Din oras

"Reclamele ilegale sunt lasate acolo; nu te legi de firmele care iti fac campania gratis"

Inspectorii Politiei Locale au verificat ultima data mijloacele publicitare stradale din oras chiar in luna ianuarie 2013, se arata in raspunsul furnizat la solicitarea in baza Legii 544 a redactiei Ziar de Cluj.

Cu ocazia verificarilor, inspectorii au identificat in zona protejata a orasului (zona care se intinde de pe Calea Manastur pana la Gara si din Piata Mihai Viteazu pana la biserica Sf. Petru din Marasti) 96 de mijloace publicitare. O treime din acestea au autorizatie de construire, iar 15 au fost desfiintate de proprietari in urma somatiilor.

Pentru 17 mijloace publicitare proprietarilor sau firmelor de publicitate li s-au întocmit PVCC (process verbal de constatare a contraventiei) conform prevederilor legale în vigoare, iar în 27 de cazuri au fost întocmite somaţii în vederea prezentării documentelor. Amenzile au fost acordate conform HCL 130/2009 şi au avut valori între 500 şi 2500 de lei”, se arata in raspunsul Primariei, fara a se preciza valoarea totala a amenzilor aplicate.

 

Din asta reiese ca inspectorii cunosc regulamentul local, in teorie.  Din pacate, practica le omoara autoritatea. Pentru ca in ciuda acestor eforturi de a iesi pe teren si a verifica aceste panouri, bannere sau meshuri, orasul arata neschimbat.

 

“Agresiva. Acesta este cuvantul pentru publicitatea din zona protejata. Se distruge imaginea centrului istoric cu orice tip de reclama agresiva. Trebuie sa aplice legea, asta au de facut, pentru ca lege exista”, crede arhitectul clujean, Horatiu Racasan.

 

In ceea ce priveste cele 17 amenzi aplicate, specialistul nu considera ca s-a facut vreo mare schimbare.

“E praf in ochi, nu au cum sa dea in ei, e un fel de lant trofic, toata lumea stie. E plin de reclame, dar sunt lasate acolo pentru ca nu te legi de firmele care iti fac campanie electorala”, a mai adaugat arhitectul, confirmand declaratiile unei surse din administratia clujeana, care ne spunea ca, de obicei, materialele de propaganda din campanile se fac in regim barter si acum firmele isi primesc plata cu locuri de afisaj bine amplasate.

Inspectorii Primariei mai arata ca in 2012 au aplicat 48 de amenzi pentru mijloace publicitare ilegale, ceea ce ne face sa ne gandim tot mai mult la “flexul lui Apostu” care, in decurs de un an, a reusit sa desfiinteze peste 100 de panouri ilegale.

 

Saptamana trecuta, dupa ce i s-a reamintit ca in zona de protectie a municipiului publicitatea comerciala este interzisa de regulament, Emil Boc a raspuns iritat:

“Cu caracter permanent interzice,cu caracter temporar nu este interzis. Repet, totul este pe prevedere legala cu caracter temporar, va place, nu va place, asta e viata! Ce sa va spun altceva?”, a spus edilul.

 

PS: In fotografii se pot vedea mesh-uri care sunt inca pe cladirile din zona protejata chiar si dupa marele control al inspectorilor. Poate reusesc sa identifice zona si vor trece si pe acolo cu verificarile.

 

Foto: Ziar de Cluj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *