Încă din 2015, lângă Cluj – Napoca se află în construcție “avansată” (da, acum doi ani, construcția era declarată ca fiind în fază avansată!) un „ciot” de autostradă de 8,7 kilometri – legatura dintre Gilău și Nădășelu. Termenul de finalizare al acestui ciot era aprilie 2016. De tot râsul, ciotul fiind “gata” devenea total nefuncțional, o biată pistă pentru avioane de 8,7 kilometri lungime, căci trebuia să fie unit (“ciotul”) de restul autostrăzii A3 ce duce spre Câmpia Turzii printr-un pod peste râul Someș – pod pentru care nici măcar nu se preconizase a se face o licitație la vremea respectivă. Motiv pentru care, în 2015, directorul Companiei de Autostrăzi, Narcis Neaga, declara: „există probabilitatea să existe un decalaj”. Un “decalaj minim”, suținea Neaga pe atunci.
Doi ani mai târziu, CNAIR ne anunță triumfalist că Tirrena Scavi, celebrul constructor italian abonat la cam toate contractele de drumuri din România, a fost selectat pentru finalizarea acestui pod peste Someşul Mic de lângă Cluj – Napoca.
“Contractul pentru finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău şi conexiunea dintre Secțiunea 2B cu Subsecțiunea 3A1 (Autostrada Brasov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea), a fost câștigat de ofertantul Tirrena Scavi Spa Italia, cu prețul de 25, 9 milioane lei fără TVA (5,7 milioane euro). Semnarea contractului va fi posibilă după îndeplinirea termenelor legale privind formularea notificărilor prealabile și a contestațiilor”, a anunţat CNAIR.
Lucrările la acest pod au fost amânate mai mulţi ani, iar specialiştii estimează că lucrările la pod vor dura circa 10 luni, ceea ce înseamnă un termen de finalizare cel mai devreme la jumătatea anului 2018.
CNAIR, fosta CNADNR, a lansat abia anul trecut în SEAP licitaţia pentru finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău şi conexiunea dintre secţiunea A3 Câmpia Turzii – Gilău (Cluj Vest) – terminată de către Bechtel în 2010, şi secţiunea Gilău – Nădăşelu.