In vizor

S-a semnat contractul pentru SF-ul centurii metropolitane. Câștigătoare este asocierea care a contestat rezultatul inițial al licitației. Va fi și acesta un proiect tras pe dreapta din cauza costurilor enorme?

Studiul de fezabilitate și PUZ-ul pentru centura metropolitană nu vor mai fi făcute de Consitrans SRL, câștigătorul inițial al licitației. Asocierea Transinvest – Explan (situate pe locul 4) a contestat rezultatul, în vară, iar acum tocmai Transinvest – Explan este câștigătoarea. Contractul a fost semnat astăzi. SF-ul și PUZ-ul costă 3,7 milioane euro, bani care vor fi alocați din bugetul local al municipiului Cluj-Napoca și al comunelor prin care va trece centura. Rămâne de văzut dacă centura într-adevăr se va face sau va fi un alt proiect tras pe dreapta, după ce au fost cheltuiți bani pe studii de fezabilitate.

Alți bani pentru studii de fezabilitate, altă distracție! O parte importantă din banii clujenilor s-au dus pe studii de fezabilitate pentru tot felul de proiecte care fie nu s-au mai făcut niciodată, fie sunt în stand-by de ani buni. Iată câteva exemple: Centrul Cultural Transilvania, turnurile care trebuiau să fie amplasate la intrările în oraș de cel puțin doi ani, modernizarea mai multor poduri, aquaparkul care deja pare o glumă, parkingul Hasdeu etc etc.

Lista se completează astăzi cu alt studiu de fezabilitate – pentru centura metropolitană, despre care Boc & Co. vorbesc de nu se mai știe când. Acest studiu costă 17.180.500 lei, fără TVA, adică aproximativ 3,7 milioane euro, bani care vor fi alocați din bugetul orașului și al comunelor prin care va trece centura. Contractul a fost semnat astăzi, în prezența tuturor capilor administrației publice locale: Emil Boc, Gheorghe Șurubaru și Dan Tarcea. Așa moment istoric nu putea să treacă oricum. A fost imortalizat în fotografii, postate ulterior pe pagina oficială de Facebook a primarului.  

Studiul de fezabilitate, planul urbanistic zonal și detaliile tehnice de autorizare a construcției pentru centura metropolitană a Clujului (în lungime de 38 km) vor fi făcute din banii orașului după ce Boc s-a ambiționat să îi dea una peste bot Guvernului, care a tras pe dreapta acest proiect deși în 2016 a promis că va depune dosar pentru finanțare europeană. Costurile totale ale acestui proiect sunt de nici mai mult nici mai puțin de 150 milioane euro, iar finanțarea lucrărilor ar urma să fie asigurată de Ministerul Transporturilor. Cel puțin, așa speră Emil Boc. Luând în calcul precedentul altor proiecte anunțate cu surle și trâmbițe și pentru care s-au făcut și studii de fezabilitate, dar au rămas în aer, există o foarte mare probabilitate ca și construirea centurii metropolitane să dureze puțin mai mult decât decât construirea Marelui Zid Chinezesc.

Studiul de fezabilitate, PUZ-ul și detaliile tehnice de autorizare a construcției vor fi făcute de asocierea TRANSINVEST BUDAPEST Kft -SPECIALTERV EPITOMERNOKI Kft.- SC EXPLAN SRL – SC CADSIL SRL cu subcontractanții: Arcon Serv SRl, Bradolact2001 SRL, SC Construcții Feroviare Mureș SA Tg.Mureș, SC Centrul de Mediu și Sănătate SRL, SC Geologic Site SRL, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Nedi Construcții SRL, NV Construct SRL, Oficiul de studii pedologice și agrochimiceCluj, Sc Planwerk SRL, SC Protelco SA, Teaha&Fuzeși SCA, SCIFCAR SA, GeoSearch SRL, Traffic Audit Consulting SRL, 4 C Project Consulting SRL. Criteriul de atribuire a contractului a fost cel mai bun raport calitate-preț.

Inițial, licitația a fost câștigată de Consitrans SRL, dar asocierea Transinvest – Explan a depus contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. A reclamat faptul că nu au fost respectate procedurile legale. Explan este o firmă din Cluj-Napoca deținută și administrată de Petre Ciufudean, fostul partener al NV Construct SRL. SC Consitrans SRL este controlată de Eduard Hanganu, Viorica Hanganu şi Mihai Olariu şi are ca obiect de activitate activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică

Citește și:

Explan SRL susține că prima licitație pentru Centura Metropolitană nu a respectat prevederile legale. Contractul de 13,2 milioane se află acum în atenția CNSC

În cadrul licitației al cărei câștigător este TRANSINVEST BUDAPEST Kft -SPECIALTERV EPITOMERNOKI Kft.- SC EXPLAN SRL – SC CADSIL SRL au fost depuse cinci oferte, după cum urmează:

1. Asocierea Eurocerad International, 3TI Progetti Italia Ingenieria Integrata S.p.A
2. ACCIONA INGENIERIA SA
3. CONSITRANS S.R.L.
4. Asocierea TRANSINVEST BUDAPEST Kft -SPECIALTERV EPITOMERNOKI Kft.- SC EXPLAN SRL – SC CADSIL SRL
5. Asocierea SKYLINE CENTER S.R.L.- DOHWA ENGINEERING CO. LTD

Potrivit conducerii Primăriei, contractul presupune realizarea serviciilor pentru două etape:

ETAPA I — DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35 — CENTURA METROPOLITANĂ
ETAPA II — DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35 — DRUMURI DE LEGĂTURĂ

În Master Planul General de Transport al României, Centura Metropolitană (Etapa I) este prevăzută cu 4 benzi de circulație cu o lungime totală aproximativă de 38,8 km, din care aproximativ 31,3 km reprezintă drum nou, iar 7,5 km modernizare drum existent sau drum nou (se va decide la aprobarea variantei de traseu). Drumurile de legătură (Etapa II) propuse conform PUG sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 km drumuri noi sau modernizare de drumuri existente.

Prestatorul va efectua studiile și analizele necesare atât pentru Etapa I cât și pentru Etapa II, astfel încât în urma acestora să fundamenteze recomandarea unei soluții fezabile pentru Beneficiar și să le detalieze în cele două studii de fezabilitate solicitate (Etapa I și Etapa II).
Prestatorul va prezenta minim 3 studii alternative de traseu, în corelare cu PUG și a condițiilor impuse de emitenții avizelor de specialitate.
Termenul de realizare a procedurii de întocmire a studiului de fezabilitate final Etapele I și II este de 12 luni de la data prevăzută în Ordinul de începere. Perioada de realizare a studiilor și documentațiilor pentru Etapa 1 respectiv Etapa 2 se va suprapune.

Centura metropolitană figurează în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău – Apahida (TR Feleac, indicativ ET35, cod proiect RTR098 RTR099).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *