Analiza

Prognoza administrativă a anului 2017: deranj mare în trafic, noi șantiere în oraș și promisiuni de care se va alege praful!

De-a lungul celor 12 ani de mandat, primarul Emil Boc a promis multe, dar a realizat puține. Unele dintre promisiuni au rezistat în timp, fiind plimbate prin spațiul public de la un ciclu electoral la altul, cel mai probabil, pentru că ele și-au dovedit eficacitatea electorală, pentru că au prins la electoratul care mereu l-a reales pe primar și în speranța că proiectele generoase vor fi realizate. 

Ziar de Cluj a realizat un amplu material în care a prezentat schematic cele mai importante dintre aceste promisiuni care s-au dovedit în timp simple declarații politicianiste. Fluidizarea traficului, parkingurile în zona centrală, noile parkinguri de cartier, extinderea liniei de tramvai până în Florești, autobuzele electrice, monorail-ul pe albia râului Someș, Someșul navigabil, reabilitarea clădirilor din zona centrală, reabilitarea zonei Pieței Mihai Viteazul, realizarea unui parking subteran în această zonă, Cartierul Tineretului, parcurile foto-voltaice, „Buftea de Cluj”, Centrul Cultural Transilvania, Aqua Park-ul Grigorescu, înființarea unui patinoar permanent, sistemul de Bike Sharing, cel de ticketing, reabilitarea turnului Primăriei, refacerea Podului Traian sunt doar câteva dintre promisiunile electorale care au traversat istoria ultimului deceniu de administrație Boc, unele dintre ele fiind realizate cu mari întârzieri și defectuos, iar altele rămânând la stadiul de promisiuni.

La începutul celui de-al patrulea mandat, se pare că Emil Boc a renunțat cu totul la unele proiecte, enunțând altele care, cel mai probabil, vor avea aceeași soartă a promisiunilor mai vechi: vor fi tergiversate, executate prost sau abandonate pe parcurs. 

Dintr-un material publicat de Ziua de Cluj aflăm noile obiective pentru anul 2017, obiective pe care primarul le consideră a avea „un grad ridicat de certitudine”. După ce anul electoral 2016 a adus planuri pentru garaje sub sau supraterane care să găzduiască peste 7 000 de mașini, după ce Primarul le-a promis clujenilor că, după ce va fi reales, va lega gara de aeroport, cu câte două benzi rutiere pe sens, că vor fi construite noi poduri și pasarele, în 2017, „ura și la gară!”, alte promisiuni sunt pe ordinea de zi!

Conform Ziua de Cluj, „invitat să expună cele mai importante proiecte ale Clujului pentru acest an, la modul cel mai realist, primarul Emil Boc a anunţat doar câteva. Iată-le, cu liniuţă:

– cumpărarea a 50 de autobuze diesel articulate, 10 autobuze electrice, 6 garnituri de tramvai şi 8 troleibuze

– crearea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun

– finalizarea a cel puţin un parking suprateran, cel din Mănăştur – Negoiu, începerea lucrărilor la trei sau patru garaje

– finalizarea unei creşe, pe strada Donath, începerea lucrărilor la alta, pe Grigore Alexandrescu

– mărirea capacităţii Sălii Polivalente, la 9.300 de locuri, pentru organizarea Eurobasket 2017

– pietonalizarea laturii vestice a Pieţei Unirii”

Pentru 2017, municipalitatea promite mărirea vitezei de deplasare în trafic, prin introducerea benzilor dedicate, transportul public ar urma să se realizeze cu zeci de autobuze noi, dintre care 10 electrice, parkingul de pe strada Negoiu ar urma să fie finalizat anul acesta și vor începe lucrările la noi parkinguri. Din poveștile primarului aflăm că ar urma să înceapă și lucrările la parkingul de pe strada Primăverii, la un parking pe strada Hașdeu, la unul pe strada Avram Iancu și la un altul al Bibliotecii Centrale Universitare.

„Va fi deranj mare pe strada Clinicilor, vor fi restricţii de trafic acolo din martie, când se va deschide şantierul”, a explicat primarul, citat de Ziua de Cluj.

Marele deranj din zona centrală va fi sporit și de lucrările pentru pietonalizarea laturii vestice a Pieţei Unirii, care a mai fost  promisă şi în 2015. Lucrările ar trebui încheiate până la Zilele Clujului, adică la finalul primăverii. Modernizarea Turnului Pompierilor ar putea crea un nou șantier de durată în zona centrală și, după deschiderea podului Traian, promisă pentru luna mai, în planurile declarative ale municipalității este inclusă și reconstruirea podului Garibaldi.

„Am enumerat doar lucrurile considerate cu un grad ridicat de certitudine”, a declarat Emil Boc, citat de Ziua de Cluj.

Cu un grad ridicat de certitudine putem afirma că majoritatea acestor promisiuni au toate șansele să rămână, la fel ca multele promisiuni din urmă, doar pe hârtie. În mod cert, unele dintre proiecte vor deveni însă șantiere interminabile, pentru a nu strica tradiția orașului-șantier care este Clujul. Nervii clujenilor vor fi din nou testați și întinși la maxim pentru a se mai bifa unele proiecte care vor umple și în acest an buzunarele firmelor de casă, iar când, în final, după ani și ani, lucrările pe șantiere vor fi terminate, vor ieși la iveală noi realizări defectuoase, fușerite, supraestimate ca preț și ca utilitate publică. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *