E de apreciat că primăria Cluj-Napoca vrea să fluidizeze traficul. De fiecare dată când se întâmplă ceva în acest sens, toată lumea se bucură, pentru ca după scurt timp să observe că se bucură degeaba.
Cea mai recentă decizie luată de administrație, a fost să mai elimine un stand de taxi, pentru a face loc mai multor mașini. Pare logic, când sunt multe mașini într-un oraș, cea mai normală decizie e să faci loc pentru altele.
Decizia nu doar că i-a înfuriat pe taximetriști, dar i-a lăsat și pe clujeni fără unul din cele mai importante standuri din oraș. Azi a fost cât de cât ok, dar de mâine dimineață când lumea, obișnuită să își ia taxiul spre centru din stand, va observa că nu mai are de unde să își procure mașină, lucrurile vor deveni cel puțin interesante.
Pugna Ioan, vicepreședintele Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania, a explicat ce se va întâmpla din cauza primăriei care întâi strică și abia apoi caută soluții.
„Clienții, mâine dimineață o să fie mega bulversați că acolo nu o să mai găsească mașini. Pe lângă faptul că e o piedică într-o afacere păstorită de administrația locală, creează niște valuri de care chiar nu avem nevoie. Mai ales că avem și problema Taxify și Uber care parchează în standurile noastre.
Conform legii trebuie să ne acorde loc de staționare pentru 75% din mașini. Acestea sunt normele de aplicare. Bine, că ei o să spună că o să ne facă un stand în vârf la Tăietura Turcului sau cum au făcut un stand pe Calea Someșeni în față la RADP. E ok, atunci să ne facă un stand și în Dezmir, la Piața Agroalimentară, de 30 de locuri, că acolo nu încurcăm pe nimeni. Și dupaia se plâng clienții tot primăriei și dispeceratelor că nu găsesc taxiuri și nu merge nimeni la comandă. Păi, normal, dacă pe mine mă pune să stau în Făget, nu mai merge nimeni la comandă în Zorilor. Pentru că prețul pe km nu ne lasă să îl modificăm. Ei nu sunt de acord, au spus că nu se justifică. Bine că în Zalău se justifică 3,50 de lei/km de luni.
Toți clienții din Zorilor și de pe Dima accesau taxiurile în stația de taxi de acolo. Onorata administrație a spus că nu mai e nevoie, că se face bandă la stânga și fluidizăm traficul, cică. Dar nu îl fluidizăm. Nu știu, probabil că o să îl realoce în stație, în alveola CTP, nu știu. Nu ne-a cerut nimeni vreo părere. Nu că ne-ar fi cerut până acum dar eu aș zice, hai să fluidizăm traficul și să dispară toate stațiile, inclusiv stațiile CTP.”
Mai mult, nu doar standul din Zorilor a dispărut, după cum chiar Pugna ne-a arătat.
„Cu ocazia transformării Clujului în oraș al transportului public, au mai dispărut multe standuri, gen Central, Regională, Plopilor, Zorilor Capăt cu Centru și Zorilor capăt cu Mănăștur. Bineînțeles că prin faptul că desființează parcări, forțează mașinile particularilor să parcheze în standurile de taxi. Standul de taxi Dorobanți cu Pietroasa a devenit deja inutilizabilă. S-au săturat colegii să sune la locală. Acolo nu mai poți parca taxiuri că sunt ocupate locurile și totuși, poate ar trebui să ne consulte și pe noi cineva.”
Asociația va depune luni la primărie o cerere în care să le fie explicat motivul pentru care standul a fost desființat și unde a fost relocat, mai ales că standul respectiv deservea sute de clienți. Din păcate, taximetriștilor doar atât le-a mai rămas. Să ceară puncte de vedere. Pentru că răul deja a fost făcut, nu le mai rămâne decât să încerce în continuare să comunice cu o administrație rigidă care nu vede mai departe de lungul nasului.
Am încercat în zadar să dăm azi de viceprimarul Dan Tarcea. În zadar pentru că până la ora asta nu s-a sinchisit să ne răpsundă la mesaj. e cumva de înțeles, duminica administrația Boc, doarme.