Eveniment

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 30 de ani va trece şi prin Cluj. Să salute metroul lui Boc

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 30 de ani a primit autorizaţia de a circula în ţară, pentru livrarea la Bucureşti şi Făurei, fiind estimat să sosească în Capitală în cursul zilei de luni. Conform economedia.ro, trenul a intrat în România sâmbătă noaptea, pe M 200.

,,Rama electrică Alstom Coradia Stream achiziționată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară a ajuns la Curtici. Rama merge la București, pe ruta Arad – Sighișoara – Brașov – Ploiești Vest. Cele 37 rame Alstom Coradia Stream vor întra în circulație pe parcursul anului 2024. Dupa etapa de testare și autorizare, primele trenuri vor circula pe rutele București – Brasov si București – Constanța.” a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu care răspunde de domeniul feroviar.

Numai pentru presa locală de chitanțier trenul intrat pe la Curtici, în județul Arad. va avea traseu şi prin Cluj, deși nici o agenție de presă nu pomenește despre așa ceva. Dar, na, dacă-și face poză cu trenul și administrația publică locală, se merită să bați câmpii.

„Trenul a fost autorizat să circule în România pentru livrarea la Bucureşti şi Făurei. Acum se lucrează la pregătirea trasei şi, în perioada următoare, operatorul de marfă LTE, care asigură operarea în România, va primi undă verde de a pleca spre Bucureşti. Sosire estimată, la acest moment, în cursul zilei de 4 decembrie 2023”, potrivit informaţiilor transmise de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), transmite Agerpres.

„Pentru momentul acesta, meritul de a ne mişca în grafic aparţine întregii familii feroviare (începând cu echipa Alstom care urmăreşte acest tren de la plecarea din fabrica, AFER care autorizează circulaţia pentru livrare, ASFR care autorizează trenul pentru circulaţia cu călători, CFR Infrastructură care trasează şi dirijează trenul, LTE operatorul de marfă care operează trenul de livrare pe teritoriul României, CFR Călători care este implicat în preluarea şi operarea trenurilor în perioada următoare). Mai avem câteva hopuri în acest decembrie, dar sper că le trecem cu bine”, a precizat ARF, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit ARF, prima ramă electrică Alstom Coradia Stream a intrat în România sâmbătă seara, în jurul orei 21:30.

Aceasta face parte din setul de 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) care au fost contractate de ARF. Ele au fost produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Bucureştiul cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Conform sursei citate, compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru operarea primelor trenuri noi cumpărate de la Alstom. Contractul are o durată de 5 ani și prevede operarea primelor 12 din cele 37 de trenuri cumpărate.

Primele 5 rute sunt: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani.

Probabil, undeva într-un viitor în care și metroul lui Boc ”va prinde contur” și ”se va afla în grafic”, OSĂ fie valabile și rutele care au apărut în presa locală de chitanțier și care conțin și Clujul.