Din oras

Regulamentul pentru trotinete va intra în vigoare peste câteva zile. Se va încheia harababura din oraș?

Îndelung dezbătutul regulament pentru circulația trotinetelor în Cluj-Napoca ajunge, în sfârșit, la votul consilierilor locali. În ședința de săptămâna viitoare va fi votat, urmând să intre apoi în vigoare. În acest moment, orașul este împânzit de trotinete parcate peste tot sau mai corect spus, abandonate imediat după ce au fost utilizate. Rămâne de văzut cât de mult vor respecta utilizatorii și operatorii toate prevederile din regulament. În caz contrar, riscă amenzi. 

Potrivit propunerii de regulament, utilizatorii de trotinete electrice pot circula pe piste pentru biciclete, iar în lipsa acestora, pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h.

Amplasarea trotinetelor pe domeniul public este permisă doar cu aprobarea Serviciului de Siguranța Circulației din Primărie. Se interzice amplasarea acestora pe trotuare cu lățimea mai mică de doi metri; în zona stațiilor de transport în comun, pe toată lumgimea stației și 25 de metri înainte și după stație; pe aliniamentele clădirilor și gardurilor, în zona standurilor de taxi; în zona trecerii de pietoni, pe toată lungimea trecerii și 25 de metri înainte și după trecerea de pietoni; în parcările pentru autoturisme; pe spații verzi; în intersecții și la mai puțin de 10 metri de intersecții; în zona cceselor auto și pietonale; pe șantierele în lucru de pe domeniul public; pe gurile de canal/aerisire sau căminele aferente rețelelor edilitare subterane.

Pe trotuarele cu lățimea de minim doi metri, amplasarea/staționarea trotinetelor electrice se face în dispunere paralelă cu bordura, înspre carosabil, pe aliniamentul copacilor și stâlpilor de pe trotuar, acolo unde aceștia există, cu condiția ocupării lățimii maxime de 0,5 metri din lățimea trotuarului. Proiecția trotinetei va fi exclusiv pe trotuar. Amplasarea/staționarea trotinetelor electrice este permisă pe zonele pietonale, în locații retrase care să nu împiedice accesul la diverse amenajări: fântâni arteziene, vestigii, intrări în spații comerciale și turistice etc.

Operatorii trebuie să dețină un abonament de ocupare temporară a domeniului public pentru a-și putea desfășura activitatea în oraș. Taxa de abonament se stabilește anual de către Primărie.

Operatorului îi revine sarcina să informeze utilizatorii cu privire la folosirea acestor mijloace de transport. Pe timp de noapte, este interzisă circulația acestora fără să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente.

Primăria va aplica amenzi între 1000 lei și 2500 lei dacă nu se vor respecta prevederile din regulament.

În cazul în care trotinetele parcate neregulamentar nu sunt ridicate în 120 de minute de către operator, atunci vor fi ridicate de Regia Autonomă a Domeniului Public, iar pentru recuperarea lor se prevede o taxă. Deși la dezbaterea publică s-a propus realizarea de stații asemenea celor Cluj Bike, deocamdată nu se va pune în aplicare acest demers, dar rămâne în atenția Primăriei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version