In vizor

Şi Boc a zis: „Să fie licitaţie!” Şi se făcu. Supervizarea lucrărilor la metrou, la a treia strigare şi al treilea preţ. Unul astronomic de mare, poate se îndură careva şi se înhamă la faraonica lucrare

Înainte de Paști, municipalitatea clujeană a dat drumul pe SEAP la a treia strigare pentru licitația pentru supervizarea lucrărilor la metrou. De remarcat câteva aspecte: UNU ŞI DOI, contractul pentru supervizarea magistralei de metrou din municipiu are o valoare record pentru servicii de consultanță în România. Era un record și la valoarea nemajorată; TREI: termenul de implementare a proiectului este de 156 de luni (13 ani). TREISPREZECE ANI DE BUBE, MUCEGAIURI, GROPI ŞI GUNOI ÎN TOT MUNICIPIUL. Din care trei de execuţie (hahahahaha) şi zece de garanţie a execuţiei lucrării (hahahaha)!

UNU ŞI DOI: În cinci luni, Emil Boc a plusat pentru acest serviciu de spuervizare a lucrărilor la faraonica sa lucrare de la 125 de milioane de lei şa 25 de milioane de euro, apoi la 211 milioane de lei – adică peste 42 de milioane euro conform Licitatia.ro. Cam cât a costat Sala Polivalentă. Iar dacă OSĂ se facă şi complexul de natație din Borhanci, acesta va costa undeva la 25,5 milioane de euro.

  • Licitația întâi: 125.013.820 lei
  • Licitația a doua: 140.551.163 lei
  • Licitația a treia. 211.576.745 lei

De banii aceştia cineva va da consultanță pe durata contractului de proiectare și execuție, dar și în perioada de garanție. Măcar Primăria şi-a luat o marjă de siguranţă la acaestă poveste cu peşti – că nu e ca atunci când se duce Emil Boc în faţa unui microfon prietenos şi declară ce vrea, fără să răspundă nimic, şi a specificat că „semnarea contractului de supervizare se va face numai după semnarea contractului de finanțare”. Care bani ar uma să vină din mai multe surse, toate cam improbabile:

  • Fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020;
  • Fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021-2027;
  • Fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Transporturi (POT) 2021-2027;
  • Alocații de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii;
  • Alocații de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești;
  • Alte surse legal constituite identificate pe parcurs.

Spor la licitaţie!

PS: TREI – 13 ani de supervizare… să înţelegem că în 3 ani se face lucrarea şi 10 ani e perioada de garanţie, sau că ne aşteaptă ani şi ani de gropi prin municipiu?

Exit mobile version