Din oras

Se reia ”la mustață” licitația pentru metrou. Să vedem ce OSĂ fie. Că, nici măcar Boc nu mai pare interesat să anunțe, Însuși El, ”vestea cea bună”

Scris de 612

Din presa locală de chitanțier aflăm o minciună care flanchează un adevăr: SEAP a anunțat astăzi companiile interesate de realuarea licitației pentru metroul Clujului. Data limită anunțată după suspendare, 28 octombrie, a rămas valabilă. Practic, ofertanții au la dispoziție două săptămâni pentru a redacta și depune ofertele. Minciuna este cu anunțul copaniilor interesate. Că doar unele firme au primit anunțul, dar nu știm în ce format smart, au ba, că în Jurnalul Oficial al Uniuni Europene nu este publicat nimic. Prin urmare, unii competitori ar putea să considere că treaba nu-i prea curată. Adevăru-i că data licitației a rămas aceeași – după cu scria Ziar de Cluj acum două zile.

CITEȘTE: CU CĂRĂMIDA METROULUI ÎN PIEPT: Guvernul a reaprobat miercuri indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca și o costurilor de circa 35% pentru realizarea acestuia. Așteptăm mult prea tardiva licitație

Spre uimirea noastră, Emil Boc, sau altcineva dintre trompetele sale din ”funărie” (cu excepția inutilului Șurubaru despre care nu știm dacă mai există), nu a ieșit să se laude cu marea ”victorie”, să o împacheteze de-un PR frumos. Explicațiea credem că e simplă:

  • mult trâmbițata asumare de către guvern a metroului clujean este de fapt o ”asomare”: Guvernul nu a aprobat să dea/aloce fonduri în valoare de 13,7 miliarde de lei, ci e cum am scris acum două zile: Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca, nu a aprobat fonduri, nu a s-au disponibilizat bani șamd.
  • prin urmare se face licitația, dar nu se știe de unde se scot banii.

În schimb s-au aruncat niște pișcoturi presei locale de chitanțier să iasă pe interval cu realuarea licitației și alte bla-bla-bla-uri, pentru a se induce ideea că suntem pe calea cea bună.

NUMAI că, și-i dăm cuvântul activistului clujean Szakats Istvan: ”Ce urmează, e, așa cum am prezis,

  • nerespectarea clară a cerinței de-a avea vreun contract semnat în 2022 (să lăsăm bullshiturile cu “suntem în termen”
  • folosirea perioadei de grație, în vrie și cu cerere de clemență de la a Uniune, cu scopul de-a ajunge la vreun liman măcar până în 06.2023.
  • diminuarea timpului în care, dacă ofertele (în cazul de dă Doamne să fie vreuna) se dovedesc a fi “neatrăgătoare”, se mai poate re-vira acest Ttanic de bullshit care a fost “metroul”, către un proiect mai onorabil – prin mila Uniunii. Iar dacă nu se reușește, și banii ăia 300 milioane (oricum din fondul de împrumuturi PNRR) se pierd. Iar.
  • dacă se mai ajunge, ad absurdum, la vreun câștigător și contract, timp pentru proiectare rămâne și mai puțin. Așa că:
  • și timp de execuție rămâne și mai și mai puțin. Și,

la capăt, dacă vreodată se apucă de săpat, urmează:

  • construitul unui depou în Sopor (care merge ușor că nu trebuie săpat nimic, și așa măcar o să aibă o șură ca să o arate la Uniune, gen “ui aci îs banii dumneavoastră”). Nota bene, și depoul ăla a fost prevăzut ințial în Florești, unde, precum știm, problemele de trafic sunt cele mai horror. De ce a trebuit să mute frontul hăt în capătul ălălalt și să lase floreștenii cu buza friptă în discurile de frână? Na, poi că așa e ceva mai puțin imposibil ca să și gate cu niște exproprieri înainte de 2026 și să mai și facă ceva săpături, fotografiabile, în teren. Plus, politica. Apoi,
  • cu foarte multe “dacă” urmează, poate, săpatul a maxim 2 hai 3 gropi, la marginea orașului, unde nu deranjează prea tare, șiii…
  • la urmă, chiar dacă ar săpa toate gropile (dar e vizibil de pe Lună că nici vorbă)… nici atunci nu am avea nimic dar NIMIC funcțional în 2026. Că nici nu e prevăzut așa ceva.

Dar să meditați la astea între timp ce muriți cu anii în trafic, dragi clujeni, așteptând Clujul de un milion, apud primar în 20-30 ani, în statistici, undeva într-o mie și cinci sute de ani. Hai să lăsăm duma cu “dar ăia care stau fără acte în Cluj”. Conform INSSE, într-o sută de ani o să fie tot 300 și ceva de mii de oameni cu acte în regulă în Cluj, și deci cum? o să mișune între noi spre 700.000 de vinituri? Siiigur că da.  Mazeltov!”

 



ULTIMA ORĂ

  • Acum 7 hours Analiza
    Marțafoii Clujului, Alin Tișe și Emil Boc, au trimis la STS o adresă smiorcăită, de ciudă că Clujul a pierdut Cloud-ul Regional. Sunt Tișe și Boc izolați de PNL?
  • Acum 11 hours FOTOGRAFILA
    VIDEO/FOTO: Cluj-Napoca, ca un patinoar. N-a făcut ”OSĂ” Boc patinoar pe lacul din Parcul Central, a făcut iarna în tot orașul
  • Acum 18 hours Politica
    De la semnarea Proiectului în valoare de 60 de milioane de euro pentru digitalizare în regiunea de Nord-Vest a României a lipsit președintele CJ Cluj
  • Acum 20 hours Politica
    Rafila, reacție la dosarele de șpagă din sistemul medical: ”E inacceptabil ca personalul să primească bunuri materiale în schimbul serviciilor pe care le oferă. Recunoştinţa poate fi exprimată prin flori sau bomboane”
  • Acum 21 hours Din oras
    MAI UȘOR CU ANUNȚUL DE ANGAJARE PE SCĂRI! LEGAL, discriminarea în cuprinsul unui anunţ de angajare, pe criteriul genului şi al aspectului fizic ESTE INTERZISĂ
  • Acum 1 day Sport
    BUN SABĂU, BUNI JUCĂTORII U CLUJ! FC U Craiova – U Cluj 5-0, în etapa a 24-a din Superliga. Mai bine antrena Șurubaru, și așa ia bani degeaba
  • Acum 2 days In vizor
    FELICITĂRI, FAINE LUCRĂRI! ”Dottore” Bode a fost bun și ca ministru al Transporturilor
  • Acum 2 days PubliNews
    TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a încheiat 2022 cu afaceri de 711 milioane lei, dar profitul a scăzut cu 64%
  • Acum 2 days Justitie
    CUM SĂ-ȚI PASEZI RESPONSABILITATEA, ROMÂNEȘTE: CA Cluj dă vina pe parchet pentru că violatorul din Cășeiu a fost eliberat: ”Judecătorul, sesizat cu 54 de minute înainte să expire reținerea”
  • Acum 2 days General
    Bărbatul care a violat o minoră în Cășeiu și nu a mai fost arestat că judecătorul a întârziat la serviciu, a fost prins de polițiști
  • Acum 2 days Din oras
    Până să se unească Cluj-Napoca cu Floreștiul, grație Supercom, s-a unit cu Pata Rât
  • Acum 2 days Politica
    Petre Daea: “Vaca trece prin mari greutăți. A devenit dușmanul planetei, e responsabilă că avem atâta poluare. România are 2 milioane de vaci și 9 milioane de mașini, și unele au două țevi”
  • Acum 2 days In vizor
    Începând de anul acesta, Educaţia din România va fi analizată în raportările pe baze de date ale OCDE “Education at a Glance”
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE