In vizor

Primaria a decis: in Iris nu vor fi refugii de tramvai pentru ca nu se poate

O noua dovada ca la Cluj planurile de urbanism se fac pe genunchi si nu exista specialisti care sa vina cu solutii ingenioase pentru problemele de zi cu zi ale omului de rand vine din explicatia oficiala a lipsei de refugii de tramvai pe strada Oasului si Bulevardul Muncii: nu s-a putut.

Pentru clujenii din Iris, proiectul de reabilitare a liniei de tramvai s-a incheiat, desi nu au multe din facilitatile celor care calatoresc cu acest mijloc de transport in cealalta parte a traseului. Nu exista placute noi de semnalizare a statiilor, nici vreun orar afisat si, de la statia de la Banca Transilvania pana la depoul de pe Bulevardul Muncii, nu sunt nici refugii de tramvai. Lucrarile ar fi trebuit sa se finalizeze in iunie, si, daca mai erau calatori care sperau ca e vorba doar de intarziere a lucrarilor de amplasare a refugiilor, de acum e oficial ca autoritatile nu au de gand sa mai faca asta.

“Pe Bulevardul Muncii nu s-au realizat refugiile de tramvai deoarece nu s-a putut asigura latimea normala a benzilor de circulatie (altele decat cele de pe linia de tramvai)”, au raspuns, sec, oficialii Biroului Mass-Media a Primariei Municipiului Cluj-Napoca.

Proiectul de reabilitate a liniei de tramvai a inclus realizarea de refugii de la un capat la altul, insa, in ultimul moment, urbanistii de la primarie au realizat ca nu e posibil, dupa cum a relatat Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Urban Cluj (RATUC).

“Trama stradala, conditiile de trafic in zona nu permit aceste lucrari. S-a dorit construirea de refugii pe tot traseul. In faza initiala s-au discutat aceste lucruri cu toti factorii de decizie implicati, inclusiv cei de la Urbanism. Cand a venit momentul sa fie amplasate, cei de la Urbanism s-au opus, pentru ca traficul greu de acolo impune doua benzi de circulatie si benzile ar impiedica asta. S-a vorbit de necesitatea largirii strazii, dar terenurile de alaturi sunt private si nu se poate. Nu s-au putut gasi solutii”, a detaliat directorul RATUC.

Drept urmare, in iarna care urmeaza, clujenii din Iris vor astepta tramvaiul sub cerul liber, in viscol si in ninsoare si isi vor pune siguranta in mainile soferilor de buna credinta care vor respecta semnul de stationare in timp ce oamenii urca sau coboara din mijlocul de transport in comun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version