In vizor

Primăria va aproba construirea unui nou bloc între case în zona semicentrală, un nou cui în sicriul traficului auto

Strada Someșului, din zona semicentrală a municipiului, este una strâmtă, cu câte o bandă de circulație pe sens și trotuare înguste, o stradă inițial de case, care, însă, a atras interesul investitorilor imobiliari fiindcă apartamentele construite în blocurile de aici pot fi vândute ușor și scump datorită poziționării – în 10 minute de mers pe jos se poate ajunge în centrul orașului. Numai că cine își permite un apartament în zona semicentrală a Clujului, își permite și o mașină-două, și orice bloc nou injectează în trafic haos și blocaj.

Regimul de înălțime pe strada Someșului tinde să se generalizeze la parter plus 4 etaje și etaj retras. Noile blocuri, construite deja, se aliniază la acest nivel, iar construirea unui alt imobil mixt, cu spații comerciale la parter și 5 niveluri supraterane rezidențiale urmează a fi aprobată în ședința de Consiliu Local de mâine (21 noiembrie).

Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – construire imobil mixt 2S+P+4E+R, strada Someșului nr. 28 este unul „din inițiativa primarului” Emil Boc.

Beneficiar e Asociația Magdala Cluj-Napoca, reprezentată de S.C. TNK INVEST S.R.L.

Accesul auto și pietonal se va realiza în și din străduța îngustă Someșului, într-o zonă unde s-au construit blocuri între case într-o veselie în ultimii ani, care se blochează la primul strop de ploaie.

Viitorul imobil mixt de pe strada Someșului nr. 28 va avea 16 apartamente și un spațiu comercial. Și 16 parcări subterane, aferente spațiilor rezidențiale, plus o parcare supraterană destinată spațiului comercial. Minimum 17 mașini noi, pe o stradă deja blocată, înseamnă zeci de minute suplimentare de întârzieri în trafic. Iar locatarii cu mai mult de o mașină vor parca pe trotuarele din jur. Este deja o obișnuință ca în Cluj-Napoca mașinile să ocupe și spațiile pietonale.

Prin astfel de construcții, realizate pe străduțe de case, am ajuns la traficul de acum.

Iar paranghelia imobiliară continuă, până când mersul pe jos va rămâne singura modalitate de deplasare în Cluj-Napoca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *