Focus

Recepția loturilor 3 și 4 ale autostrăzii A10 Sebeș-Turda întârzie din cauza autorităților. Acestea pot prelua însă traficul rutier

″Loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda sunt gata să preia traficul rutier, dar nu sunt date în circulație. În acest timp, șoferii riscă să își piardă viața pe drumul național paralel (DN1). Pentru că, se pare, viața nu are suficientă prioritate″. Acestea sunt informațiile făcute publice în data de 9 martie de către Asociația Pro Infrastructură (API), care a hotărât lansarea unei petiții în vederea deschiderii cât mai rapide a tronsonului Aiud-Turda.

″Am decis să lansăm o petiție pentru ca autoritățile să audă clar vocea noastră care cere deschiderea IMEDIATĂ a tronsonului Aiud-Turda″, se arată în declarația Asociației.

″În medie, 5 oameni mor în fiecare zi pe șoselele din România. 30 de km din DN1 (între Turda și Aiud) pot fi înlocuiți chiar astăzi cu o autostradă modernă (A10). Deși lucrările au fost finalizate, autoritățile tergiversează recepția.

Specialiștii independenți spun că aceste două tronsoane din A10 pot fi date în folosință fără riscuri. Posibilele neconformități imputate constructorilor nu afectează traficul și pot fi rezolvate după recepția parțială a lucrărilor și deschiderea traficului rutier. Mai mult, chiar purtătorul de cuvânt CNAIR (Alin Șerbănescu) a declarat de curând că recepția lotului 4 nu este împiedicată de problemele alimentării cu apă a Centrului de Întreținere și Coordonare (CIC), „întrucât nu afectează drumul propriu-zis”.

Credem că viața chiar are prioritate în fața barierelor birocratice. Dacă noi tăcem, permitem birocrației, incompetenței și fugii de răspundere a oficialilor CNAIR să țină închisă o autostradă perfect funcțională. Pentru autorități este mai ușor să amâne rezolvarea problemelor, dar dacă suficient de mulți le vom spune că amânarea este un act criminal, vor urgenta deschiderea circulației. În caz contrar, vor putea fi considerați responsabili moral pentru morții de pe DN1″, mai notează reprezentanții ONG-ului.

Autostrada A10 Sebeş – Turda traversează judeţele Alba şi Cluj având lungimea totală de 70 km, şi leagă autostrăzile A1 şi A3. Iar API atenționează asupra faptului că tronsonul de 30 de km din DN1, dintre Turda şi Aiud, pe care au loc multe accidente, poate fi înlocuit imediat cu o autostradă modernă (A10). 

Asociația Pro Infrastructură consideră că există cadru legal pentru a se da drumul la trafic, în condiţiile în care lucrările adiacente nu împiedică recepţia drumului propriu-zis: 

″Există cadru legal pentru a se da drumul la trafic. Au spus-o chiar cei de la Compania Naționață de Administrare a Infrastructurii Rutiere, lucrările adiacente nu împiedică recepția drumului propriu-zis. Atunci de ce nu circulăm pe autostradă? Este important să cerem autorităților, în număr cât mai mare, să găsească soluții pentru a nu ne mai pune viața în pericol pe drumuri precare, uzate moral încă de la darea lor în folosință″. 

Comisia Europeană a anunţat recent că a aprobat suma de 272 de milioane de euro pentru România, în vederea construcţiei autostrăzii Sebeş-Turda.

Autostrada Sebeş – Turda ar fi trebuit finalizată în 2016. Lucrarea este împărţită pe patru loturi, dintre care 3 şi 4 sunt cele mai avansate, iar pe 1 şi 2 se înregistrează cele mai mari întârzieri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version