In vizor

Progres de doar 10% în 2019 pe un lot al Autostrăzii Transilvania

Autostrada Transilvania este un proiect departe de a fi finalizat, mai ales dacă într-un an se reușește un progres al lucrărilor de doar 10%. Aceasta este performanța realizată de către compania Stratco pe lotul Câmpia Turzii-Chețani. 

Frima Stratco se află în insolvență încă de dinainte de anul 2016, atunci când a fost semnat contractul pentru realizarea acestui lot de Autostradă în lungime de 15,7 km. Lucrările au fost demarate abia în 2018, deoarece CNAIR a emis prima autorizatie de construire pentru drum abia în noiembrie 2017, iar o altă autorizație în februarie 2018. De la momentul în care au demarat lucrările, respectiv aproape doi ani, Stratco a realizat doar 30% din lucrări. 

”Pe tronsonul de 15,7 km, cei de la Straco muncesc cu frâna de mână trasă, fiind încă în insolvență, având reale probleme de aprovizionare cu materiale de la furnizori și cu găsirea subcontractorilor în special pe partea de terasamente. În 2019 avansul este doar 10%. Constructorul și-a concentrat puținele forțe la bretelele nodului rutier Chețani și la structurile de la Hădăreni, Chețani și Câmpia Turzii. Există însă și unele lucrări suplimentare puse în operă dar neincluse în contract de către CNAIR”, potrivit Pro Infrastructura.

În acest ritm de lucru, șansele ca acest lot de autostradă să fie inaugurat în 2020 sunt foarte mici. Dacă Stratco nu găsește resursele necesare pentru a lucra la o capacitate mult mai mare, vor mai trece câțiva ani până să finalizeze lucrările. Cel mai probabil CNAIR se va gândi la o reziliere a contractului, situație care se putea evita încă de la început dacă nu ar fi ales să încheie contractul cu o firmă aflată în insolvență. În România autoritățile locale și centrale par hotărâte să contracteze doar firme care intră în insolvență și nu reușesc să ducă la bun final un contract. 

Pe lotul vecin, Chețani-Iernut asocierea Astaldi-Max Boegl lucrează într-un ritm mult mai bun, diferența sunt vizibilă. Aici șantierul a ajuns la 85%, asflatul este așternut pe cea mai mare parte a lotului. Acest lot de 17,9 kilometri va putea fi deschis în 2020. 

În România, atât se poate. Inaugurarea unor cioturi de autostradă care nu fac decât să crească frustrarea șoferilor care nu se pot bucura de o continuitate ci doar de câțiva kilometri de autostradă. În rest sunt nevoiți să circule pe aceleași drumuri naționale proaste, să parcurgă distanțele într-un timp mult mai lung și să evite accidentele. 

sursa foto: https://forum.peundemerg.ro/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version