Un nou contract de achizitie directa s-a incheiat in cadrul proiectului cu finantare europeana “Floresti straveche vatra istorica si ecumenica”, proiectul care promoveaza edificiile religioase ale comunei si care si-a propus cresterea numarului de turisti cu 5%. Termenul de finalizare a proiectului s-a prelungit pana la finalul acestui an, dupa ca initial proiectul trebuia implementat pana la sfarsitul anului trecut.
“Mai trebuie sa facem o conferinta scolara pentru care am contractat firma GPT Lora Services. Valoarea contractului este de 5.900 de lei plus TVA. Se va lucra cu cele 5 clase de la scoala de la noi, se va prezenta filmul, proiectul, si va fi si un concurs pentru copii”, a explicat Marius Manu, managerul de proiect.
Nu este primul contract al acestei firme, si contractul pentru “servicii de organizare spectacole de traditii” s-a incheiat cu firma SC GPT Lora Services SRL, pentru aproape 40.000 de lei. Societatea este din Targu Mures si a fost infiintata in 2008. Pentru anul 2011 a raportat un profit net de aproape 170.000 de lei. Administratorul firmei este Vlad Sebastian Tataru.
In comuna Floresti au aparut si cele opt panouri publicitare prevazute in proiect, iar anul acesta reprezentantii acestuia au bifat doua targuri de turism, la Cluj si la Bucuresti, indeplinind astfel si conditia aceasta din proiect. O alta conditie era realizarea unui film de promovare turistica.
“Filmul este gata, sunt 2.000 de DVD-uri, le-am impartit si la targurile de turism. Ar trebui sa fie disponibil si pe site, probabil inca nu l-au urcat colegii”, a mai spus Manu.
Managerul de proiect spune ca nu putem vorbi de o crestere a numarului de turisti, chiar daca asta a fost scopul proiectului, pentru ca nu au niciun mijloc de monitorizare a acestora.
“Mai avem un proiect european, de infiintare a unui centru de informare turistica. Asteptam acum avizarea proiectului, speram ca in vara sa fie gata. Probabil dupa ce va functiona acest centru vom putea aprecia numarul turistilor, deocamdata nu avem cum sa ii monitorizam. Fluxul de populatie este foarte mare, cand vom avea centrul vom vedea cine se adreseaza si cine se intereseaza de obiectivele turistice”, a explicat Manu.
Valoarea totala a proiectului este de 496.000 de lei, din care suma nerambursabila este de 400.000 de lei, restul fiind suportat din bugetul local al comunei.
Proiectul a iesit in evidenta dupa ce s-a aflat ca firma care a luat contractul de peste 5.000 de euro pentru a realiza site-ul proiectului nu are site propriu. Firma este SC Grafic Lider SRL, din comuna Floresti, infiintata in 4 mai 2012. Societatea a realizat pagina web a proiectului pentru suma de 24.500 de lei, adica peste 5.600 de euro, suma la care se adauga si TVA. Proprietara firmei este Ana-Maria Abrudan. Grafic Lider nu are nici acum site.