Din oras

RADP cumpără 130 tone de vopsea pentru refacerea marcajelor rutiere, în valoare de 524.000 EURO. Pe Ferdinand, marcajele sunt deja distruse la doar câteva luni de la modernizarea străzii

Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca va cumpăra peste 130 de tone de divere tipuri de vopsea de calitate superioară pentru refacerea marcajelor rutiere din oraș. Valoarea contractului este de peste 2,5 milioane lei (524.000 euro) și va avea durata de un an. În prezent, regia nu are niciun contract pentru astfel de produse. Anul trecut, s-a folosit vopsea în suprafață de 15.000 mp. De remarcat faptul că pe străzile recent modernizate, marcajele rutiere sunt distruse în multe locuri.

Licitația pentru cumpărarea de vopsea pentru marcaje rutiere a fost lansată astăzi. Data limită pentru depunerea ofertelor este 3 martie.

„Având în vedere dinamicitatea reglementărilor de circulație, dar și faptul că anumite evenimente rutiere afectează integritatea marcajelor rutiere, este necesară executarea în mod permanent a lucrărilor aferente activității de marcaj rutier, în vederea menținerii lui la o stare normală de exploatare care să asigure siguranța și confortul circulației”, scrie în caietul de sarcini.

Pe strada Ferdinand și pe strada Emil Isac, în mai multe locuri, marcajele rutiere sunt distruse. Cauzele sunt multiple: traficul intens, dar și calitatea vopselei folosite.

În imaginile de mai jos se observă cum arată acum marcajele pe cele două străzi:

În prezent, RADP nu mai are în derulare un contract de furnizare de vopsea de marcaj, astfel încât se dorește încheierea unui contract de furnizare pentru o perioadă de 12 luni.

RADP are în execuție lucrările de marcaj rutier din Cluj-Napoca. Potrivit caietului de sarcini, efectuează următoarele tipuri de marcaje: longitudinale (linii de separare sau delimitare a sensurilor de circulație și a benzilor de circulație, linii de delimitare a părții carosabile, benzi pentru bicicliști), transversale (oprire, cedează trecerea, treceri pentru pietoni, covoare antiderapante de culoare roșie, albastră, verde etc.), marcaje diverse (ghidare, spații interzise, stații bus, taxi, parcări, săgeți, pictograme tip indicator sau text), benzi transversale pentru curbe periculoase, benzi pentru bicicliști), marcaj tactil (produse prefabricate destinate presemnalizării trecerilor de pietoni pentru nevăzători).

Conform documentului citat, stratul aplicat trebuie să reziste unui trafic rutier intens și să aibă o durată de viață de minim trei ani. „Garanția stratului aplicat se include și în următoarele cazuri: încărcături mecanice deosebite; serviciul de deszăpezire: utilajele pentru deszăpezire nu degajează definitiv zăpada de pe carosabil astfel încât să radieze sau să afecteze în alt mod stratul de vopsea; vehicule cu lanțuri, trafic agricol, utilaje militare grele; încărcări ridicate prin modificarea desfășurării traficului: șantiere de construcții. Achizitorul își rezervă dreptul de a rezilia unilateral contractul, fără daune interese, dacă ofertantul livrează în timpul contractului vopsea care nu corespunde traficului foarte intens”, se arată în caietul de sarcini.

Anul trecut, au fost aplicate marcaje rutiere în suprafață totală de aproape 15.000 mp.

„Au fost aplicate marcaje rutiere atât cu produse clasice (vopsea, microbile), cât şi cu produse speciale cu durată mare de viaţă, inclusiv covoare roşii. Astfel, cu produsele clasice s-au aplicat 6.916 mp marcaje longitudinale, 4.306 mp marcaje transversale şi 2.324 mp marcaje diverse. Pe străzile recent modernizate, au fost aplicate marcaje cu produse speciale cu durată de viaţă mai mare: 60 mp marcaje longitudinale, 411 mp marcaje transversale, 65 mp marcaje diverse şi 593 mp covoare roşii antiderapante”, scrie în raportul de activitate al primarului Emil Boc pe anul 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *