Din oras

Primăria va extinde pistele de biciclete. Bicicliștii clujeni: „Este o ipocrizie imensă să vorbească de noi piste, atâta timp cât nu le-a făcut nici pe cele promise”

Scris de 192

Toată lumea știe deja că în Cluj-Napoca pistele pentru biciclete sunt făcute prost, puține și nu au continuitate. Acum câteva zile, primarul Emil Boc a anunțat că anul acesta se vor construi alte piste, odată cu modernizarea străzilor. Dacă vor avea aceeași discontinuitate ca cele care sunt construite deja, atunci bicicliștii nu vor fi foarte încântați. 

„Fiecare proiect de modernizare a străzii care va fi avut în vedere anul acesta cu siguranță va lua în calcul și introducerea, extinderea, modernizarea pistelor de biciclete. Așa cum am făcut în zonele centrale ale orașului și în cartiere, unde am avut modernizări de străzi, orice modernizare de stradă ia în considerare pista de biciclete. Numai acolo unde este imposibil și Comisia de Circulație nu ne oferă avizul necesar nu se creionează pistă de biciclete. În rest, încercăm peste tot în oraș să extindem acest sistem, chiar dacă nu toată lumea îl dorește, dar trebuie să conviețuim toți în acest oraș – pietoni, șoferi, taximetriști și bicicliști”, a declarat Boc.   

Ce nu a luat în calcul Primăria

Până când Boc va reuși să extindă sistemul de piste pentru biciclete în tot orașul, bicicliștii trebuie să se confrunte cu realitatea actuală. Este suficient să faci un traseu prin centrul orașului, ca să observi obstacolele întâmpinate de cei care aleg să meargă cu bicicleta și pericolul la care se expun. Este o adevărată provocare să mergi cu bicicleta prin oraș, când vezi că brusc ți se termină pista și nu știi pe unde să îți continui drumul. Este foarte periculos și când pistele de biciclete trec prin stațiile de autobuz și se intersectează atât cu autovehiculele cât și cu călătorii care așteaptă în stație. 
Trebuie să fii foarte atent și ambițios ca să ajungi întreg acasă, după o tură cu bicicleta prin Cluj-Napoca. 
„În primul rând trebuie să-și merite numele de piste de biciclete. Aproape tot ce a făcut Primăria din 2006, de când a făcut prima bucată, de așa zisă pistă de biciclete, este făcut prost. Majoritatea sunt prea înguste, sunt cu obstacole, nu au spații de siguranță, nu au continuitate, și așa mai departe, încât în momentul de față principală problemă, în primul rând este calitatea pistelor existente, care cea mai mare parte, ar trebui modificată sau desființată ș.a.m.d.. și nu doar să facă noi kilometri de pistă făcute aiurea, care nu numai că sunt incomode, dar multe sunt periculoase pentru bicicliști, ajung să le facă și lor rău”, este de părere Radu Mititean, președintele Clubului de Cicloturism Napoca.

Cum au ajuns bicicliștii să evite pistele 

Bicicliștii clujeni nu sunt foarte încântați de promisiunea primarului, din simplul motiv că pistele promise până acum nu au fost construite, iar cele construite sunt făcute foarte prost încât au ajuns să le evite. 
„Au ajuns bicicliștii să evite străzile pe care au fost făcute de către Primărie, așa zise piste. Și eu de exemplu nu mai circul pe strada Horea pentru că pe carosabil nu am voie că nu e pistă, iar pista e lipită de șirul de mașini parcate și la orice portieră care se deschide, ori trebuie să merg cu 5 la oră, ori risc un accident. 
Deci asta este o ipocrizie imensă a Primăriei să vorbească de noi piste, atâta timp cât nu le-a făcut nici cele promise. Sunt multe aprobate din 2009 din 2010 care nu au mai fost realizate niciodată. Nici cele din proiectul ClujBike nu s-au mai făcut multe dintre ele, sau s-au făcut în bătaie de joc, și au fost abandonate. De exemplu situația de pe Corneliu Coposu, sau pe bd. 1 Decembrie și pe strada Bucium în Mănăștur. Am auzit că ar fi spus Primăria, la șfârșitul anului că ar fi finalizat cu succes proiectul Cluj Bike din fonduri europene, ceea ce înseamnă că au fost niște falsuri grosolane în rapoarte, pentru că nu s-a mai realizat, veci pururi nici ceea ce anunțaseră. Deci asta nu e decât o mare bătaie de joc din partea Primăriei dacă vorbește de noi piste, cât timp nu le-a făcut nici pe cele ce le-au promis. Cele ce le-au făcut au fost în bataie de joc făcute. Și va trebui probabil ca la București, prin justiție să fie forțată desființarea lor, si modificarea, ca să fie conform bunelor practici cu standarde. Măcar cele care pretind că ar exista să-și merite numele, și să poată fi folosite fără pericol, de către bicicliști”
, spune Mititean. 

Piste în locuri slab circulate

Unele piste sunt făcute în zone din oraș foarte slab circulate și pe unde nu prea circulă nici bicicliștii, nici autoturismele. 
„Unele apar de nicăieri altele se termină nicăieri, sunt făcute unele pe niște străduțe periferice pe unde trece din an în Paști o mașină, unde e clar că nu ar fi nevoie de nici o pistă de biciclete. De exemplu, pe lângă Parcul Feroviarilor, pe lângă Clujana, sau pe la periferia Clujului, în cartierul Între Lacuri, strada Meseșului, acolo sunt niște străduțe unde e sens unic și au făcut piste de râsul lumii ca să dea bine la statistici. 
Din păcate e numai o abureală, s-au abătut de la problemele care există și a rămas totul la faza de promisiuni”
, afirmă Radu Mititean.



ULTIMA ORĂ

  • Acum 15 hours Sport
    DACĂ TOT DĂ ACEST ”GIGI BOCALI” AL CLUJULUI 2 MILIOANE DE EURO, U Cluj a avut o prestație execrabilă la Arad
  • Acum 15 hours Eveniment
    NU, nici asta nu e glumă de 1 Aprilie: Primăria Cluj-Napoca a pierdut procesul cu Curtea de Conturi, după ce a băgat peste 3 milioane de lei din bugetul local în buzunarele unor firme de salubritate. Nici județul nu e mai prejos: Urmează tura din acest an, de 31 milioane de euro prădată în salubritate
  • Acum 17 hours In vizor
    NICIO NOUTATE: Mediul privat ține economia României în spate. Pe banii privaților se face dezmățul bugetar
  • Acum 18 hours Politica
    NU E GLUMĂ DE 1 APRILIE, că guvernanții nu glumesc când buzunăresc: Ne paște un val nou de scumpiri
  • Acum 1 day In vizor
    Rareș Bogdan invocă ”forțe oculte“ care vor să-l compromită pentru că a deranjat la Bruxelles! Totul, după ce a apărut informația că ar fi cerut și el șpagă în scandalul de corupție de la Aeroportul Otopeni
  • Acum 2 days In vizor
    Mai ţineţi minte când Ziar de Cluj scria că “Pantelică de la “readepică” s-a pus pe şantajat operatorii de deşeuri cam fără frică”? Păi, pe anul 2022 a încasat de la operatorii de salubritate de peste 5 ori mai mult la Platforma temporară Pata Rât decât a plătit la CMID pentru eliminarea deșeurilor!
  • Acum 2 days Justitie
    EDUCAȚIE CU BĂTĂTORUL DE ȘNIȚERE: Un jandarm din Brașov, trimis în judecată la Tribunalul Militar Cluj, pentru rele tratamente și violență față de propriul copil. Pe ăștia îi caută cineva la cap când îi angajează?
  • Acum 2 days Din oras
    Cică și parcul ”Armătura” e aproape gata. Dacă și lucrătura aceasta arată a parc…
  • Acum 2 days Din oras
    AR FI DE RÂS, DACĂ NU AR FI DE PLÂNS: Directorul Eco Garden se laudă cu ce știe să facă UNTOLD într-o noapte: ”Am terminat de decopertat vechiul gazon”
  • Acum 2 days Politica
    Marcel Ciolacu, după negocierile cu vicepreședintele Comisiei Europene: ”Fermierii români vor primi ajutor din partea UE”
  • Acum 2 days Eveniment
    FRAUDĂ DE 2 MILIOANE DE EURO: Ucraineni cazați doar pe hârtie. Poliția a făcut descinderi și în Cluj
  • Acum 2 days Politica
    Ligia Deca, în contradicție cu ea însăși. A scos salariile profesorilor din proiectul legii Educației, la 20 de zile după ce a anunțat public că salarizarea profesorilor va fi în legea Educației
  • Acum 2 days Eveniment
    Bulgaria și România au înregistrat o scădere a prețurilor la energie electrică, ambele cu -8,44%
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE