Afacerea zilei

Rottaprint Apahida, prima tipografie flexografică din România, a avut anul trecut profit de peste o jumătate de milion de euro

Sunimprof Rottaprint Apahida a raportat un profit mult mai slab anul trecut comparativ cu anul 2020. Au crescut în schimb veniturile totale. Afacerea este deținută de familia Rotta Nechita, care au pus bazele acestui business în anii ’90.

Anul trecut, Sunimprof Rottaprint Apahida a înregistrat venituri totale de 25,5 milioane euro, mai mult cu peste 1 milion euro decât în 2020. În urmă cu trei ani, cifra de afaceri a fost de 22,4 milioane euro. În ultimii 20 de ani, compania clujeană a avut o creștere constantă a cifrei de afaceri. De la 517 mii euro venituri totale în anul 2000 a ajuns la valoarea maximă de anul trecut de 25,5 milioane euro.

Profitul net declarat de Sunimprof Rottaprint Apahida anul trecut a fost de 566 mii euro, față de 1,3 milioane euro în 2020 și 465 mii euro în 2019. Profitul net din 2020 este cel mai mare din ultimii 20 de ani.

Numărul mediu de angajați pe care îi avea Rottaprint Apahida în 2021 a fost de 268.

Compania clujeană are următorii asociați: Caetana Arnella Rotta Nechita (61%) și Cristinel Rotta Nechita (39%). Firma este administrată de Caetana Arnella Rotta Nechita.

Conform site-ului Sunimprof Rottaprint, compania “prima și cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România”. Totul a pornit ca o mică afacere de familie în 1994, iar se află în topul companiilor din domeniu. Primul utilaj al Rottaprint a fost montat într-o cameră de 20 mp în locuința familiei.

La început, Rottaprint producea etichete autoadezive, hârtie pentru unt, capace de aluminiu. Începând cu anul 2000 a trecut și la producția de folii pentru blistere, manșoane de înghețate, etichete termoncontractibile, etichete înnobilate, ambalaje flexibile, etichete wrap around, etichete cu strat dublu (peal and seal), etichete inteligente, capace smart emboss, cartonașe înfoliate.