In vizor

România, primul loc la numărul de decese cauzate de accidente rutiere și în pandemie

Chiar și în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranței rutiere, cu 85 de victime cauzate de accidentele rutiere la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene, anunță Asociația Pro Infrastructură.

Asociația Pro Infrastructură consideră că România poate reduce numărul acestor decese prin infrastructură și nu prin legislație. 

„Comisarul Adina Vălean cere investiții în domeniu. Suntem de acord, cu mențiunea că banii trebuie cheltuiți cu cap. Fără o schimbare radicală de strategie și de atitudine față de factorul uman, vom rămâne repetenții Europei (și) la acest capitol. Spre exemplu, adăugarea de benzi la bulevardele urbane, preferată de mulți primari deoarece aduce voturi, face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni. Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziția codașă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni și bicicliști, cea mai mare pondere din Europa! Discutăm de mulți ani pe forumul peundemerg.ro despre Viziunea Zero pentru siguranță rutieră care pornește de la ideea că oamenii nu sunt perfecți și că pot greși. Niciun efort de a preveni eroarea umană prin infrastructură nu este prea mare. Numărul acceptabil de vieți umane pierdute pe șosele este zero. Deci siguranța poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislație. Așadar, propunerea legislativă recentă de a impune o viteză maximă pe bicicletă este caraghioasă. Ce urmează, viteza maximă la mersul pe jos? În spiritul Viziunii Zero, pietonii și bicicliștii sunt participanți la trafic neprotejați, deci trebuie protejați cu infrastructură, și nu blamați regulat cu expresii de tipul „indisciplina pietonilor”. Remarcăm că politicienii nu se gândesc la aceștia pentru că mulți dintre ei se deplasează exclusiv cu mașina”, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

Reprezentanții Pro Infrastructură aduc în discuție o “viziune zero” pentru siguranța rutieră, o politică lansată de administrația din Suedia, țara care are cele mai sigure drumuri din Europa.

„Viziunea Zero presupune și ținte clare, precum reducerea cu 50% a victimelor din România într-un deceniu. Ea nu poate fi aplicată de un singur minister, ci la nivel guvernamental, iar responsabilul cu siguranța rutieră din guvern trebuie să fie tras la răspundere dacă țintele parțiale la 2 ani nu sunt atinse. Investițiile necesare trebuie derulate la mai multe niveluri, de la separare de sens pe drumuri naționale la măsuri de protecție a pietonilor și bicicliștilor în localități. Observăm zi de zi dificultăți de coordonare între autorități și implementarea Viziunii Zero știm că va fi o provocare, dar trebuie luat taurul de coarne!”, mai menționează Asociația Pro Infrastructură.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *