Primarul Emil Boc insistă cu proiectul introducerii metroului în Cluj-Napoca, deși este conștient de faptul că acesta ar putea fi realizat abia peste 20-30 de ani. Miercuri, primarul a declarat la o emisiune radio că a fost contactat de niște japonezi care ar fi interesați să facă metrou în Cluj-Napoca.
“Studiul de prefezabilitate pentru metrou este în faza de pregătire, ne trebuie un consultant care să îl redacteze pentru că nu am mai făcut așa ceva, în afară de București nu a mai făcut nimeni metrou în țara asta și nu e ușor să găsești specialiști. Avem niște japonezi interesați să poarte o discuție cu Primăria. O să programăm o întâlnire cu ei. Ne-au trimis o scrisoare de intenție pentru a discuta despre posibilitatea unui viitor metrou la Cluj. Noi i-am invitat să vină la o discuție. Aceasta este, însă, o soluție pe termen mediu și lung. Minimal am spus că ar trebui să avem o linie de metrou din Florești și până la aeroport sau Apahida, o linie principală, care să-ți decongestioneze pe axa est-vest și să-ți permită decongestionarea reală a traficului și prioritizarea transportului în comun și spații de suprafață, spații pietonale, spații de biciclete, de agrement, îți permit să lărgești mult mai mult față de ce am făcut. Oricum, noi suntem printre orașele care au luat de la mașină și au dat spațiu la pietoni. Gândiți-vă numai în Piața Unirii, circulația a fost luată. Suntem un oraș care merge în această direcție de a da înspre cetățeni, înspre spații publice spațiile care sunt cu caracter public și de a prioritiza transportul în comun. Încă nu suntem pregătiți mental, îmi dau seama, să ne schimbăm spre mijloace alternative de transport. Dar viața acolo ne va duce mai devreme sau mai târziu. Pentru noi asta e și o provocare să mai finalizăm câteva lucruri precum pasajele subterane, centura metropolitană, care ne vor ajuta mult mai mult să punem în practică această direcție de mobilitate alternativă bazată nu pe mașină”, a declarat Emil Boc la o emisiune la radio a unui post local.
Primarul a vorbit și despre darea în folosință a unui tren. Acest subiect a fost adus în atenție și în urmă cu câteva luni, dar a rămas la același stadiu de povești și discuții care vor avea loc.
“Lucrăm în concret în parteneriat cu Consiliul Județean Cluj și cu comunele limitrofe la valorificarea liniei de cale ferată doar pe culoarul de nord. Ne ocupăm să avem mai multe stații, Baciu, Tetarom, Mărăști, Someșeni, după aceea de a merge chiar spre Jucu și Dej, Gherla, tocmai pentru a aduce forță de muncă. Dacă avem o problemă în oraș astăzi, avem o problemă a insuficienței forței de muncă în foarte multe domenii. Iar această soluție de a avea pe calea ferată o soluție de mobilitate urbană, de a putea să vină oameni și din alte părți ale județului chiar de la Dej și toată zona limitrofă sau dinspre Huedin, Mera, Baciu să poată veni și să aibă acces, iar de acolo de la stația respectivă din Cluj să avem transport în comun foarte bun pentru a ajunge în diverse părți ale orașului. E un proiect la care lucrăm și sunt convins că va fi benefic pentru dezvoltarea economică a Clujului”, a mai spus Boc.