Sanatate

Sfaturile medicale prin telefon au rezolvat 7 din 10 cazuri, fără a mai fi nevoie de deplasarea la medic

ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primele nouă luni ale acestui an de către nu mai puțin de 7.365 de părinți. În majoritatea apelurilor telefonice – 68,4% au fost formulate recomandări de îngrijire a copilului la domiciliu, pentru 818 copii s-a recomandat consultul medical imediat, iar în cazul a trei copii a fost necesară solicitarea intervenției Serviciului de Ambulanță.

Faptul că în aproape 70% din cazuri problema a putut fi rezolvată telefonic, fără a mai fi nevoie de deplasarea fizică a copilului la spital sau la cabinetul medical e un mare succes. S-a evitat, astfel, contaminarea și punerea în pericol a sănătății a numeroși copii.

Serviciul de telemedicină al Spitalului de Urgență pentru Copii – ALOPEDI 0364-917 oferă de aproape șapte ani sfaturi privind îngrijirea la domiciliu a copilului bolnav, dar există și părinți care apelează pentru consiliere în ceea ce privește îngrijirea copilului sănătos sau completarea sfaturilor medicale după ce copilul a fost evaluat față în față de către un medic, în cazul a 14% dintre apeluri.

Febra rămâne principalul motiv de solicitare a sfatului pediatric telefonic, urmată de diaree, vărsături și erupția cutanată, un număr important de apeluri – 488 având ca și cauză traumatismele și accidentele casnice. 58,62% din apelurile preluate au provenit din zona metropolitană Cluj-Napoca iar 3.028 de apeluri din afara județului, în special din București și județele Brașov, Constanța și Prahova.

De asemenea, serviciul de call-center pediatric a fost apelat și din afara țării, în cazul a 19 copii.

Dacă ALOPEDI 0364-917 este gestionat de CJ Cluj, Peditel 1791 a fost primul astfel de serviciu din țara noastră, înființat în 2014 de Fundația Părinți din România.

 

Cine e Peditel 1791?

„Ne adresăm tuturor părinților, cărora le oferim sfaturi medicale profesioniste pentru afecțiuni fără risc vital pentru sănătatea copilului, la orice oră din zi sau din noapte.

Medicii noștri dedicați acordă, cu calm și răbdare, asistență pediatrică de triaj și de primă intervenție. Scopul nostru să îți liniștim temerile și să te ajutăm să alungi sau să ameliorezi simptomele copiilor tăi până la consultul unui medic pediatru sau de familie.

Oferim doar sfaturi pentru situații care nu pun viața copilului în pericol. Nu suntem un serviciu de urgențe, în aceste cazuri te rugăm să apelezi numărul unic de urgențe 112 sau să te adresezi Unităților de Primiri Urgențe”, este descris serviciul.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *