În prezent, el costă 70 de lei. Un abonament lunar pe două linii ajunge la suma de 122 de lei față de 95 de lei în prezent. Mai mult, un abonament lunar pe toate liniile nominalizat va costa 177 de lei de la 1 iulie față de 138 de lei cât e în prezent, iar pentru unul nenominalizat pe toate liniile veți plăti 214 lei față de 168 de lei cât costă acum. Și abonamentele săptămânale se vor scumpi, pe o linie va costa 26 de lei față de 20 de lei, pe două linii veți plăti 41 de lei față de 32 de lei în prezent, iar pe toate liniile veți scoate din buzunar 57 de lei față de 45 de lei. Un abonament pentru toate liniile pentru persoanele vârstnice, pensionari și cetățeni de onoare va ajunge la 78 de lei/lună față de 62,1 de lei în prezent, un abonament pentru o singură linie pentru bătrâni și pensionari va costa 40 de lei pe lună față de 31,5 lei. Abonamentele lunare pentru studenți, masteranzi și doctoranzi cu reducere, pe bază de card, 120 de călătorii vor ajunge 88 de lei față de 70 de lei în prezent, iar abonamentele lunare pentru elevi, 120 de călătorii, vor costa 65 de lei fațî de 51 de lei în prezent.
Nici călătorii care circulă fără bilet nu vor scăpa. Dacă un bilet suprataxă costă în prezent 50 de lei, de la 1 iulie acesta va ajunge la 70 de lei.
Compania de Transport Public Cluj-Napoca susține că urmare a unui nou contract de furnizare a energiei electrice, începând cu data de 1 decembrie 2021, prețul energiei electrice crește cu 135,8% adică de la 405,90 lei Mwh la 957,23 Mwh.
”Această creștere a prețului de achiziție duce la o creștere a costurilor cu energia electrică pe activitatea de transport persoane la nivelul municipiului față de luna noiembrie 2021 astfel: cu 110,03% în luna decembrie 2021, cu 178% în luna ianuarie 2022 și cu 74,46% în februarie 2022. Un alt element de cheltuieli cu creștere prognozată în 20222 este cheltuiala cu carburanții, unde compania estimează o creștere medie de 37,8% față de estimarea din buget. La analiza cheltuielilor materiale, direct influențate de creșterea inflației, se estimează o creștere cu aproximativ 2 milioane de lei față de estimarea din buget. Costurile eligibile totale ale companiei în luna noiembrie 2021 au fost de 10,46 milioane lei la care, la un număr de 11.605.982 călătorii și luând în calcul un profit rezonabil de 32.605 lei, a generat un cost mediu pe călătorie de 0,9 lei. Creșterea cu 14,30% a costurilor totale în luna decembrie 2021 față de noiembrie 2021 a generat un cost mediu pe călătorie de 1,06 lei”, susține conducerea CTP Cluj-Napoca.
Din perspectiva veniturilor prognozate a se realiza din activitatea de transport local de persoane la nivelul municipiului Cluj-Napoca, compania estimează o creștere a acestora în anul 2022 cu 14.414.000 lei față de realizările anului 2021.
De asemenea, consilierii locali vor aproba și încetarea aplicării taxei speciale de transport public local aprobată în 2013. Taxa introdusă la 1 ianuarie 2014 era menită să asigure o sursă de finanțare pentru achiziția de mijloace de transport public moderne. Încă din 2020, CTP Cluj-Napoca a solicitat înlăturarea acestei taxe speciale ca să nu crească prețul biletelor.
Ultima scumpire la prețul biletelor, abonamentelor și cardurilor de călătorie ale CTP s-a realizat în 2018, intrând în vigoare la 1 octombrie. Prețul a suferit atunci o creștere de 25%. Înainte, preţurile la transportul public nu se mai schimbaseră din 2013.
De performantă ce este Compania de Transport Public, Emil Boc pompează în conturile acesteia 6 milioane de lei subvenție. În vara anului trecut ne zicea că pompează banii ca CTP ”să nu mărească prețul biletelor de autobuz.”
E fain la Cluj!