Eveniment

Rușine, TAROM! Un fost rugbist, imobilizat în scaun cu rotile, nu a fost lăsat să urce în avionul care trebuia să îl aducă la Cluj

Fostul rugbist George Baltă, imobilizat în scaun cu rotile nu a fost lăsat să urce în zborul de la București la Cluj, pe motiv că aeronava e un ATR și nu îndeplinește condițiile de siguranță.

„Adevărul este că de mult nu am mai simțit asta și nu cred că îmi doream să-mi reamintească cineva despre, dar TAROM a reușit să-mi arate că în 2023 încă se mai fac DISCRIMINARI. Aveam zbor spre Cluj împreună unde eram invitat ca speaker la un eveniment. Doar că asta nu s-a mai întâmplat pentru că TAROM mi-a refuzat mie îmbarcarea pe motiv de siguranță. Tedy a fost personal în aeroport să verifice dacă totul este ok și personalul de atunci i-a ridicat din umeri. Cu bilete cumpărate, asistență pentru persoane cu dizabilități confirmată, m-am trezit că mi s-a anulat biletul, fără să fiu anunțat, pe motiv că aeronava care zboară spre Cluj este un ATR și nu ia la bord persoane cu mobilitate redusă. În 2023 TAROM scrie pe site că este o companie modernă, dar folosește aeronave doar pentru o anumită categorie de oameni. Să nu mai spun că o persoană cu dizabilități nu poate selecta asistența și tipul de dizabilitate direct de pe site. Trebuie să suni în call centre sau să mergi într-o agenție a lor că să fii evaluat”, a povestit pe Facebook, George Baltă.

Cel care trebuia să îl însoțească pe George, și care a și achiziționat biletele de avion susține că în această situație s-au aflat și alte persoane cu dizabilități, că TAROM îngreunează foarte mult acccesul acestora în aeronavele lor.

„Asta este o realitate care se întâmplă la Tarom de câteva luni cu foarte multe persoane cu dizabilități din țară. În niciun loc când îți cumperi bilet nu spune că nu ai voie în avion daca esti wheelchair și nici măcar nu-ți arată modelul avionului. În aeroport au dat din colț în colț cu voce din ce în ce mai ridicată și din ce în ce mai mulți nu știu, „avem treabă”, Spunând și minciuna că; „Dom’le, s-a schimbat aeronava”. Nu este adevărat, știați din start pe ce aeronavă circulă la această oră cursa, și oricum nu există să nu poți să îmbarci. Orice alt aeroport a reușit să îmbarce ani de zile și în aceste avioane – și încă îmbarcă. Și până acum un timp, se făcea asta fără nicio grijă și pe București. De oriunde am plecat din țară, chiar si cu George, nu am pățit chestia asta indiferent de avion. E vorba de oameni și cat de obtuzi sunt la niște reguli inventate de ei, total discriminatorii și care împiedică dreptul la circulație al persoanelor cu dizabilități. Nici măcar n-au anunțat că au anulat biletul lui George, repet!”, a menționat și Tedy Necula.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române (TAROM) a transmis, joi, într-un comunicat de presă, că ”oferă asistenţă tuturor persoanelor care au mobilitate redusă.

Mai mult, TAROM susține că rezervarea nu a fost făcută corect, că însoțitorul nu a bifat opțiunea de asistență și că i s-a comunicat de la ghișeu că nu poate zbura, dar că totuși s-a prezentat la poarta de îmbarcare.

”Din nefericire, la data de 6 decembrie, unul dintre pasagerii noştri, fostul celebru rugbist George Baltă, a fost expus unei situaţii pe care nicio persoană, cu atât mai puţin una cu mobilitate redusă, nu ar trebui să o traverseze. Achiziţia biletului, realizată prin intermediul unui site specializat, a fost făcută fără bifarea necesităţii de Wheel Chair Cabin. Această cerinţă a fost introdusă în sistem abia după emiterea biletului. Odată bifată cerinţa, sistemul de rezervări nu i-a mai validat serviciul solicitat pe zborul spre Cluj (nici pe data de 2 decembrie, nici pe data de 3 decembrie, la a doua încercare) pentru că nu permitea zborul în siguranţă. TAROM a fost informată de situaţia sa cu doar o zi înainte (5 decembrie) de către însoţitorul său, venit la aeroport, căruia i s-a comunicat şi personal faptul că reglementările în materie de siguranţă nu permit efectuarea cursei cu aeronava respectivă. TAROM i-a oferit acestuia alternative de zbor pe un alt tip de aeronavă, tot pentru data de 6 decembrie, şi a anulat rezervarea la cursa care nu permitea transportul pe motive de siguranţă. Cu toate acestea, însoţitorul s-a prezentat cu domnul George Baltă la îmbarcare, deşi cunoştea situaţia la care îl expune pe acesta, ignorând toate informaţiile transmise”, au susţinut reprezentanţii TAROM.

Este greu de crezut că cineva care zboară frecvent cu o persoană cu dizabilități să nu bifeze opțiunea de asistență. Și mai mult, este și mai greu de crezut că aceeași persoană ar transporta până la aeroport pe cineva imobilizat în scaun cu rotile, deși știa că nu va fi lăsat să zboare.

Putem înțelege că sunt niște reguli, chiar dacă sunt idioate și discriminează persoanele cu dizabilități, însă lipsa de comunicare și ignoranța angajaților nu are nicio justificare. Nu se poate să anulezi fără nicio informare bilete de avion și de assemenea, este inadmisibil ca angajații cărora le ceri informații să nu poată să ți le ofere și să îți recomande să te prezinți la check-in să vezi atunci dacă zbori sau nu zbori. TAROM trebuie să își schimbe atitudinea față de persoanele cu dizabilități. Să aibă o procedură transparentă la achiziționarea biletelor, astfel încât să nu mai existe situații penibile în care acestora să le fie refuzat accesul în avion chiar înainte de îmbarcare.

Exit mobile version