In vizorUncategorized

Rareș Bogdan, în spatele campaniei PNL de pe TikTok prin care a fost susținut Călin Georgescu

„A fost ideea lui Rareș Bogdan”, susțin mai mulți lideri din fosta și actuala conducere a PNL despre campania plătită de liberali și despre care documentele CSAT au indicat-o ca fiind făcută în favoarea lui Călin Georgescu.

Multiple surse din PNL îl indică pe Rareș Bogdan drept liderul din partid care a avut ideea campaniei TikTok, care l-a sprijinit pe Călin Georgescu, potrivit raportului serviciul secret al MAI, document înaintat CSAT în ședința din 28 noiembrie 2024 și desecretizat pe 4 decembrie, dar europarlamentarul dezminte toate informațiile, dezvăluie site-ul de investigații Snoop.ro.

„Liderii care s-au ocupat de campania lui Ciucă au fost Dan Motreanu, Rareș Bogdan, Lucian Bode, Ciprian Ciucu. Bode a fost pe organizare, Motreanu a fost plecat foarte mult timp alături de Ciucă prin țară, iar la București a rămas Rareș Bogdan cu comunicarea. El s-a văzut cu cei de la FameUp și cu Kensington”, susține unul dintre liberalii care a discutat cu Snoop, sub condiția anonimatului.

Rareș Bogdan a negat în câteva rânduri că s-ar fi ocupat de campania de pe TikTok, însă a admis că s-a văzut cu reprezentanții FameUp și chiar a oferit date legate de campanie.

Extrase din interviul cu Rareș Bogdan:

Rareș Bogdan: Trebuie întrebați Motreanu, Ciucu, care a fost director de campanie pe online, și pe Kensington, firma care au avut mână liberă pe subiectul ăsta. Cei de la FameUP au făcut o campanie pe TikTok, dar cum au reușit cei ai lui Georgescu să se lipească…nu știu. Pot să vă spun însă că PNL nu a avut niciun interes să plătească altceva, că PNL nu a plătit suficient pentru campania lui, nu avea de ce să plătească pentru campania altora. Campania de pe TikTok #echilibrușiseriozitate – ăia au schimbat-o și au deturnat-o.

– Care ăia?
– Au fost mii de conturi, zeci de mii de troli. Eu orice aș fi scris îmi deturnau complet sensul. Cine a făcut asta, pentru mine e greu să înțeleg.

– Când a observat Kensington că a fost deturnată campania PNL?
– Nu știu, trebuie să-i întrebați pe ei. Eu nu am avut treabă, am fost în campanie cu mesajele pe televiziuni, cu emisiunile, pe online nu am avut nicio atribuție. Dan Motreanu a condus campania generală pe prezidențiale.

– Dar de campania pentru Ciucă de pe TikTok ați știut?
– Toată lumea a știut. Campania de pe Facebook, Instagram a fost o campanie anti extremism, cu sute de mesaje prin care micro influenceri au atras atenția asupra pericolului extremismului. Acum, ce s-a întâmplat, după faptul că  #echilibrușiseriozitate a fost transformat în #echilibrușiverticalitate, repet, ori cei de la companie sau cei care au administrat de la Kensington sau Ciprian Ciucu, care a fost director executiv al campaniei, ei trebuie să afle.

– Mulți au spus că dumneavoastră v-ați întâlnit cu FameUp, cu Ionuț Pătrășcoiu. 
– Au fost la noi la partid de zeci de ori, și eu, și Lucian, și Dan, toți i-am întâlnit, dar nu am administrat noi. Într-o campanie nu ne ocupăm noi de mesajele pe care le promovează ei. Luați legătura cu firma. Nu am dat noi OK-ul pe mesaje.

– Cine a ținut legătura cu FameUp sau cu Kensington?
– Cu Kensington a ținut-o secretarul general (Bode, n.r.), șeful de campanie (Motreanu, n.r.), candidatul (Ciucă, n.r.), toți din conducere am lucrat cu ei, tot staff-ul de campanie. Ei au lucrat ultimii trei ani cu noi.

– De ce mai mulți oameni din PNL și inclusiv cei care au fost chemați la ANAF să dea explicații, toți v-au indicat pe dumneavoastră ca responsabil pe campania partidului pe TikTok?
– Simplu, pentru că eu am fost peste tot. Am fost întrebat de fiecare pentru că m-am implicat foarte tare în campania electorală. Acum, că nu eu am administrat, că a administrat Kensington relația cu ei, dar mie mi s-a părut interesant să lucrez cu companii super profi.

– Este adevărat că relația PNL cu FameUp a fost inițiată de dumneavoastră în primăvară? La europarlamentare?
– Nu pe TikTok, pe online. Am primit recomandări pentru ei, dar așa au fost mulți alții. Nu eu am inițiat-o, eu am recomandat partidului să lucreze cu profesioniști.

–  Printre care și FameUp.
– Din punctul meu de vedere FameUp este o companie care a făcut o treabă – cel puțin pentru noi, pe campania dusă pentru europarlamentare și prezidențiale, cu micro influenceri – foarte bună. Acum cine s-a urcat…

– Fame Up nu a venit cu nicio explicație?
– Au explicat că s-a trolat campania. Asta a fost explicația lor și nu am niciun motiv să nu-i cred.