In vizor

Primaria isi ignora in continuare propriul regulament de publicitate

Centrul orasului e o jungla in materie de publicitate stradala. Chiar daca exista din 2009 un regulament local pe care insasi administratia clujeana l-a impus, tot ea este cea care inchide ochii la ilegalitati, ba chiar le avizeaza.

Potrivit „Regulamentului privind organizarea, autorizarea si amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca”, in zona protejata a orasului nu se poate face publicitate comerciala, ci doar promovare pentru evenimente temporare care sunt in interesul comunitatii, precum festivaluri sau evenimente culturale.

Cu toate acestea in zona zero a orasului, pe pietonala Eroilor troneaza un mijloc publicitar inedit, care face reclama Supernetului de la Vodafone cu litere uriase. Chiar daca este clar impotriva regulamentului, aratarea beneficiaza de autorizatie din partea Primariei.

“Este un proiect special de promovare. Exista o aprobare temporara pentru 30 de zile”, au subliniat reprezentantii Primariei.

Zona este presarata de cuburi cu mesh-uri care promoveaza diferite evenimente precum teatru sau concerte, care in mod normal sunt permise de regulamentul amintit. Interesant este ca printre ele s-au strecurat si reclame la localuri, cum este de exemplu Livada.

Chiar in Piata Unirii, hotelul Continental, una dintre cladirile emblematice ale orasului este  pe jumatate acoperit cu un mesh care promoveaza Telekom.

“Vom trimite un echipaj sa verifice in ce conditii s-a facut afisarea mesh-ului pe Continental. Fiind vorba de o cladire privata este nevoie de acordul proprietarului, dar pentru continut este nevoie de aviz de la Primarie”, au explicat reprezentantii Biroului Mass-Media.

Ziar de Cluj a atras atentia in nenumarate randuri fata de mijloacele publicitare ilegale din zona protejata a orasului, cu toate acestea autoritatile prefera sa se uite in alta parte. In 2007, inainte de crearea Regulamentului de publicitate outdoor, primarul Emil Boc promitea un oras civilizat, fara excese:

“Prin realizarea noului regulament de publicitate ne propunem sa punem in valoare cladirile istorice ale municipiului. De asemenea, vom aplica noul regulament unitar pentru toate firmele de media si speram sa facem din municipiul Cluj-Napoca un oras civilizat, fara excese in ceea ce priveste pubicitatea, un oras cu adevarat european”, a declarat in 13 iulie 2007 primarul Emil Boc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *