In vizor

Se vor mai opri trenurile în Gara din Cluj-Napoca? Angajații CFR exclud posibilitatea unei noi greve spontane

În 22 martie, în urmă cu două zile, trenurile din Gara CFR Cluj-Napoca au fost oprite, în urma unui protest spontan al angajaților nemulțumiți de tărăgănarea renegocierii contractului colectiv de muncă, ce expirase la acea dată. Întârzierile trenurilor au ajuns și la 200 de minute, călătorii nefiind informați de aceste întârzieri tocmai pentru că greva a fost una spontană.
 
Ziar de Cluj i-a întrebat astăzi pe angajații Biroului Mișcare din cadrul Gării din Cluj-Napoca dacă vor mai urma și alte asemenea greve și care sunt nemulțumirile lor. Aceștia reclamă atitudinea liderilor lor de sindicat, pe care îi acuză că ar ține partea Companiei unde sindicaliștii ar fi, de asemenea, salariați. 

Angajații Biroului Mișcare exclud o viitoare grevă spontană, afirmând că dacă va mai avea loc o nouă grevă, aceasta va fi organizată cu toate procedurile legale și va fi anunțată:

„Problema a fost salariile, nouă ni se face anual un contract colectiv de muncă în care se spune salariul de bază pe care îl ai, sporurile, e un contract de muncă, teoretic e pe perioadă nedeterminată, dar anual se modifică, în funcție de ce buget are compania. Sindicatele, în numele nostru, negociază cu Compania pentru un an și când expiră iar se renegociază. Și el a fost expirat atunci, cu o noapte înainte de a se declanșa greva. Și, de 45 de zile: «Domnule, expiră, expiră!» Dar ei tot au tras, au tot tărăgănat! Nu sindicatul, compania, patronatul! E companie de stat, dar, de fapt, e patronat! Au tot tărăgănat, să o mai închidă încă o lună, două, trei, să prelungească cu un act adițional, adică tot pe contractul vechi, următoarele 3 luni! Să ne mai ducă așa! Acela vechi a fost expirat și în mod normal a trebuit mărit! Noi am rămas în urmă cu salariile. Colegul nostru, angajat de la 1 decembrie la CFR, unde a lucrat barman înainte a avut salariu mai mare decât are acum. Salariul meu de bază e 18 milioane în bani vechi (salariul șefului de tură – n.r.). Numai că mai urcă pentru că eu vin nopțile. Și acum, de Paști, și de Revelion, că aici se merge în flux continuu, sâmbătă, duminică, cum ne pică nouă, noi tot mergem, ziua, noaptea, sărbători. La aceștia 18 baza mi se mai adaugă sporuri și îmi urcă cam până pe la 25 în mână. Eu deja sunt șef de tură aici, eu aici sunt de pe vremea lui Ceaușescu, din 1986. Eu deja am probleme cu ficatul, dar nu beau. Din cauza stresului! Stresul și serviciul de noapte! Un impiegat simplu are 1540 salariul de bază, de încadrare. El concret ia până în 17, în mână. Vine noaptea, vine duminica, vine de sărbători. 

Protestul a fost spontan, al nostru, pentru că tot s-a tărăgănat. Sindicatele sunt cu administrația prietene pentru că la liderii de sindicat le dă administrația anumite facilități. Ei nu sunt angajați lideri de sindicat ai noștri, cum ar trebui să fie, plătiți din cotizația noastră lunară, care merge spre sindicat. Ei sunt angajați prin tot felul de posturi prin Regională. Acesta care e la Libertatea e șeful revizoratului la marfă! A angajat-o și pe nevastă-sa la CFR! Și ei ar vrea nouă să ne dea, dar le dau ăia și atunci ei își spun așa, cum să facă? Ăla îmi dă, zice să nu le dau și uite așa! Ăia sunt plătiți și de noi și de… Și ascultă și de administrație! Și ei tărăgănează. Ei sunt corupți, între ghilimele vorbind, de ăia! Și acum cumva o scaldă cum să o împace și cu noi și cu ăia! Și ei o tărăgănează, o întind!

La noi, grevă efectiv, eu de când sunt aici, la Gara Cluj, grevă să oprim trenul, ultima grevă de două ore, de avertisment, a fost acum 5-6 ani, dacă nu de mai mult! Și ei tot o întind! Și cu contractul acesta, a expirat acum două nopți, dar ei au știut că expiră de mult! Ei luptă pentru noi, dar nu luptă cu toată forța! Luptă ca și unul: mă duc la război, dar sunt numai cu un picior, numai cu o mână, trag și eu cu pușca așa, de formă, dar nu sunt luptător…! 

Acum, deocamdată, nu vor mai fi greve spontane! Acum, dacă mai e, o să facem pe cale legală! Asta e procedura. Și se anunță!”

Marius Mureșan, Liderul Sindicatului Libertatea Căi Ferate Cluj, a infirmat acuzațiile angajaților Biroului Mișcare din cadrul Gării CFR Cluj-Napoca, precizând că revendicările ceferiștilor vor fi satisfăcute:

„Deocamdată lucrurile s-au rezolvat, într-un fel sau altul. Acum, știți cum e, răutăți sunt oriunde, dar nu așa, nici chiar așa! Fiecare trebuie să fie salarizat la unitatea de care aparține. Eu nu sunt șeful revizoratului la marfă, e o coincidență de nume! 

Noi am încheiat acum un acord pe 30 de zile, timp în care ne-am luat răgazul de a negocia. Ne-au dat garanția cei de la Ministerul Transporturilor că ne rezolvă revendicările vizavi de aprobarea bugetelor la cele două societăți, CFR SA și CFR Infrastructură, ne-au dat garanții că vor face demersurile ca Statutul Feroviarului să fie în legislatura aceasta trecut pe ordinea de zi și votat de Camera Deputaților, deci din punctul acesta de vedere am reușit cât de cât parțial să satisfacem doleanțele.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version