De cartier

Se execută noi lucrări de „modernizare” la podul Porțelanului

In data de 2 noiembrie, podul Porțelanului din Cluj-Napoca a fost, din nou, închis circulației, pentru lucrări de „modernizare”. În această dimineață, circulația rutieră și pietonală a fost reluată, lucrările fiind finalizate în timp record.

Gropile formate la cele două capete ale vechiului pod pietonal, „reabilitat” periodic în ultimii 2 ani, au fost rașchetate, cu tot cu asfalt, lăsând carosabilul dezgolit și neted pe porțiuni de mulți metri pătrați. În acest fel, șoferii nu își mai rup acum mașinile în gropanele de la cele două capete ale podului.

Nici pietonii nu au fost uitați! Stabilopozii așezați pe pod, cu ocazia „reabilitării” de acum un an, au fost înlocuiți cu moderne balize de semnalizare din plastic, legate între ele cu bandă bicoloră alb-roșu, care semnalizează că aici s-au executat lucrări provizorii, dar de calitate!

Așadar, „modernizarea” podului Porțelanului continuă în prezent, ca și în trecut, cu aceleași lucrări de improvizație cu care am fost obișnuiți. Nici urmă, deocamdată, de noul pod rutier, care ar fi trebuit să fie deja finalizat, în locul în care se văd acum următoarele scurmături:

De ce avem doar scurmături și improvizații, în loc de un pod rutier modern, lângă cel pietonal reabilitat?

În cazul acestui proiect al Primăriei, s-a realizat un studiu geotehnic incomplet, care a blocat total lucrările. Fiindcă firma contractată, S.C. Formin Prospecțiuni Foraj S.A., a forat pe un singur mal, nu s-a descoperit la timp zăcământul de sare de pe al doilea mal, așa că noul pod rutier, care trebuia să fie deja dat în folosință, nu a mai fost făcut.

La podul Porțelanului, studiile geotehnice inițiale au fost plătite, ele au fost repetate în iarna anului trecut, iar pe șantier se vorbea în decembrie 2019 că lucrările la noul pod rutier vor reîncepe în ianuarie 2020. Imediat suntem în ianuarie 2021 și pe șantier nu se mai vorbește nimic, pentru că nu s-a mai  făcut  nimic, noul pod fiind în aer, suspendat între promisiuni și tergiversări.

Între timp, banii publici se duc pe lucrări de plombare și de refacere a asfaltului de la vechiul pod, reabilitat, se pare, prost, în urmă cu un an.

Două cartiere mari ale Clujului, Iris și Mărăști, sunt legate de următorul podeț:

Cei care cred că la Cluj-Napoca se va putea construi o întreagă infrastructură de metrou ar trebui să traverseze, măcar o dată pe lună, podul Porțelanului, pietonal sau cu mașina. Îndoielile vor apărea inevitabil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *