PubliNews

Rezultatele Băncii Transilvania obținute în 2016 confirmă trendul pozitiv al începutului de an şi depăşirea bugetului pe anul trecut

Rezultate financiare la 31 decembrie 2016 arată că Banca Transilvania a acordat aproape 175.000 de credite noi pentru retail, IMM şi corporate pe parcursul anului, iar eficiența operațională BT a rămas în atenția managementului băncii, având în vedere numărul în creştere în ceea ce priveşte clienții şi tranzacțiile.

Peste 800 mii de clienți folosesc internet banking de la BT, iar aproape 250 mii de clienți folosesc mobile banking. Banca investeşte în continuare în automatizarea şi digitalizarea proceselor, pentru îmbunătățirea experienței clienților cu banca.

In 2016, Banca Transilvania a acordat aproape 18 milioane de lei pentru programe de implicare şi responsabilitate socială din domenii precum educație financiară şi antreprenorială, voluntariat, sport, cultură şi cauze sociale.

BT Club a oferit programe de educație financiară pentru peste 8.000 de antreprenori locali, prin intermediul a 60 de seminarii organizate în 2016, în întreaga țară.

Banca Transilvania se bucură de susținerea acționarilor, clienților şi echipei Grupului Financiar BT în ceea ce priveşte noul concept de brand, lansat în 2016. Noua identitate exprimă sugestiv ideea de modernitate, România, respect şi energie, valori cu care BT se identifică.

Grupul Banca Transilvania a terminat anul 2016 cu active de 51,95 miliarde lei, din care 51,8 miliarde lei sunt aferente băncii.

Antreprenorii mici sunt, de asemenea, în atenția Băncii Transilvania, care va reveni în curând cu noutăți despre noua platformă dedicată acestora.

Veniturile operaționale ale Băncii Transilvania au ajuns la 2.823,4 milioane lei, iar profitul net, la 1.233 milioane lei, incluzând venitul din creanțe din impozit amânat. La nivelul Grupului Financiar Banca Transilvania, veniturile operaționale au ajuns la 2.987 milioane lei, iar profitul net, la 1.282 milioane lei. Activele băncii sunt de 51,77 miliarde lei, creditele nete însumează 27,2 miliarde lei, iar resursele atrase de la clienți sunt de 41,9 miliarde lei.

Horia Ciorcilă, Preşedintele Consiliului de Administrație BT, declară: „2016 a însemnat o nouă etapă de consolidare a Grupului BT şi suntem mulțumiți că a fost un an în care am depăşit din nou promisiunile făcute acționarilor noştri. Pentru noi rămâne esențială perfecționarea constantă a relației cu clienții, pentru care vom investi semnificativ în tehnologii de ultimă generație, urmărind simplificarea la maximum a modelului de business. Vom continua să creştem organic finanțând economia românească, valorificând şi pe viitor avantajul competitiv al capacității locale de decizie. O vom face prudent şi responsabil, atenți la multiplele provocări ale mediului economic local şi european. Pe de altă parte, cred că procesul de consolidare a pieței va continua şi suntem deschişi şi interesați de eventuale achiziții, dar orice decizie de acest tip va fi rațională, va trebui să facă sens pentru noi, respectiv să fie complementară şi să adauge valoare. Mulțumesc acționarilor, clienților şi angajaților pentru încredere şi implicare – atât pentru rezultatele pozitive de până acum, cât şi pentru cei 23 de ani pe care banca îi împlineşte în 16 februarie”.

Rezultatele activităţii curente a Băncii Transilvania, la sfârşitul anului 2016

Profitul net al Băncii Transilvania este de 1.233 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 1.282 milioane lei.
Ritmul de creștere al veniturilor din comisioane operaționale: 11,4%.

Eficiența operațională BT confirmă trendul înregistrat în anul 2016, raportul cost/venit fiind de 41%. Dacă excludem efectul tranzacției Visa Europe, care se ridică la 185 milioane lei, valoarea indicatorului cost/venit rămâne la o valoare confortabilă, de 44%.

Banca Transilvania a acordat clienților IMM aproape 18.000 credite noi în cursul anului 2016.

În perioada ianuarie – decembrie 2016, la nivel brut, înainte de înregistrarea scoaterilor în afara bilanțului, creditele BT au crescut cu 10,3%, balansat pe toate liniile de afaceri.

Raportul credite/depozite este de 70% la sfârşitul anului 2016.

Banca Transilvania are, la 31 decembrie 2016, un portofoliu de 2,82 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 25% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii privind volumul tranzacțiilor cu carduri este de aproape 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 329.000 de carduri de credit.

Ömer Tetik, Directorul General BT, afirmă: „În 2016 am reuşit să obținem rezultate bune din punctul de vedere al creşterii organice şi al profitabilității, după un an de integrare şi fuziune cu Volksbank România. Suntem o bancă de rețea, cu oameni pregătiți care, alături de o tehnologie avansată, servesc nevoilor clienților. Chiar dacă avem ținte mari şi planuri ambițioase, menținem politica prudentă de creditare şi rămânem la un nivel adecvat de acoperire a expunerilor cu provizioane”.

BT a înregistrat la 31 decembrie 2016 cheltuieli nete cu ajustări de depreciere și provizioane de 654,2 milioane lei (incluzând impactul scoaterii în afara bilanțului a 1.995 milioane lei); cea mai mare parte a provizioanelor înregistrate ca şi cheltuială pe parcursul anului 2016 sunt preponderent aferente operațiunii de creștere a calității activelor şi continuă abordarea prudentă a băncii în ceea ce priveşte gestionarea riscului de credit.

Creditele neperformante, cu restanțe mai mari de 90 de zile, reprezintă 4,62% din totalul portofoliului de credite al BT, o îmbunătățire semnificativă față de 9,75%, la sfârșitul anului 2015, iar NPE conform EBA este de 9,84% la decembrie 2016.

Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente și garanții ipotecare este în continuare la un nivel confortabil, de 117.47%, în conformitate cu apetitul de risc al băncii.

Solvabilitatea BT, luând în considerare profitul pe anul 2016 este de 18,52% (fără profit este de 15,69%).

Creanţa de impozit amânat a crescut în  decembrie 2016 faţă de raportarea lunii iunie 2016 ( 324.775 mii lei) . Creşterea se datorează în cea mai mare parte faptului că în 2016 a fost recunoscută creanţa de impozit amânat aferentă câştigului din achiziţia Volksbank România, luând în considerare toate condiţiile existente din punct de vedere legislativ. Ponderea cea mai mare din suma menţionată reprezintă creanţa din impozit amânat aferentă câştigului din achiziţie.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *