In vizor

Primăria recunoaște: infrastructura subterană de gaze naturale de pe strada Emil Isac nu a fost înlocuită cu ocazia modernizării străzii, care a fost spartă imediat după „modernizare”

Strada Emil Isac, din centrul Clujului, este un exemplu viu de absurditate administrativă. A fost modernizată cu bani europeni. Lucrările au fost supravegheate îndeaproape de primarul Emil Boc, ce și-a făcut și campanie electorală pe tema modernizării acestei străzi, aflate imediat în vecinătatea Primăriei. La trei luni de la inaugurarea străzii cu surle și trâmbițe, pe silent, într-o seară, carosabilul a fost spart, pe o amplă porțiune, de către muncitorii de la gaz, în urma unei avarii. Așa cum se întâmplă, în general, în România.

Clujul însă e altceva, e un oraș ”smart”, nu unul dorelian, să fie sparte străzile imediat după asfaltare, pentru lucrări la infrastructura subterană de utilități.

La Cluj aveam așteptări mai mari. Însă, degeaba:

Modernizarea străzii Emil Isac a presupus două etape. În prima, au fost executate lucrări de infrastructură de către Electrica, Compania de Apă, CFO Integrator (introducerea cablurilor în subteran). Așa cum era și normal, când strada a fost excavată integral, operatorii de utilități au realizat lucrările necesare de infrastructură subterană. După ce acestea au fost terminate, strada a fost asfaltată, au fost montate stațiile de încărcare pentru mașinile electrice, mobilierul stradal, marcajele ș.a.m.d.

Compania de distribuție gaze naturale nu a considerat însă necesară investiția pe această stradă, la data modernizării ei.

Cu toate că strada a fost excavată integral și Delgaz Grid avea astfel un bun prilej de a înlocui rețeaua de distribuție a gazelor fără a crea un deranj suplimentar pentru locuitori, fără a sparge ulterior asfaltul, compania a considerat, practic, că conductele sunt ok, așa că le-a lăsat așa. 

Primăria Cluj-Napoca a fost informată și cunoștea decizia companiei de gaze. A mers însă înainte cu modernizarea și cu lauda de sine pe Facebook. Strada a fost asfaltată și inaugurată. 

Trei luni mai târziu, cu ocazia monitorizării curente a reţelei de distribuţie din municipiu, muncitorii de la Delgaz au detectat un defect al rețelei. Pe românește, scăpa gaz. Prin urmare, carosabilul a fost spart, săpat, iar defectul a fost remediat. Strada a fost ulterior peticită cu asfalt, peticul va da naștere mai târziu la gropi.

Urmare a defectului constatat și remediat, pentru alimentarea în condiții de siguranță a consumatorilor, Delgaz Grid a luat decizia de a intensifica monitorizarea rețelei de gaze naturale din zonă. Dacă va constata noi defecte, strada va fi spartă din nou, pentru remediere. Până la urmă, Emil Isac s-ar putea să ajungă să întrunească condițiile de includere în planurile de investiții și rețeaua de gaze să fie modernizată integral, adică strada modernizată să fie spartă integral, din nou.

În urma solicitării Ziar de Cluj, Primăria Cluj-Napoca a recunoscut astăzi că a fost informată, că știa această situație:

„Delgaz Grid S.A. a solicitat autorizație de spargere în regim de avarie, pentru remedierea unui defect la rețeaua de distribuție a gazelor naturale pe strada Emil Isac, nr. 2, în baza celor constatate în fișa de localizare a defectului.

Delgaz Grid S.A. a executat reparația la rețeaua proprie, având la bază Autorizația de spargere nr. 46/21.01.2021, eliberată de Serviciul Rețele edilitare și transport, fiind executată ulterior o refacere parțiala a zonei afectate de lucrări. Lucrarea executată nu necesita îngrădire, având în vedere intervenția rapidă, care a durat în jur de o oră.

Infrastructura subterană de gaze naturale de pe strada Emil Isac nu a fost înlocuită cu ocazia modernizării străzii Emil Isac deoarece, așa cum ne-a comunicat Delgaz Grid SA, în elaborarea planurilor de investiții se ține cont de mai mulți factori cum ar fi: vechimea conductelor, agresivitatea solului în cazul conductelor pozate subteran, precum și frecvența defectelor în cazul monitorizării curente a rețelelor, factori care nu erau întruniți pe strada Emil Isac”, au declarat reprezentanții Primăriei.

Așadar, Primăria condusă de Emil Boc și-a asumat, cu bună știință, excavarea unei întregi străzi, asfaltarea ei integrală, fără modernizarea prealabilă a rețelelor subterane de gaze. Și-a asumat, astfel, posibilitatea, riscul modernizării ulterioare a conductelor, spargerii ulterioare a asfaltului proaspăt turnat. E fain la Cluj! Dar numai în poze.

Citiți și:

VIDEO – Strada modernizată Emil Isac, inaugurată în urmă cu 3 luni, a fost spartă de muncitorii agresivi de la gaz

„La data modernizării străzii Emil Isac, rețeaua de gaz nu întrunea condițiile de includere în planurile de investiții.” Strada a fost spartă, pentru remedierea unui defect, la 3 luni după inaugurare

Strada Emil Isac din centrul Clujului este crăpată și peticită la 3 luni după modernizare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version