In vizor

Primaria Cluj-Napoca sfideaza logica: zeci de clujeni platesc impozit pentru parcari la care nu pot ajunge cu masina

Primaria Cluj-Napoca dovedeste, inca o data, ca poate scoate bani din piatra seaca si ca logica poate fi lasata la usa atunci cand vine vorba de golirea buzunarului platitorului de taxe. Cativa zeci de clujeni sunt obligati sa plateasca impozite pentru locuri de parcare spre care nu exista niciun drum de acces. Si asta, tot din vina Primariei, care a autorizat construirea si chiar a receptionat lucrarile pentru patru blocuri la care nu se poate ajunge din nicio directie.

Locatarii blocurilor de pe Stefan Metes, o strada cu locuinte individuale, nu mai pot intra, de cateva luni bune, cu masina pe strada pe care locuiesc, dupa ce aceasta a fost transformata in strada pietonala. Paradoxal, vinovata de situatie este chiar Primaria Cluj-Napoca. Institutia recunoaste ca a receptionat lucrarile, desi cele patru blocuri construite intre case nu aveau nicio cale de acces. Colac peste pupaza, oamenii de aici sunt obligati sa plateasca impozit pentru locurile de parcare la care nu pot ajunge cu masina.

50 de familii locuiesc in cele patru blocuri de pe strada Stefan Metes. Oamenii nu mai pot folosi aleea de acces, inca din luna iulie, pentru a circula cu autovehicule, dupa ce strada unde s-au construit blocurile a fost transformata in zona pietonala de catre vecinii lor care locuiesc la case. Cu toate acestea, platesc, in continuare, impozit pentru locurile de parcare ramase goale.

“Momentan, pe locul de parcare tin un carucior de copil, pentru ca masina o parchez la jumatate de kilometru de casa, pe strada Campului. Dar asta nu conteaza pentru cei de la Primarie – anul acesta am platit 170 de lei impozit ca sa stau cu parcarea goala”, spune Ovidiu Lucaci, unul dintre locatarii blocurilor de pe Stefan Metes.

Problema lui si a celorlalte peste 50 de famii din Manastur a aparut in 2011, atunci cand, printr-o ducere la indeplinire a sentintei civile, s-au montat stalpi metalici  pentru a restrictiona circulatia auto pe strada Stefan Metes la cele 4 imobile.

Atunci, oamenii au ramas fara posibilitatea de a avea acces auto la acestea. Ulterior, reprezentantii asociatiei de proprietari au desfiintat stalpisorii montati, prin ordonanta Presedintiala, pana la solutionarea pe fond a situatiei.

Planul de la Primarie nu s-a potrivit cu cel din teren

PUD-ul aprobat pentru cele patru blocuri prevedea acces pietonal din strada Campului, accesul auto fiind reglementat conform plansei desenate pe strada Grigore Antipa si inspre strada Pavel Dan. Si cu toate ca drumul nu a mai fost executat, reprezentantii Primariei Cluj-Napoca au receptionat lucrarile, desi cele patru blocuri nu aveau acces auto atunci cand au fost finalizate.

Cele patru imobile au fost receptionate de catre reprezentantii Directiei Urbanism care au emis Certificatele de Atestare a Edificarii Constructiei pentru blocuri; fara a se tine cont de accesele auto prevazute prin PUD si PUZ, reprezentantii Serviciului Control Urbanism si Disciplina in Constructii nu au participat la receptia finala a imobilelor”, declarau reprezentantii mass-media ai municipalitatii in aceasta vara.

Apoi, functionarii care ar fi trebuit sa sublinieze problema accesului auto in urma cu patru ani au aruncat vina pe locatarii blocurilor, care “au tacut si au acceptat situatia”.

Facem precizarea ca actualii proprietari au acceptat tacit prin cumpararea acestor imobile situatia existenta a acceselor, care pana in momentul de fata au ramas la fel dupa receptia finala a lucrarilor cu privire la accesele auto”, se scuzau angajatii Primariei.

La inceputul lunii iunie, sentinta civila din 2011 a fost repusa in aplicare, iar accesul auto la cele patru blocuri a fost, din nou, restrictionat. Primaria s-a spalat pe maini de necazul oamenilor si le-a recomandat sa se impace cu vecinii sau sa rezolve situatia in instanta.

Referitor la situatia parcarilor platite dar nefolosite, reprezentantii biroului mass-media din cadrul municipalitatii nu au putut oferi un punct de vedere pana la publicarea acestui material.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *