Noul logo al stațiunii Mamaia a costat 16.000 de euro, deși este o imagine vectorială care poate fi descărcată cu câțiva euro de pe internet. Primăria și firma care a făcut brandul recunosc că imaginea este ”preluată” și ”fără criterii de exclusivitate”, informează Info sud-est.ro.
Spre exemplu, de pe freepik.com logo-ul poate fi descărcat în schimbul a 15 euro. Firma care a vândut brandul recunoaște că imaginea este ”preluată” pentru că a fost constrânsă de timp, conform publicației locale dobrogealive.ro.
Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța, înființată de administrația locală împreună cu alte trei asociații din Horeca și condusă de George Măndilă, unul din consilierii și apropiații primarului Vergil Chițac (PNL), a anunțat, vineri, că stațiunea Mamaia are un nou logo.
Achiziția a costat puțin peste 16.000 de euro (fără TVA) și a fost atribuită direct societății Blue Sky Advertising, din Cluj-Napoca, deținută de Maria Emanuela Huruială și Antreprevision Hub, care îi are ca asociați pe Mariana Ruscan și Radu Călin Lupaș, acesta din urmă fiind și administrator.
Logo-ul cumpărat și prezentat de primărie este, de fapt, o machetă vectorială care poate fi cumpărată de pe diferite site-uri de specialitate, unul dintre ele fiind freepik.com, și asupra căreia se pot face intervenții. Așa se face că logo-ul nu este original, special conceput pentru stațiunea Mamaia, ci este deja folosit pentru promovarea mai multor locuri sau business-uri, unul dintre ele fiind un dezvoltator imobiliar de lux din Costa Rica.
Referitor la situația semnalată, Primăria Constanța a transmis că deține licență de utilizare a logo-ului (orice utilizator are posibilitatea să folosească o imagine pe care o cumpără de pe site-urile de profil, n.red.):
”Menționăm că, în conformitate cu informațiile furnizate de societatea Blue Sky Advertising SRL, deținem licență și drepturi de utilizare pentru toate elementele grafice prezentate. Acestea au fost achiziționate de pe o platformă de profil, fără criterii de exclusivitate, urmând ca toate drepturile să fie transferate Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța. Totodată, subliniem faptul că acest element grafic a stat la baza construirii identității vizuale a OMD Mamaia Constanța, urmând să fie declinat în scopul promovării stațiunii”, a transmis Primăria Constanța.
Managerul firmei căreia i-a fost atribuit contractul de identitate de brand a recunoscut pentru dobrogealive.ro că logo-ul a fost cumpărat de pe site-urile de stock și nu ”realizat”, așa cum se menționează în descrierea achiziției de pe SEAP:
”Într-adevăr, acel simbol a fost preluat, dar am lucrat foarte mult la manualul de identitate. Am avut un anumit timp la dispoziție ca să livrăm tot brandingul. (…) Nu pot să vă spun cu cât am cumpărat sigla, este confidențial”, a declarat pentru ”Dobrogea Live” administratorul firmei Blue Sky Advertising, Maria Emanuela Huruială.
Primăria Constanța a anunțatcă retrage logo-ul controversat pentru că ”Mamaia nu poate avea un brand turistic similar cu un complex rezidențial din Spania” (Costa Rica, n.red.).
”În primul rand, le mulțumim tuturor celor care au sesizat similitudinea. Tocmai din acest motiv am comunicat public forma brandului. Valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de 800 de euro, aproximativ 5% din contract. Restul fondurilor sunt alocate către alte produse și servicii. Brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică”, a trasmis Primăria Constanța.
Omul de afaceri Radu Lupaș, co-fondator al restaurantelor Salad Box, acum este membru al PSD Cluj. Acesta spune că alături de Partidul Social Democrat și-a dat seama că există o șansă pentru un viitor așa cum clujenii îl merită. ”Unul perfect”. Ce poate fi mai perfect decât să dai 15 euro și să câștigi restul până la 16.000 de euro?
- În urmă cu 3 ani a candidat la primăria Cluj din partea Partidului Republican. Nu a prea fost ”perfect”. În 2020, Ziar de Cluj scria: ”Radu Lupas, penibilul zilei. Dupa ce s-a anturat cu cretinul de Ilan Laufer, cocalarul politic, acum se lanseaza la primarie alaturi de deputatul-traseist Sorin Bota”. Asta era ”cantitatura” din partea Partidului Republican.
”(…) Alături de PSD – Cluj și PSD Cluj-Napoca mi-am dat seama că există o șansă pentru un viitor așa cum clujenii îl merită. Unul perfect. Cu parcuri pline de verdeață, cu locuri de parcare adecvate, cu creșe, grădinițe și școli încăpătoare pentru toți copiii clujenilor. Haideți să fim uniți, iar din 2024 să putem respira un nou aer al democrației axate pe oameni!”, a scris pe Facebook Radu Lupaș, care este prim-vicepreședinte al PSD Cluj-Napoca.
Ce să mai comentezi?
Sursa: Info sud-est.ro & dobrogea.live