PORTRET

Portret de femeie adevărată: Ioana Chișiu – fashion blogger, mamă a două fetițe și soție iubitoare

Ioana Chișiu e un fashion blogger urmărit zilnic de mii de fani, femei și bărbați interesați de frumosul vestimentar și de bun-gust. Pe lângă asta, mai e și mamă a două fetițe gemene, o soție iubitoare, o femeie de casă, dar și una mondenă, pentru că zâmbetul ei luminează evenimentele fashion la care încearcă să participe, pe cât de des posibil.

Ioana promovează un gen de vestimentație accesibilă cititoarelor ei, nu doar haine exorbitante ca preț, ci elemente și accesorii vestimentare ușor de procurat, din magazine, fizice sau online, sau, în viitor, chiar din propriul magazin, unde le va oferi celor interesați haine versatile, adaptabile oricărei situații și oricărei persoane, haine purtabile atât la birou, cât și în oraș.

Și-a descoperit pasiunea bloggingului în timpul concediului de maternitate, când, la o vârstă timpurie, viața sa s-a schimbat brusc și radical. S-a trezit dintr-o dată mamă și soție, dar a rămas și  femeie tânără, cu o energie feminină debordantă, ce trebuia să se consume și să se materializeze și altcumva decât prin simplele preocupări casnice. Așa că și-a găsit propriul colț de bucurie și de feminitate prin blogul-pasiune ce între timp s-a transformat într-un full-time job (fără a se diminua pasiunea, cu nimic).

Contabilă, hostesă în Grecia, iar apoi fashion blogger

Ioana e din Șimleu Silvaniei și a venit la Cluj ca studentă la FSEGA, la Finanțe-Bănci. În timpul practicii obligatorii din facultate, din anul III, a lucrat la o firmă unde, la terminarea practicii, i s-a propus să rămână, ca și contabilă. A rămas, aproximativ doi ani, iar, între timp, prinzând drag de contabilitate, a terminat și un masterat în expertiză contabilă și audit.

Era tânără, avea 22 de ani și lucra ca și contabilă. La un moment dat, într-o vară, și-a dat seama că de fapt și-ar dori să facă cu totul altceva:

,,Cum e vară, când stai în birou, te gândești că ai 22 de ani, e cald afară, e fain, și știi că prietenii tăi stau undeva la piscină și tu lucrezi până la 5, sau mai mult, până îți termini treaba.”

Cu gândul acesta a decis că era timpul să facă și altceva: a plecat în Grecia, unde a lucrat toată vara la un bar, un fel de hostesă:

,,Și a fost așa de fain, încât mi-a părut rău că în toți anii de facultate nu am făcut nimic toată vara. Acolo cunoșteam tot timpul oameni noi, mi-am făcut atâția prieteni, din atâtea țări diferite…! Nu mai zic de engleză, pe care am învățat-o foarte repede, vorbind acolo tot timpul.”

fashionspot.ro – blogul ce a crescut deodată cu fetițele ei

Între timp l-a cunoscut și pe actualul ei soț, care, după un an și două luni de iubire tumultoasă, a și cerut-o de nevastă. Erau foarte tineri amândoi, la 23-24 de ani, și viața li se părea roz și numai bună de făcut copii. Așa că Ioana a și rămas însărcinată, o sarcină gemelară, care a fost o totală surpriză:

,,A fost o surpriză pentru mine și pentru prietenul meu, având în vedere că nimeni nu mai avea gemeni în familie, dar, vorba lui maică-mea: «Numai ție ți se putea întâmpla!». Era un teritoriu nou: aveam 24 de ani, o casă nouă, eram căsătorită de un an și jumătate, aveam două fetițe și cumva încercam să evadez tot timpul din rutina aia, și, fiind și o fire super energică, am zis, ok, am nevoie de locul meu, de un spațiu al meu în care pur și simplu să mă bucur de lucrurile de care se bucură orice femeie.”

Și așa și-a început blogul, fashionspot.ro. Scria în fiecare zi, posta ținute, făcea liste cu ce și-ar dori să își cumpere, iar mai apoi a început să primească tot felul de propuneri, care i-au arătat că e pe drumul cel bun.

La începuturile blogului era în concediul de maternitate și avea astfel un venit, iar blogul era doar o pasiune. Însă, primind între timp unele propuneri de colaborare, chiar și cu o componentă financiară, a realizat că își poate transforma pasiunea măcar într-un job part time.
Blogul a ajuns astfel să fie mai mult decât un simplu hobby și Ioana a început să își facă prietene și cunoștințe printre celelalte bloggărițe fashion, iar perseverența și însuflețirea ei au dat roade: acum, între 2000 și 4 500 de cititori îi urmăresc zilnic articolele legate de micile mari plăceri ale femeilor: de la haine, la bijuterii sau produse de make-up:

,,Lumea începe să aibă tot felul de așteptări de la tine, presiunea devine tot mai mare, pentru că oamenii au așteptări mari și tu încerci să le oferi ce așteaptă ei. Dar e foarte fain, atâta timp cât o faci din pasiune, nu ca pe o obligație, gen: iar trebuie să mă trezesc și să scriu pe blogul ăla…! Nu e cazul!”

O mică comunitate fashion, cu proiecte mari

Cu noile prietene din online Ioana a început să se vadă, să se întâlnească la evenimente și așa au ajuns să dezvolte o mică comunitate în care toate au venit cu idei noi, și au început să organizeze întâlniri și cu cititorii, numite Fashionality, care au loc cel puțin de două ori pe an și în care cititoarele de fashion au ocazia de a afla inside-uri legate de autoare, ,,chestiile pe care poate nu le scrii în fiecare zi pe blog”:

,,E un prilej foarte bun ca ei să afle cum mă descurc, să spun așa, în lumea asta fashion, cu doi copii, cum ajung să merg la toate evenimentele care sunt în oraș, cum reușesc să le îmbin cumva, fiindcă practic lumea nu știe chestiile astea, au impresia că faci asta de hobby, dar până la urmă devine ca un job pentru tine, deși o faci din pasiune.”

Un job real devine bloggingul și atunci când, încetul cu încetul, ajungi să intri în portofoliul marilor companii de PR, care te solicită mai apoi pentru diverse campanii:

,,De Valentine’s, de exemplu, de 8 Martie, faci ședințe foto în care tu promovezi anumite produse care îți plac și pe care le-ai testat, pe care le-ai folosit. Practic faci reclamă, dar nu într-un mod așa direct și abuziv. Cititorul vrea să vadă opinia unui om normal, care a încercat produsele respective. Chestiile random, pe care le auzi la radio, parcă nu mai au același rezultat pe care îl aveau și atunci oamenii caută o altă opinie și noi încercăm să le spunem ceea ce credem noi despre produsele respective. În orice caz, nu aș lucra niciodată cu un brand sau cu anumite produse de care nu aș fi mulțumită, mi s-a întâmplat și să refuz, pentru că cititorii care intră zilnic la tine pe blog te cunosc deja – am blogul de 3 ani de zile – omul își amintește ce am zis, dacă nu sunt consecventă. Și nu poți să fii falsă.”

,,Oamenii cer foarte mult de la noi tot timpul”, spune Ioana Chișiu, ,,lumea are așteptări foarte mari și încerci să îi mulțumești, pentru că sunt cititorii tăi fideli”. Deja, blogul aduce și un venit suficient, dar Ioana nu urmărește doar câștigul financiar, fiind convinsă că, dacă ar urmări numai asta, și-ar pierde cititorii.

Propriul atelier de creație vestimentară, cu haine versatile, pentru oamenii foarte ocupați

Cititorilor ei Ioana vrea să le ofere mai mult decât simple informații. Acum are în proiect propriul atelier de creație vestimentară, în care o să creeze în primul rând hainele pe care le va purta ea, pentru că, având și familie, nu își permite să poarte doar branduri celebre. Dar, la fel ca ea sunt și 90% dintre cititorii săi, așa că hainele le vor fi destinate și lor:

,,Practic eu încerc să fac un desen după aptitudinile mele, și mă înțeleg cu croitoreasa mea, cum și ce, de-asta i-am și spus atelier, pentru că nu sunt designer, nu am terminat în domeniu. Dar nu am terminat nici jurnalism, și sunt aici și scriu. Vreau să îmi fac un magazin online, fdistrict.ro, îmi doresc foarte mult, și am noroc că soțul meu lucrează pe online și el mă ajută foarte mult cu site-ul. Vor fi produse create de mine, produse basic, elegante, casual, pe care să poți să le porți atât în timpul zilei, cât și seara.”

Ideea acestor obiecte vestimentare i-a venit pe când făcea întâlnirile Fashionality, unde participau persoane din mediile corporatiste, care aveau un job ce presupunea mult stat la birou și atunci, seara, pentru a ieși în oraș, nu mai aveau timp să se și schimbe. Așa s-a gândit Ioana să realizeze produse versatile, care să poată fi purtate, atât în timpul zilei, la birou, cât și seara, în oraș. Primul obiect de acest gen care a ieșit din atelier a fost o salopetă care poate fi purtată seara, fără nimic, cu spatele gol, dar și ziua, la birou, cu o cămașă pe sub salopetă:

,,Îți dai seara cămașa jos de sub salopetă, îți pui o pereche de cercei statement, un ruj roșu și poți să ieși în oraș fără să mai treci pe acasă, fiindcă multă lume are problema asta cu timpul, și e clar că dacă mai treci și pe acasă, după job, nu mai ieși nicăieri.”

Fiindcă va folosi materiale de calitate, hainele marca Ioana Chișiu vor fi, nici super scumpe, dar nici foarte ieftine. Vor avea prețuri decente la o calitate mai mult decât ok, ținând cont de faptul că Ioana e o perfecționistă în tot ceea ce face.

Familia, unul dintre motivele pentru care a rămas în lumea bloggingului

Ioana e și o familistă perfecționistă, pentru ea familia fiind pe primul loc, mărturisind că ar renunța la orice pentru familia sa. Practic, familia a fost și unul dintre motivele pentru care a rămas să se ocupe pe mai departe de blog, fără a încerca să se angajeze, la finalul concediului de maternitate. Și soțul ei e tot din Șimleu Silvaniei și astfel și bunicii fetițelor și, fiind doar ei doi în Cluj, bloggingul îi permite să se ocupe îndeaproape de creșterea fetelor – aflate în perioada în care au nevoie de o mamă, și nu de o bonă:

,,E perioada în care au cea mai mare nevoie de noi, au nevoie de mamă, e greu să fii angajată undeva 8 ore și să te sune de la grădi tot o dată la două săptămâni, că «Haideți că s-au îmbolnăvit fetițele!», și am pus totul în balanță – cam cât ar trebui să câștig ca să plătesc o bonă, mai scazi motorina și celelalte cheltuieli, și de-asta am și continuat cu blogul, mi-am pus toată energia mea acolo și am încercat să îl duc la un alt nivel, în sensul că am fost foarte serioasă și am postat zilnic, chiar dacă asta îți ia foarte mult timp, pentru că ai întâlniri de foarte multe ori pentru diverse proiecte, mergi la poze, pentru că sunt principalul model în treaba asta, eu merg să fac poze, eu îmi prelucrez pozele, plus că mai avem și Fashionality, unde eu sunt speaker, și să mergi ca și speaker trebuie să fii pregătit, trebuie să te informezi tot timpul, să fii la curent cu tot ce e nou; apoi urmează fashion week-urile, la care eu, ca și blogger, ar trebui să fiu mereu prezentă, dar fiind și mamă nu îmi permit să merg la toate – anul trecut am fost pentru prima dată la Milano, anul ăsta mi-am propus iar să merg  în toamnă la Milano sau Londra, încă mă mai gândesc…”

Ioana a mai fost implicată și în ”The Woman”, conferința de business feminin, al cărei blogger oficial e deja pentru al treilea an consecutiv. A fost prezentatoare și la ,,Conferința pentru mame”, la care ea a fost în acest an gazdă pentru prima dată, și a scris și pentru reviste: Bulevard, sau 24-FUN, unde avea propria rubrică, ”Fashion and the city”.

O bloggeriță fashion recunoscută de cei din domeniul ei

O confirmare a faptului că toată activitatea sa cu blogul, din ultimii ani, nu a fost în zadar, a fost pentru Ioana invitația primită din partea Universității de Artă și Design, de a juriza gala absolvenților, a celor ce își dau examenul final printr-o colecție originală:

,,Pentru mine a fost o onoare, a fost o confirmare a faptului că tot ce am făcut în anii ăștia cu blogul nu a fost în van, mi-a adus confirmarea că am și eu un cuvânt de spus – studenții ăia au terminat o facultate, și eu am fost invitată să le dau o notă.”

Confirmările au fost multiple, iar Ioana a apărut chiar și în Elle, cea mai citită revistă de fashion din România.

Ea participă și la un proiect inedit, de promovare a anumitor zone prin intermediul bloggingului fashion, numit ”Fashion Bloggers”, un eveniment organizat succesiv în fiecare dintre orașele bloggerilor participanți, ce astfel le pot prezenta, fiecare în parte, celorlalți, frumusețile locale, nu neapărat doar vestimentare:

,,Chiar se întâmplă chestii faine, la majoritatea am pus noi ca și bloggeri toate resursele. Mi se pare un proiect foarte tare și ar fi mișto să îl continuăm. Fiecare blogger se ocupă de proiectul respectiv în orașul lui – și Fashion Bloggers în Cluj ar trebui să urmeze, dar l-am lăsat mai pe primăvară, fiind ocupată și cu atelierul, care e pe primul loc acum. Vom face și în Cluj, pentru că și Clujul are multe locuri faine, și de abia aștept să îi duc peste tot.”

Prin acest eveniment va fi promovat orașul, pentru că bloggerii vor veni, vor vizita, și vor posta poze și comentarii cu tot ceea ce îi inspiră din Cluj.
Toate astea, și multe altele, Ioana Chișiu le face din pură pasiune, nu pentru bani, și încercând să mulțumească pe toată lumea: încearcă – și reușește – să fie o bloggeriță dedicată, o mamă bună și o soție iubitoare, o femeie de casă, dar și una mondenă – mereu energică și zâmbitoare la toate evenimentele fashion la care participă. Ea e, pe scurt, o femeie adevărată, frumoasă, deșteaptă, devreme acasă și târziu în oraș, dedicată sută la sută familiei și pasiunii ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *