Sarutul este gestul intim de contact dintre buzele femeii si barbatului, mai mult sau mai putin indelungat, pasionat si cu ‘arta”, cu care, de fapt, incepe seria jocurilor preliminare.
Gura este poate cea mai erogena zona a corpului, dupa organele sexuale, si la femeie si la barbat. Nu trebuie uitat ca ea se afla sub efectul a trei stimuli senzoriali: tactili, gustative si olfactivi – influentati la randul lor, in mod simultan, de stimuli termici. Dar importanta sarutului nu se limiteaza la excitare. In fapt, prin sarut, cei doi parteneri isi pun o intrebare capitala: “Ce gust are?”. Daca acest gust este gasit potrivit, respectiv daca secretia organica prezenta in gura se conjuga, atunci exista o premisa aproape certa ca cei doi vor fi apti sa consume actul sexual in bune conditiuni.
Aproape fara exceptie, atat femeia cat si barbatul inchid ochii in timpul unui sarut prelungit, in care buzele, limba, uneori dintii se unesc cu pasiune. Acest gest involuntar nu este numai abandonul total, ci si nevoia fiecaruia dea cobori in forul interior pentru a-si amplifica puterea de discernamant, capacitatea de a testa compatibilitatea – “chimica” in primul rand – cu celalalt. Daca nu ametim de placerea sarutului, daca rasuflarea si saliva celuilalt nu ne imbata, atunci armonia yin-yang nu se poate instala in cazul respectiv, iar actul sexual trebuie anulat caci nu ar fi altceva decat simpla masturbare a masculului in vaginul femeii.
Exista un mit despre chinezi si sarutari. Multi vestici sunt absolut incredintati ca chinezii nu se saruta intre ei, dar sunt departe de adevar. Chinezii considera sarutul un lucru foarte intim si il folosesc rar in locurile publice. La noi, unde saruturile, chiar si patimase, sunt libere, un chinez poate parea cumpatat. Probabil ca asa si este, totusi chinezii antici considerau saruturile erotice un lucru foarte serios, parte integranta a actului sexual.
Wu Sin, dascal al conceptiei Tao, a analizat amanuntit saruturile erotice si inflacarate in lucrarea intitulata “Libatiunea celor trei varfuri”. Aceste varfuri produc niste esente care sunt foarte importante pentru armonia yin si yang si pentru toata structura metafizica a taoismului:
1. Cel mai inalt se numeste “Varful lotusului rosu” (buzele). Esenta lui, “suflul de jad”, izvoraste din doua orificii de sub limba femeii. Cand barbatul isi trece limba peste ea, aceasta izvoraste. Este transparenta si foarte placuta pentru barbat, daca gustul ei i se potriveste.
2. Al doilea nivel se numeste “doua varfuri” (sanii). Esenta lor, “zapada alba”, iese din sfarcuri. Este de culoare alba si are culoare dulce. Nu numai pentru barbat este placut sa o bea, ci si pentru femeie, ciclul i se regleaza, corpul si sufletul i se inmoaie, ea devine fericita si libera. Aceasta duce si la umezirea “recipientului inflorit” (gura) si a “portilor intunecate” (organele sexuale externe). Din cele trei efuziuni, aceasta este cea mai buna.
3. Cel mai de jos se numeste “varful ciupercii roz” sau “pestera tigrului alb” sau “portile intunecate”. Efuziunea lor, “floarea de luna”, se pastreaza in “palatal yin” (uter). Acest lichid are proprietatea de a fi lubrifiant, dar “portile palatului yin” sunt aproape intotdeuna inchise, ele se deschid numai atunci cand femeia este puternic satisfacuta. Atunci fata i se inroseste, vocea ii devine soptitoare si este secretata esenta, iar barbatul trebuie sa o sarute pe gura sau sa-i suga sfarcurile. Iata ce numim “efuziunea celor trei varfuri”.
Aproape toate cartile antice despre Tao au subliniat importanta saruturilor erotice infocate, situandu-le pe locul doi dupa actul sexual propriu-zis. In sarutarile erotice, la fel ca si in actul sexual, barbatul si femeia primesc beneficiul armoniei yin si yang. Cand barbatul si femeia se delecteaza cu sarutari, acestea trebuie sa fir cat mai pline de pasiune si cat mai dese. Pentru armonia yin si yang este extrem de important sa se bea “lichidul de jad” sau saliva.
Sarutul erotic se perfectioneaza, nu numai cu varsta, dar si cu cresterea vechimii relatiilor sexuale intre aceiasi parteneri. Experienta poate arata, fara posibilitate de tagada, ca “potrivirea sexuala” incepe cu placerea sarutului, a sarutului erotic, total. Este un adevarat festival al mangaierilor ce si le dau buzele si, in primul rand limba cand o “mangaie” pe cealalta, cand o paraseste pentru cerul gurii (zona extrem de sensibila la unele femei), cand se retrage pentru a reveni, parca mai insistenta, mai calina…