Din oras

Primăria joacă telefonul fără fir cu insitituțiile și cu rezidenții. Ce sesizări au făcut clujenii în luna aprilie 2022 și cum sunt rezolvate acestea?

Primăria Cluj-Napoca dispune de o platforma on-line de sesizări, mycluj.e-primariaclujnapoca.ro, pe care orice locuitor al orașului poate semnala o problemă de care s-a lovit. Lista în baza căreia se pot face sesizări este lungă: asistență socială; depozitări deșeuri; construcții / lucrări neautorizate și organizare şantier; iluminat public; parcări neregulamentare; parcări / parking-uri; persoane fără adăpost sau care apelează la mila publicului; salubritate; spații verzi / parcuri; străzi / alei / trotuare / poduri; taxe și impozite; semnalizare rutieră; tulburarea liniștii publice; rețele de apă / canalizare (CAS); transport public (CTP) sau altele.

După cum se poate observa, numărul acesta, doar în luna aprilie este destul de mare. Nu există totuți o cifră clară afișată, nici măcar în dreptul filtrelor de sub butonul „stare”, unde se pot selectea atât problemele active, cât și cele deja rezolvate.

Bulinele roșii indică stadiul sesizării ca fiind „în lucru”. Cele verzi sunt notate „favorabile”, adică Primăria s-a ocupat de ele… într-un fel sau altul.

Să vedem câteva exemple de sesizări active (nesoluționate):

  • În cartierul Zorilor, undeva în spatele străzii Lunii, a fost adusă la cunoștiință următoarea: „Drum impracticabil! Acum doi ani ati spus ca urmeaza sa reparati acest drum. Intre timp, nu mai poti intra fara masina cu garda mare la sol. Va rog frumos sa faceti ceva!” (05.04.2022)
  • Pe o stradă din centrul Clujului, un cetățean sesizează astfel: „De ce este atat de scazut nivelul apei din canalul morii? Oricum, e o ocazie buna de a salubriza cursul de apa, care e plin de gunoaie si miroase! Uneori, nu poti deschide geamurile de mirosul de canalizare care vine din cursul de apă.. va rog sa solicitati curatarea lui de trotinete, sticle si ambalaje cu mancare alterata. pe strada Andrei Șaguna” (08.04.2022)
  • „Bună ziua, Vă rog să îmi conunicați de ce nu funcționează iluminatul public pe strada Mareșal Constantin Prezan. De asemenea, în ce condiții vom beneficia de salubrizare stradală în dezvoltator militar? În anul 2015 trebuiau finalizate lucrarile în cartier, iar noi suntem platitori de impozite la Primaria Cluj-Napoca. 1. A fost recepționată instalația de iluminat de reprezentanții Primăriei? 2. Există defecte la instalație? 3. Au fost predate de către dezvoltator, strazile din carterul militar la Primărie? 4. Cui îi este imputabilă actuala situație?!”, transmite cineva (22.04.2022) din cartierul Între Lacuri.
  • Și în cartierul Mănăștur există probleme: „Spatiu de joaca din spate de la strada Agricultorilor necesita o revizie. Duminica putea sa imi cada baietelul de pe toboganul instalat acolo. Grilajul a picat cat el era sus. Oare face cineva revizia acestor tobogane, leagane? Daca da, cat de des? Trebuie sa pateasca un copil o nenorocire ca sa se ia masuri?” (25.04.2022)

Rămâne de văzut ce, când și cum vor rezolva aceste probleme autoritățile locale competente.

Multe dintre sesizări sunt readuse în vederea acestora. Un număr mare de probleme se referă, de fapt, la chestiuni mai vechi, bine cunoscute nu doar de locuitorii orașului, ci și de Primărie, începând cu deșeurile împuțite din apele ce traversează Clujul și până la bunăstarea și grija acordată spațiilor de joacă pentru cei mici.

Totuși, după cum se prezintă în captura de ecran de mai sus, există sesizări deja soluționate. Să vedem, și aici, cum s-a ocupat Primăria de acestea:

  • „Pe strada Soporului autovehiculele ating si 100 km/h . Avand in vedere aproprierea de parc, ne-existenta trotuarului (sau aproape, strada fiind delimitata de trotuar prin niste stalpisori) fiind o zona intens circulata de copii si tineri, dorim instalarea de limitatoare de viteza la trecerea de pietoni si in dreptul intrarii in baza sportiva gheorgheni. Deschid aceasta sesizare fiindca am fost lovit pe trecere de pietoni” (05.04.2022).

Omul, lovit pe trecerea de pietoni, a primit următorul răspuns (iar sesizarea a fost bifată ca rezolvată): „Vom analiza in Comisia de Circulatie propunerea privind amplasarea de praguri de sol reducatoare de viteza din cauciuc pe str. Soporului”.

Se analizează dacă este absolut normal ca într-o zonă circulată intens atât de mașini, cât și de persoane adulte și copii, să nu se ia măsuri mai riguroase în ceea ce privește siguranța circulației? Dar e bine că se gândesc pe viitor…

  • În cartierul Mărăști s-a rezolvat următoarea situație: „Buna, e cred ca a 10 oara cand ca scriu… de fiecare data primesc acelasi raspuns, ca o sa remediati situatia dar, lucrurile nu se schimba deloc…. In fiecare seara, pe strada Bucuresti din cartierul marasti se spala pe la 11 sau 12 noaptea marginile strazii, avem parcarile pe marginea drumului iar domnii care spala efectiv isi bat joc de noi, se da cu jetul si zboara toate pietricelele si noroiul pe masini, in fiecare saptamana am puncte noi unde vopseaua a sarit sau imi gasesc masina plina de noroi . Chiar nu se poate face nimic ?! Chiar trebuie sa stau in fiecare noapte sa urmaresc pe geam si sa fug la masina sa le spun sa nu spele in drept cu masina !!! Nu sunt prima persoana care face reclamatie si vad ca tot nu se rezolva nimic…” (12.04.2022).

Iată ce au comunicat autoritățile: „Bună ziua. Vă rugăm să vă adresați operatorului de salubritate Brantner Servicii Ecologice, în vederea remedierii celor sesizate de către dvs. Vă mulțumim”.

Practic, Primăria joacă telefonul fără fir cu insitituțiile și cu rezidenții. Dar s-a soluționat și asta! Bulina verde!

  • În zona străzii Câmpului, o mamă sesiza: „Sunt absolut satula sa tot raportez masinile care blocheaza trotuarul. In continuu trebuie sa ies in sosea ca sa le depasesc. Va rog sa va autosesizati in a da amenzi si a instala stalpi. E absurd sa iesi cu caruciorul copilului in mijlocul soselei la fiecare 5m” (01.04.2022).

Măcar aici regăsim un răspuns mai promițător: „Ca urmare a sesizărilor dumneavoastră pe aplicația My Cluj, înregistrate cu numerele 425014/01.04.2022 și 425326/03.04.2022, vă aducem la cunoştinţă faptul că s-au efectuat verificări în zona indicată privind parcările neregulamentare pe trotuar. Polițiştii locali au depistat un autovehicul staționat neregulamentar, unde au aplicat o notă de constatare în conformitate cu prevederile H.C.L 61/2014, privind reglementarea regimului juridic contravențional pentru oprirea, staționarea și parcarea neregulamentară pe domeniul public sau privat al mun. Cluj-Napoca. Sesizarea dumneavoastră a fost transmisă Serviciului Siguranța Circulației pentru amplasarea unor stâlpișori în zona menționată de către dumneavoastră. În cazul în care constatați fapte cu privire la cele sesizate in zona respectivă, vă rugăm să ne contactați telefonic la Dispeceratul Poliției Locale, nr. de telefon 0264/955, pentru deplasarea la fața locului a unui echipaj și luarea măsurilor legale care se impun”.

S-a dat mai departe. Asta e concluzia. Și dacă se mai observă vreo neregulă, să se sune direct la Poliția Locală. Să vedem în cât timp (și mai ales dacă) apar acești stâlpișori.

În afară de ridicarea vreunor cabluri căzute pe troruare sau carosabil (și acelea de mult promise că vor fi introduse în subteran), niște becuri arse ale stâlpilor de iluminat stradal schimbate, somații, amenzi, avertismente și alte chestiuni mai mărunte, municipalitatea rezovă pe dracu ghem. Cele mai multe din problemele serioase ale clujenlilor, adevăratele probleme care necesită atenție, sunt doar „colorate” cu verde ca rezovate – culoarea preferată a administrației publice.

În realitate, problemele sesizate nu doar că există în continuare, nefiind rezolvate, dar continuă să persiste, unele chiar de ani de zile!

Exit mobile version