Analiza

Primarul Bolojan inaugurează poduri și pasaje rutiere în Oradea, în timp ce Boc pietonalizează Clujul din lipsă de soluții pentru trafic

Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea, aflat la al treilea mandat, a inaugurat vineri, 11 septembrie, un nou pod, podul Dacia, reabilitat și lărgit la 6 benzi:

„PASAJUL MAGHERU, DAT ÎN CIRCULAȚIE

De azi, de la prânz, se circulă în bună regulă pe bulevardul Magheru. Podul Dacia a fost reabilitat şi lărgit la 6 benzi, pasajul subteran a fost deschis circulației, bretelele permit virajul spre toate direcţiile iar circulaţia tramvaielor a fost reluată.

Lucrările realizate își vor dovedi utilitatea în perioada următoare, descongestionând circulația în zonă.

Urmează să înceapă lucrările și la cele două pasaje subterane, în fața catedralei ortodoxe și la piața mare. În doi ani, traficul din Nufărul spre gară se va desfășura fluent.   

Lucrările sunt parte a unui proiect european. Mulțumesc dlui viceprimar Florin Birta, Direcției Tehnice și colegilor de la fonduri europene pentru gestionarea proiectului. Constructorii au lucrat serios și au terminat lucrările înainte de termenul contractual.  

La inaugurare a participat și ministrul Fondurilor Europene, dnul Marcel Boloş, alături de dna Carmen Moraru, secretar de stat. Le mulțumesc pentru colaborarea şi sprijinul pe care ni l-au acordat în derularea proiectelor cu finanțare europeană în acest an”, a scris primarul Bolojan pe pagina sa de Facebook.

În timp ce primarul din Oradea inaugurează poduri și pasaje și anunță începerea lucrărilor pentru noi pasaje, pentru decongestionarea traficului în următorii ani, dovedind astfel viziune în administrarea orașului, Emil Boc a lăsat jos armele în lupta cu ambuteiajele din traficul clujean și a decis, în numele nostru, că noi, clujenii, nu mai avem nevoie de mașini.

Aflat la cel de-al patrulea mandat, edilul clujean a fost înfrânt în lupta cu traficul rutier de proiectele imobiliare pe care Primăria pe care a condus-o în ultimele două decenii le-a aprobat. După ce a încercat fluidizarea traficului prin reconfigurări de sensuri, prin semafoare cu undă verde, care nu funcționau, prin sensuri giratorii inutile, implementate în timp ce dezvoltatorii ridicau blocuri între blocuri într-o veselie, primarul a hotărât că orașul trebuie pietonalizat, fiind mai ușor să faci o pistă de biciclete sau o pietonală, decât un pod, un pasaj subteran sau suprateran.

La Cluj se împlinește imediat un an de când ni se promite continuarea lucrărilor la podul Porțelanului, la care lucrările au fost începute și sistate anul trecut, din cauza incompetenței tuturor celor care au participat la acest proiect ratat. La Cluj se promite de mult și se va mai promite multă vreme de acum încolo un pasaj peste Tăietura Turcului. Podul Traian a fost reabilitat de abia după ce i-au căzut trotuarele. Podul Fabricii a fost reparat doar când trotuarele erau pe cale de a i se prăbuși și, în general, toate podurile Clujului, ridicate în perioada comunistă, sunt degradate și nu sunt reparate (numai în ultimul moment, ori după ce încep vizibil să se dezintegreze).

Bolojan la Oradea fluidizează traficul rutier prin soluții firești – construiește infrastructură rutieră, Boc la Cluj condamnă traficul rutier și pietonalizează orașul, fiindcă infrastructura pietonală e mai ușor de realizat și e mai la modă (hipsterească). Însă, fiindcă oamenii nu pot circula în oraș numai pe jos și cu trotineta (împiedicându-I condițiile meteo, vârsta, starea de sănătate, condiția fizică etc.), Emil Boc oferă și alternative – transport în comun bazat pe metrou, pe tren metropolitan, pe autobuze electrice autonome. Primarul Clujului nu risipește banii clujenilor, așa cum îi risipește Bolojan pe ai orădenilor, pe poduri și pe pasaje subterane, adică pe o infrastructură rutieră a trecutului. Pentru acest gen de infrastructură se investește la Cluj doar în studii și în proiecte tehnice, însă, pe teren, nu se mai face, fiindcă nu are rost, dacă tot vom avea metrou!

Priviți ce pod a inaugurat Bolojan la Oradea:

Și ce pod a „inaugurat” Boc la Cluj (în imagini, podul Porțelanului, după „modernizare”):

Și ce va inaugura Emil Boc, cel mai probabil, în următoarele mandate:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *