Din oras

Primaria se spala pe maini in cazul datoriilor chiriasilor sai din blocul „NATO”

Un bloc din Gheorgheni e in pericol sa ramana fara utilitati in sezonul rece, din cauza datoriilor uriase acumulate in ultimii ani de locatari. O mare parte din acestea, peste 70.000 de lei, sunt ale chiriasilor municipalitatii. Oficialii Primariei fug de raspundere, sustinand ca „obligatia achitarii cheltuielilor aferente locuintelor inchiriate de catre Municipiul Cluj-Napoca revine chiriasilor”. Administratorii blocului au dat in judecata institutia, in timp ce le vin in continuare pe cap noi si noi datornici trimisi de Primarie, intre care si artisti de la UAP.

Problemele complexe din blocul de pe strada Albac, nr. 25, fostul bloc „NATO” al Clujului au fost reclamate de clujeanca Maria Dan, o locatara care se plangea, intre altele, de lipsa curentului electric pe casa scarii, igrasia persistenta si de grupul social comun, care este folosit de romii de pe strazile din apropiere. Cauza necazurilor ar fi datoriile mari care s-au acumulat de-a lungul anilor si proasta lor gestionare, atat de catre fosta administratoare, cat si de Primaria Municipiului Cluj-Napoca, detinatoarea a peste 20 de apartamente inchiriate si subinchiriate pentru care nu s-au platit facturile la utilitati. Chiriasii municipalitatii au reusit sa stranga aproximativ 70.000 de lei datorie la utilitati, peste jumatate din totalul datoriei, potrivit lui Ion Blendea, administratorul blocului.

„Oamenii astia au strans cam 27.000 de lei datorie la salubrizare, 20.000 de lei la curent si cam 20.000 de lei la termoficare. Deja e taiat curentul pe casa scarii, avem probleme ca nu putem pune interfon si fondul de rulment e blocat pentru ca am luat din banii acestia ca sa nu ne taie apa. Acum doi ani ni s-a taiat curentul si in iarna lui 2011 nu am avut incalzire”, explica administratorul.

In aceste conditii, blocul de pe strada Albac risca sa ramana fara utilitati in prag de iarna, insa cei de la primarie neaga ca ar avea vreo responsabilitate.

„Obligaţia achitării cheltuielilor aferente locuinţelor închiriate de către Municipiul Cluj-Napoca, revine chiriaşilor conform clauzelor stipulate în contractul de închiriere, respectiv la cap. III lit. b). prevede următoarele:” chiriaşul se obligă să achite cheltuielile de întreţinere afernte fiecărei luni către furnizorii de servicii sau Asociaţiei de proprietari, după caz””, au explicat oficialii Biroului Mass-Media ai municipalitatii.
„Primăria Cluj-Napoca ţine legătura cu Asociaţia de locatari, pe care o notifică să transmită periodic situaţia plăţilor la întreţinere”, adauga acestia.

Dintre cele 9 apartamente aflate în administrarea municipalitatii, au fost confirmate 4 locuinţe cu probleme privind restanţele acumulate la plata cheltuielilor la bloc. Astfel, la apartamentul 36 a fost reclamata o restanta de 163,43 lei, s-a trimis o notificare, dupa care a iesit la iveala ca anterior spatiul a fost locuit abuziv de altcineva si mai exista o restanta de 2167,36 lei.

„Chiriaşul a fost chemat în garanţie de către primărie în dosarul nr.3569/211/2013, pentru recuperarea sumelor datorate cu titlu de cheltuieli către asociaţie, iar cauza are termen la data de 17.09.2013”, arata reprezentantii primariei.

Familia care a locuit in apartamentul 58, altul de pe lista cu datorii, a strans restante de 4.300 lei, a fost actionat in instanta si evacuat, iar locuinta e in curs de repartizare.

La fel s-a procedat si in cazul fostei locatare a apartamentului 63, pentru care cei de la primarie nu au notat suma, insa administratorul sustine ca e vorba de 40.000 de lei. De asemenea, fostul chirias al primariei din apartamentul 58 are o datorie de 7.568 de lei, la apartamentul 29 sunt datorii de 12.000 de lei, iar la apartamentul 77 figureaza restante de 2.388 lei.

Admninistratorul blocului sustine ca cei de la Primarie au amanat sa ia masuri, in ciuda avertizarilor asupra datoriilor celor pe care ii avea in grija.

„I-am dat in judecata prin februarie, e un dosar pe rol la Judecatoria Cluj. Nu vor sa recunoasca ca au o mare parte din vina. Stim ca oamenii aceia nu au de unde sa plateasca, dar nu e problema noastra. Cei mai multi nu au loc de munca, bunuri sau proprietati, ce sa le luam? La utilitati ajunge sa raspunda proprietarul, nu chiriasul. Nu au decat sa ii dea in judecata ca sa isi recupereze paguba. Cei de la primarie nu ne iarta cand e vorba de impozite, dar noi ar trebui sa trecem cu vederea datoriile lor!”, se plange administratorul blocului.

Pe langa toate acestea, la datoriile chiriasilor primariei se adauga si cele ale celor 9 apartamente pe care institutia le subinchiriaza Uniunii Artistilor Plastici (UAP) Cluj, in valoare de aproximativ 3.000 de lei.

„Problema nu e cu artistii, ci cu acel domn administrator care pune pe spinarea lor cheltuieli pe care nu le fac, ca sa compenseze datoriile celor care nu pot plati”, declarat Ioan Horvath Bugnariu, presedintele UAP Cluj.

Artistii sunt singurii din bloc care lucreaza si au un salariu, potrivit lui Bugnariu, motiv pentru care li se cer bani pentru apa, caldura, curent desi ei au acolo ateliere si lucreaza abia cateva ore pe saptamana.

„Blocul acela e in afara oricaror termen de acceptiune, ne-am gandit de multe ori sa renuntam la acele spatii pentru care platim chirie, insa nu prea avem alternativa”, a incheiat Bugnariu.

Potrivit administratorului blocului, numarul apartamentelor primariei se ridica la 23 si nu 9, cum afirma cei de la Primarie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *