Rautacisme

Primăria repară podul Locomotivei și vrea să oprească alimentarea locomotivelor. Care va fi soluția de compromis? Șurubaru va fi mecanic pe locomotive cu abur sau vagoanele vor fi trase de autobuzele electrice?

Podul Locomotivei aflat într-o stare avansată de degradare urmează să fie modernizat. Se pare că mai marii din Primărie pornesc la drum fără să știe exact ce fac și ce sume au de plătit. Se avansează doar în declarații de tot felul despre cât de frumos va fi podul. Viceprimarul Dan Tarcea a declarat la un post de radio local că pe durata lucrărilor de reparații va fi oprită alimentarea cu energie electrică pentru locomotive și va trebui să se găsească altă sursă de alimentare pentru trenuri. 

“Mai avem de obţinut câteva avize pentru respectivul pod, cel mai important fiind cel de la CFR. Trebuie să plătim o sumă CFR-ului pentru că nu se poate lucra sub tensiune, trebuie CFR să întrerupă furnizarea de energie electrică pentru locomotive şi trebuie înlocuită locomotiva electrică cu una Diesel sau cu alte surse şi încă nu ştim sumele pe care trebuie să le achităm pentru perioada construcţiei podului către CFR”, a declarat Dan Tarcea.

Ne întrebăm cine va trage vagoanele dacă nu se știe sigur ce va fi? Autobuzele electrice ale lui Boc? Sau city managerul Gheorghe Șurubaru va fi mecanic pe locomotive cu abur? Doar se știe că are experiență în trenuri și căi ferate. 

Podul are o lungime de 406 metri, iar lucrările vor dura șapte luni. Aceasta este perioada oficială, dar dacă ținem cont de obiceiul Primăriei de a lucra în ritm de melc și cu termene de depășite, este clar că se va ajunge la cel puțin un an de lucrări. 

Valoarea lucrărilor este de 11.520.830 lei, din care partea de construcţii-montaj a fost evaluată de studiul de fezabilitate la 10.018.740 lei. Pasajul va avea partea carosabilă de 17 m lăţime în aliniament, pista de biciclişti de 2 m lăţime pe partea dreaptă şi trotuare 2 x 1,5 m lăţime utilă. 

Podul Locomotivei se află acum într-o avansată stare de degradare. Fierul din beton din structura de rezistență a ajuns să fie efectiv mâncat de umiditate. Nu este de mirare că și carosabilul e în întregime crăpat și distrus și că podul se cutremură puternic de fiecare dată când trece pe el câte o mașină de mare tonaj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *