Din oras

Război pe circulația pe benzile dedicate în municipiul Cluj-Napoca

Asociația Taximetriștilor din Cluj a cerut, miercuri, reprezentanților primăriei tarife mai mari și acces pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun.

Propunerile cu care au venit taximetriștii au fost: accesul pe benzile dedicate doar ocupat, cu cupola pe poziția ocupat, realizarea unui stand taxi la Aeroport, pe amplasamentul vechilor bariere, necesitatea elaborării unui Regulament Cadru pentru Rent a car cu șofer și revizuirea Regulamentului Cadru al Taximetriei, ajustarea tarifelor de distanță cu IPC (indicele prețurilor de consum) în perioada 2014-2017 adică 1.23.

“Legat de accesul taxiurilor pe banda dedicată transportului în comun s-a stabilit că se va analiza posibilitatea accesării acesteia în comisiile de specialitate. Standul de la Aeroport este prioritar în a fi organizat. Ajustarea tarifelor, aspect care, spre surprinderea participanților, a fost contestat de către patronul unei fime de taxi, nu a fost agreat de viceprimarul Dan Tarcea pe considerente nejustificate, în opinia noastră. Toate propunerile vor fi analizate în comisiile de specialitate ale primăriei”, potrivit postării de pe pagina de facebook a Asociației Taximetriștilor din Cluj.

De cealaltă parte, Emil Boc s-a întrebat retoric, bineînțeles că numai din spatele unui microfon prietenos de la un radio local, dacă “trebuie discutată legea”.

“Discutăm legea? Legea definește ce înseamnă luarea/preluarea clientului. Nu înseamnă că nu ai voie pe banda dedicată să iei sau să lași. Legea îți permite. Nu ai voie deocamdată să circuli constant pe banda dedicată. Poți să iei sau să lași un client pe banda dedicată. Cu condiția să nu stai acolo și aștepți în mașină să-ți vină clientul. Aia nu este posibil. Dar încă să circuli, Comisia de Circulație nu a dat încă avizul. Eu susțin cu toată convingerea această propunere și am susținut-o din primul moment. Și va veni și acest moment când taxiurile vor putea circula pe banda dedicată alături de autobuze, troleibuze și bicicliști. Nu ai voie să stai și să aștepți. Autobuzul nu poate sta după tine până îți va veni clientul din bloc. Acum la un an de implementare care va fi în august, putem să gândim și să discutăm în Comisia de Circulație despre problema taximetriștilor”.

The Office – zona mărului discordiei

Discuția a pornit după ce mai mulți taximetriști s-au plâns că în zona clădirii de birouri de pe 21 Decembrie nu pot staționa pentru a-și lua clienții. Gaz pe focul discuției a turnat săptămâna trecută viceprimarul Dan Tarcea care s-a trezit vorbind (tot din spatele unui microfon prietenos, unde nu i se dă peste subiect și predicat când pune virgula neștiinței între ele).

“Primăria Cluj-Napoca va continua procesul de implementare a benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun. Clar vom prioritiza mijloacele de transport în comun și folosirea acestora. Într-adevăr, a fost o discuție în care dorim să fie folosite aceste benzi dedicate și de către taximetriști. Dar înainte cred că trebuie să mai facem câțiva pași pentru că în acest moment nu se pot folosi aceste benzi dedicate de către taximetriști doar pentru perioada de noapte unde pot să parcheze și să le folosească ca stații de taxi. Nu putem să ținem două troleibuze cu 150 de călători în spatele unui taxi care e parcat pentru un minut să aștepte clientul. Peste tot în lume acolo unde sunt benzi dedicate nu se oprește taxiul ci merg unde sunt alveole și pot să parcheze și să aștepte preluarea clientului”.

În plus, reprezentanții municipalității le-au reproșat taximetriștilor igiena și aspectul taximetrelor atât pe interior cât și la exterior, refuzul de a prelua comenzi pe distanțe scurte sau fumatul în incinta mașinilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *