Din oras

Primăria Cluj-Napoca obligă șoferii clujeni să folosească mizeria de aplicație proprie, ParkingPay, pentru plata parcărilor cu cardul

Șoferii clujeni se plâng că plata parcării cu cardul este prea des o loterie și că uneori niciuna dintre alternativele oferite de Primărie nu funcționează. Principala nemulțumire a șoferilor este că, din dorința de a-și promova propria aplicație ParkingPay, care este un eșec, Primăria a renunțat la plata cu cardul din aplicația T Park, despre care șoferii spun că este mult mai bună și dă mai puține rateuri.

Un șofer a povestit pe Reddit aventura pe care avut-o încercând să plătească parcarea și zecile de minute pierdute din această cauză.

„Parcand ieri pe Strada Pastorului am vrut ca orice cetatean civilizat sa imi pun ticket de parcare. Stiind ca ultima oara pe Tpark nu mergea plata cu cardul am fugit sa caut un automat de parcare. Bineinteles ca am gasit unul de tip vechi care nu mergea: cum am ajuns la el pe ecran scria “Va rog platiti” si orice apasam nu disparea. Mi-am dat seama ca nu am ce face cu el si mi am scos telefonul in speranta ca pot plati cu cardul pe tpark. Bineinteles ca nu functiona, era disponibila doar plata sms, iar eu neavand abonament nu aveam ce face. Am descarcat aplicatia primariei ParkingPay si bineinteles ca dupa ce am pierdut 5 minute sa imi fac cont, sa imi pun masina si sa adaug un card de credit, mi-a dat eroare si nu am reusit nimic. Pana la urma a trebuit sa vorbesc cu cineva cu abonament sa imi plateasca si eu sa ii trimit pe bt pay. Dupa faza aceasta am sunat la Tpark sa vad ca poate e ceva gresit la telefonul meu, dar ei mi-au spus ca primaria Cluj Napoca a oprit intentionat plata prin card de mai bine de un an pentru ca si-au facut aplicatia lor. Am facut sesizare la primaria cu problema aceasta dar nu cred ca o sa le pese prea mult, tinand cont ca pe appstore au o gramada de reviewuri cu o stea si nu au facut nimic”, susține clujeanul

Situația descrisă anterior este confirmată de zecile de comentarii negative și de nota extrem de slabă pe care aplicația o are în AppStore și Google Play.

”Un gunoi de aplicatie, cred ca am stat 1 ora sa incerc sa platesc si tot nu am reusit. Ba nu mi se incarcau numerele de masini deja salvate, ba cand incercam sa le adaug ziceau ca exista deja, ba nu imi procesa plata si imi dadea eroare, ba etc etc. L-am intrebat pe un politist local care dadea amenzi cand am parcat, si mi-a zis ca „trebuie mereu sa ai bani cash la tine”. Si ce sa vezi, aveam, m-am dus la un aparat de parcare si nici ala nu mergea”, povestește un alt clujean.

Cum a făcut rost Primăria de aplicația ParkingPay?

În 2019, Primăria Cluj-Napoca anunța că Aplicația ParkingPay este disponibilă atât în sistemul de operare Android cât și iOS.

„Avantajul utilizării acestei aplicații constă și în faptul că cetățeanul nu mai trebuie să se deplaseze până la aparatele de taxare pentru a achita taxa de parcare. ParkingPay permite plata parcărilor aflate în zona 1 (1254 locuri de parcare) și zona 2 (3099 locuri de parcare) ale orașului”, susținea municipalitatea.

Doar că, așa cum atrăgeau atenția clujenii, aplicația nu mai beneficiază de mentenanță de câțiva ani, acesta fiind de altfel și motivul funcționării deficitare. Soluția evidentă este ca Primăria să permită din nou șoferilor să folosească aplicația TPark cel puțin până va reuși să-și optimizeze propria aplicație. În acest moment, clujenii sunt nevoiți să aibă două sau trei aplicații pentru plata diferitelor parcări din Cluj-Napoca.